به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، " شهرام قائدی" بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در شهرستان قیر و کارزین در ۱۷۵کیلومتری جنوب شیراز و در استان فارس به دنیا آمد. " خودروی تهران ۱۱" اولین کار تصویری تلویزیونی اش بود که بعد از آن در سریال" بازگشت پرستوها" بازی کرد.

" شهرام قائدی" از جمله بازیگرانی است که با نقشهایش صادقانه برخورد می کند و حاضر نیست به هر قیمتی جلوی دوربین برود. به بهانه حضور کمرنگ او در عرصه بازیگری، پای گپ و گفتی با او نشستیم که بخشی از آن را در زیر می خوانید:

-آقای" قائدی" بعد از سریال" زمانه" به طور کلی حضورتان در عرصه بازیگری و تصویر کمرنگ شد، آیا دلیل خاصی پشت این اتفاق است؟

-بله، بعد از حضور در سریال" زمانه" دیگر کار نکردم و نزدیک به ۲۰ فیلمنامه را رد کردم چون معتقدم به هنر نباید به شیوه کار بازاری نگاه کرد، حداقل من این کار را نکردم.

-اصولا یک بازیگر باید دغدغه ای داشته باشد تا وارد این حرفه شود و شما از جمله هنرمندانی هستید که صادقانه بازی می کنید، بیشتر در این خصوص توضیح می دهید؟

-بله، درست می گویید، همه ما بازیگران یک دغدغه و شاید یک گمگشته ای را داشته ایم که سراغ تجارت و کارهای پول ساز نرفته ایم. اگر من این حرفه را انتخاب کردم می خواستم به آرامش روحی برسم.

-چرا بعد از" زمانه" همه کارها را رد کردید، یعنی هیچکدام از فیلمنامه ها ارزش کار کردن را نداشت؟

من این حرف را نزدم. بعد از سریال" زمانه" همه فیلمنامه های پیشنهادی و نقش های در نظر گرفته شده برای من جالب توجه نبود. من معتقدم" شهرام قائدی" قرار نیست که در همه کارها خود را تکرار کند.

به همین دلیل بیشتر فیلمنامه ها را رد می کنم و باید بگویم که بسیاری از آنها ضعیف هستند و آدم احساس می کند که می خواهد سر ساختمان برود.

*سال گذشته دو اشتباه رسانه ای کردم

-به گفته خودتان، سال گذشته دو اشتباه رسانه ای کردید و هنوز بابت این موضوع ناراحت هستید موضوع چیست؟

بله در سال گذشته ۲ اشتباه رسانه ای کردم و در کارهایی بازی داشتم که هنوز از بابت آن ناراحت هستم و سعی دارم دیگر این اتفاق را تکرار نکنم.

درست است زندگی من از همین راه می گذرد ولی نه به هر قیمتی.

*هنوز مطالبات خود را نگرفته ام

-شما اشاره کردید که یک هنرمند و به خصوص شخص شما نباید به هر قیمتی جلوی دوربین رود به عقیده من باید صاحب تعریف سد تا به این اعتقاد رسید شما چگونه صاحب این تعریف شدید؟

من یک هنرمند هستم و وقتی کاری را بد شروع و یا بازی کنم خجالت می کشم چون همیشه در زندگی شخصی و کاری ام با خودم و اطرافیانم صادق بوده ام. من به هر قیمتی کار نمی کنم و می دانم به شدت امیدوارم که روزی با بهترین شرایط باز هم نقش های بسیار خوبی به من پیشنهاد می شود و منتظر رسیدن نقش های خوب هستم و هنوز بسیاری از مطالبات خود را دریافت نکرده ام.

*بیشتر روی خودم کار می کنم

-طبق شنیده ها شما در پروژه معمای شاه حضور داشتید آیا این صحت دارد؟

بله. ولی به دلیل شرایط و مسائل شخصی از حضور و ادامه کار در این پروژه کناره گیری کردم.

-در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

من به شدت فرد امیدواری هستم و هیچ گاه نمی گذارم مسئله ای روحیه من را تخریب کند و در شرایطی که کار نمی کنم به خواندن کتاب ورزش و به گوش دادن موسیقی نیز می پردازم تا همیشه روی پای خود و امیدوار باشم.

*کاش انصاف رعایت می شد

-شما همیشه امیدوارید و آرزوهای خوبی می کنید آرزوی فعلی شما در خصوص شرایط فعلی بازیگری و یا هنرمندان چیست؟

آرزوی بزرگ و همیشگی من این بوده که ای کاش انصاف در این عرصه رعایت شود و حق به حق دار برسد که اگر این اتفاق بیفتد دیگر حسرت مسئله ای را نمی خوریم و معتقدم آدمهای شایسته اگر اجازه حضور در کارها را داشته باشند به طور قطع مردم و نیز خود هنرمندان شاهد بهترین اتفاق ها با بهترین درجه کیفی خواهند بود، البته من به این روز و آمدن آن خیلی امیدوار هستم.