به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در نخستین جلسه هیئت مدیره که به فاصله یک هفته پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بعدازظهر روز گذشته (یکشنبه) تشکیل شد، هیئت مدیره طی بیانیه ای با تبریک انتخاب دکتر روحانی به نکاتی درباره مسائل و مشکلات صنفی و حقوقی هنرمندان موسیقی اشاره کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

« محضر مبارک دکتر حسن روحانی، رییس جمهور منتخب ملت ایران

احتراما انتخاب شایسته و مسرت بخش جنابعالی را به عنوان ریاست جمهوری ایران تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدواریم در این برهه تاریخی که چشم امید میلیون ها ایرانی شریف به اقدامات سازنده و حیاتبخش شما خیره شده است، بتوانید تا حد امکان برخی از مشکلات و معضلات ریشه دار عرصه فرهنگ و هنر را که روح و روان اقشار وسیعی از ملت ایران را آزرده ساخته است، برطرف سازید.

بدینوسیله نهاد مدنی خانه موسیقی به نمایندگی از حدود ۱۵ هزار عضو فعال در سراسر کشور درخصوص مطالبات مهم عرصه هنر موسیقی موارد ذیل را به اطلاع حضرتعالی رسانده و در راه رسیدن به این اهداف متعالی از هیچگونه تلاش و همکاری با مسئولان محترم دولت یازدهم دریغ نخواهد کرد.

۱- توجه به نسل جوان و هنرجویان علاقه مند به تحصیل موسیقی از طریق توسعه کمّی و کیفی فضاهای آموزشی در سراسر کشور و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان این رشته که متاسفانه به علت بیکاری و عدم توجه به متخصصان این رشته هم کنون هزاران فارغ التحصیل موسیقی در کشور بیکار و یا به شغل های کاذب روی آورده اند.

۲- رفع موانع فعالیت در حوزه تولید موسیقی و تسهیل پروسه صدور مجوز و از بین بردن کاغذبازی و بروکراسی های موجود و در نهایت سالم سازی بخش صدور مجوز و کوتاه کردن دست واسطه ها

۳- ضمانت اجرایی برای مجوز فعالیت موسیقایی، بازگرداندن اقتدار به مجوزهای دولتی و جلوگیری از دخالت نهادهای غیرمسئول در صدور مجوز که در نهایت به ایجاد نشاط و بازگرداندن رونق به فعالیت های هنری منجر شده و به اقتصاد هنر کمک خواهد کرد.

۴- ایجاد بستر مناسب برای فعالان، ناشران، هنرمندان، مجریان و همه دست اندرکاران فعالیت در حوزه هنر فاخر موسیقی در سراسر کشور و برای همه مردان و زنان علاقه مند به صورت مساوی و برابر

۵- برداشتن تنگ نظری های امنیتی و حراستی از سر راه فعالیت های سالم هنری و تسهیل جریان فعالیت های قانونی

۶- رسیدگی به امور هنرمندان پیشکسوت و ارتقاء منزلت و جایگاه هنرمندان برجسته کشور

۷- محول کردن امور نظارتی و کیفیتی به صنوف تخصصی و تقویت نهادهای مدنی و غیردولتی و حمایت از آنها. »

به گزارش ایسنا، خانه موسیقی ضمن انتشار این بیانیه نوشته است: « لازم به ذکر است در جریان انتخابات ریاست جمهوری، خانه موسیقی به عنوان یک نهاد مدنی و غیردولتی با انتشار بیانیه ای ضمن بر شمردن خواست ها و مطالبات هنرمندان عرصه موسیقی و ارسال آن به ستاد مرکزی نامزدهای محترم، از هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری حمایت نکرد. »

این در حالی است که خانه موسیقی در تاریخ ۲۱ خرداد ۹۲ بیانیه ای در حمایت از محمدباقر قالیباف منتشر کرد که واکنش منفی تعدادی از هنرمندان را در پی داشت.