به گزارش پارس نیوز-  سید مسعود بااوسی رئیس اندیشکده قلب سلیم و طبیب درمانگر طب اسلامی ایرانی درخصوص اهمیت اجماع اطبا در توسعه طب اسلامی – ایرانی گفت: اجماع حکما و اطبای طب اسلامی – سنتی مولفه ای مهم در توسعه و گسترش طب و درمان های آن است؛ موضوعی که باید به طور مشخص دنبال شود اهتمام به انتشار جامعه آماری از درمانهای صورت گرفته با روش های طب اسلامی و سنتی است، قطعا اعلام درمان یک یا چند نفر محدود شاخص تعیین کننده ای به شمار نمی رود لذا ثبت و ضبط درمان شدگان با تمامی جزییات بیماری و مشخصات فردی و ژنتیکی آنها بسیار ضروری و لازم الاجراست.

وی دراین باره خاطر نشان کرد: دست یابی به این مهم توجه به جزیی ترین مسائل بیمار است، انجام درمان های مرکب، استفاده از حجامت و زالو درمانی و سایر درمان های لازم می تواند به طبیب در درمان بیمار کمک کند؛ درنهایت می توان دست به جراحی زد. براساس یافته های باستان شناسی حتی در 5هزار سال پیش نیز جراحی صورت گرفته است؛ این مساله در یکی از یافته های باستان شناسی درباره جمجه خانمی 50 ساله با تغذیه بسیار سالم و قد 175 دیده شد که حتی یکی از دندانهای عقب وی پر شده بود، لذا نمی توان جراحی را  در درمان نادیده گرفت.

این طبیب و درمانگر سنتی بیان داشت: بی شک نباید طب اسلامی و سنتی را طب مکمل نامید چرا که طب اسلامی و ایرانی در زمره طب های کامل به شمار می رود.طبی که حکمای آن براساس تجربیات وعلم دقیق حتی  از روی رنگ زبان و یا دیدن چشم نوع بیماری را تشخیص می دادند بی آنکه نیازی به استفاده از دستگاه های سونوگرافی وجود داشته باشد طب مکمل نیست؛ بلکه طب کامل است.

کارشناس طب اسلامی – ایرانی خاطر نشان کرد:  احیا کردن طب اسلامی سنتی به معنای احیای سلامت جامعه است؛ طبی که جنسیت جنین را به صورت 90 دردی از نبض مادر تشخیص می دهد نیازی به استفاده از دستگاه سونوگرافی ندارد؛ جالب آن است که میزان خطای دستگاه سونوگرافی هم بین 10 تا 15 درصد است چیزی شبیه طب اسلامی – ایرانی . اتحاد حکمای طب سنتی اسلامی برای احیای درمان بسته به استمرار جلسات و حضور هفتگی و ماهانه اساتید در کنار شاگردانشان دارد؛ مشابه روندی که با عنوان دکترین سلامت در مرکز سلامت ما اجرا می شود.

سید مسعود بااوسی در خصوص اهمیت توجه به طرح از جنین تا جنین در سلامت جسمی و معنوی جامعه گفت: طرح از جنین تا جنین برنامه ای است که ازلحظه بسته شدن نطفه دنبال می شود حتی پیش از آن نوع تغذیه والدین، دعاهایی که می تواند در بسته شدن نطفه فرزند بهتر موثر باشد تا زمان تولد فرزند وحتی تا زمانی که فرزند خود به عنوان والد در جامعه حضور داشته باشد به دنبال ساخت سبک زندگی الهی و معنوی انسانها از بدو نطفه گذاری تا رسیدن به سنین بالاست. هنگامی که درباره این طرح با خانم دکتر خزعلی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی سخن گفتم ایشان آن را مشابه طرح حکومتی از تولد تا تولد عنوان نمودند که بنده از آن اطلاعی نداشتم؛ طرحی که اگر به تدریج در جامعه پیاده و عملیاتی شودعلاوه بر پوشش نیازهای زنان باردار و سپری شدن بهینه دوران بارداری منجر به تولد فرزندانی باهوش می شود.

وی دراین باره با طرح چند پرسش از مسوولین وزارت بهداشت گفت: حال که این مساله حتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مطرح شده سوال این است که چرا  وزارت بهداشت دراین مورد  کم کاری می کند؛ آیا وزارت بهداشت از زنانی که در طی دوران بارداری داروی شیمیایی خورده اند و زنانی که داروی شیمیایی نخورده اند آزمایشی به عمل آورده است؟ چرا بسیاری از سیاست گذاریهای وزارت بهداشت ما تابع دستورات سازمان بهداشت جهانی که زیر نظر آمریکاست قرار دارد؟ در حالی که ما خودمان می توانیم سند آموزشی؛ علمی وپرورشی برای مردم کشورمان داشته باشیم وخود براساس نیازهای فرهنگی و دینی و ملی آن را تدوین کنیم چرا دولتمردان دست به سوی غرب و بیگانگان دراز می کنند.قطعا وابستگی در سطح کلان درمانی و پزشکی بسیار زیان آور است و به لحاظ دارویی و درمانی ما را محتاج غرب می کند و صدمات غیر قابل جبرانی به سلامت مردم وارد می کند.

بااوسی درخصوص اهمیت تغذیه در تامین سلامت جامعه خاطر نشان کرد: متاسفانه وزارت بهداشت و درمان ما هنوز مساله اهمیت غذا را برای مردم جامعه مطرح نکرده است؛ اینکه بسیاری از بیماری های جسمی و روانی نشات گرفته از نوع غذای مصرفی ماست؛ نه تنها غذا بلکه دولتمردان از مسائل تاثیر گذار بر روح و روان افراد در روابط اجتماعی نیز فرهنگ سازی و آموزش دهی به جامعه ندارند در حالی که از این دست مسائل در دو قرن پیش سینه به سینه به فرزندان منتقل می شد اما بعد از دوره صفویه غربی ها به آرامی به  داخل ایران خزیدند و توانستند بر روی سبک زندگی ما کار کنند تا سبک زندگی اسلامی ایرانی را از دور خارج کنند.

وی در پایان تاکید کرد: قطعا برقراری آرامش بین اطبای طب اسلامی – ایرانی و توجه حداکثری آنها به موضوع مباحثه های علمی و گسترش علوم درمانی در جامعه و روشنگری می تواند بخش قابل توجهی از مردم را به سمت درمانهای موثر طب اسلامی ایرانی سوق دهد و جامعه را از تحمیل هزینه های سنگین و سرسام آور و خطرات درمانهای شیمیایی نجات دهد.