سید مالک حسینی در خصوص خدمات سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در روزهای گذشته اظهار کرد: همکارانم با مشارکت مددجوهایی که در گذشته زندگی در گرمخانه‌ها را تجربه کرده‌اند در 48 ساعت گذشته بیش از 500 پرس غذای گرم در بین افراد بی خانمان دره فرحزاد توزیع کردند.

وی با دعوت از سازمان‌های مردم نهاد و موسسات خیریه فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی برای جذب افراد بی خانمان به گرمخانه‌ها افزود: با توجه به بارش‌هایی که در چند روز آینده پیش بینی شده و همچنین کاهش محسوس دمای هوا، این نگرانی وجود دارد که افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب بدون سرپناه مانده و در معرض خطر جانی قرار بگیرند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی ادامه داد: اتفاقات گذشته برای این افراد ذهنیت ایجاد کرده و جلب اعتماد بخشی از آنها که بیرون از گرمخانه‌ها و در پاتوق‌های نامناسب استقرار دارند را با مشکلاتی مواجه ساخته است.

حسینی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت‌های لازم برای حضور تمام این افراد در گرمخانه‌ها مهیا شده است، اما برخی از آن‌ها از حضور در گرمخانه‌ها امتناع می‌کنند و ما نگرانیم با کاهش شدید دما با مشکل و خطر جانی مواجه شوند.

وی تاکید کرد: افراد کارتن‌خواب نسبت به موسسه‌های مردم نهاد اعتماد بیشتری دارند. به همین واسطه از آن‌ها و هر شخص یا نهاد با فعالیت داوطلبانه که دارای ظرفیت‌های لازم در این خصوص هست درخواست داریم ما را برای جذب آن بخش از افراد بی سرپناه مانده و نیازمند حمایت که تاکنون برای حضور در گرمخانه‌ها امتناع کرده‌اند، یاری کنند.

حسینی اضافه کرد: این اشخاص حقیقی یا حقوقی می‌توانند آمادگی خود را از طریق شماره تماس 555522122-021 که به طور 24 ساعته پاسخگوست را به ما اعلام کنند.

وی در پایان گفت: از این سازمان‌ها درخواست دارم تا 48 ساعت آینده آمادگی خودشان را اعلام کنند تا بتوانیم با پیش بینی هواشناسی برای روزهای آینده و برودت هوا از ظرفیت داوطلبانه آن‌ها برای جذب افراد بی خانمان در گرمخانه‌ها استفاده کنیم.