به گزارش پارس به نقل از مهر، امسال نیز رادیو ورزش مانند سال های گذشته با ویژه برنامه های شاد و متنوع به استقبال تابستان می رود. " کوله پشتی" عنوان برنامه ای است با محوریت تخصصی کوهنوردی حرفه ای با حضور کارشناسان این رشته که ضمن بیان مباحث تخصصی و طرح موضوعات آموزشی به بررسی چالش های پیش روی کوهنوردی می پردازد.

گفتگو با پیشکسوتان، مربیان، کوهنوردان و پاسخ گویی به سئوالات شنوندگان از بخش های دیگر این برنامه است که روزهای دوشنبه و پنجشنبه ساعت ۱۶: ۴۵ تا ۱۷ پخش می شود.

در برنامه" ۱۵ دقیقه توقف" با حضور در منزل قهرمانان و ورزشکاران ضمن آشنایی با خانواده ورزشکاران در قالب گفتگوهای جذاب و شنیدنی با زندگی خصوصی و خانوادگی ورزشکاران، مخاطبان آشنا می شوند و هدف کلی این برنامه آشنایی با سبک زندگی ورزشکاران است. این برنامه یکشنبه و پنج شنبه ساعت ۱۴: ۴۵ تا ۱۵ روی آنتن می رود.

یکی از پتانسیل های جغرافیایی ایران، صنعت گردشگری است که تلفیق ورزش و گردشگری قابلیت های افزونتری به این صنعت می بخشد در برنامه" گردشگری ورزشی" ضمن معرفی جاذبه های گردشگری ورزشی و گفتگو با فعالین این حوزه، مدیران کل استانها و کارشناسان به توانمندی های این حوزه می پردازند. بازی های بومی محلی و موسیقی مناطق مختلف در این برنامه معرفی می شوند. این برنامه را روزهای جمعه از ساعت ۱۴ تا ۱۴: ۳۰ بشنوید.

" تابستان ۹۲" برنامه ای در قالب برنامه ای با آیتم های تابستانی مانند ورزش و کودک، نرمش و ورزش، تابستان و ورزش و… با موضوعاتی شاد و تفریحی به مدت دو ساعت از ساعت ۱۰ تا ۱۲ از شنبه تا پنجشنبه پخش می شود. مرور خبرهای ورزش ایران با حاشیه های جذاب و شنیدنی، گزارش از کلینیک های پزشکی ورزشی، بررسی سبک زندگی ایرانی از بخش های مختلف این برنامه شنیدنی است.

با توجه به نامگذاری سال ۹۲ به عنوان حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی در برنامه" حماسه تلاش" با ارائه برنامه های کاربردی و عملیاتی با محوریت ورزش و رساندن سطح تولیدات ملی صنعت ورزش به جایگاهی قابل قبول و با رفع موانع تولید، تداوم اشتغال و حفاظت از سرمایه های داخلی در عرصه ورزش فراهم و حماسه اقتصادی محقق می شود. این برنامه روزهای یکشنبه و چهارشنبه ساعت ۲۱: ۱۰ پخش می شود.

در برنامه" باشگاه نخبگان" توسط کارشناس مجری برنامه با نخبگان عرصه ورزش پیرامون فرایند کسب موفقیت ها و عوامل تاثیرگذار، گفتگو و نکات راهبردی به جوانان توصیه می شود. این برنامه جمعه ها ساعت ۱۲ پخش خواهد شد.

برنامه" همیشه پایدار" با هدف تجلی نامگذاری سال ۱۳۹۲ با عنوان حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی به بررسی ظرفیت های ورزش ایران در ابعاد سیاسی و اقتصادی از حیث کسب عناوین قهرمانی در سطح جهان و کمک به خودکفایی تولید ملی به وسیله توانایی های ورزش ایران می پردازد. این برنامه روزهای شنبه و سه شنبه ساعت ۱۴: ۴۵ پخش می شود.

برنامه" گود فتوت" ویژه آداب و مراسم ورزش اصیل و اسلامی پهلوانی و زورخانه ای تهیه و تولید می شود و هدف غایی آن تثبیت و ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در حوزه ورزش ایران است. " گوت فتوت" را روزهای جمعه ساعت ۷: ۱۰ صبح روی آنتن می رود.

دو ویژه برنامه رادیو ورزش به مناسبت نیمه شعبان

به مناسبت نیمه شعبان در ویژه برنامه" رسم خوبان" که در قالب برپایی مراسم گلریزان در زورخانه شهید فهمیده با هدف کمک به نیازمندان برگزار می شود جمعی از هنرمندان، ورزشکاران و مردم حضور خواهند داشت و این مراسم به صورت زنده از ساعت ۱۹ تا ۲۰: ۳۰ یکشنبه از رادیو ورزش پخش خواهد شد.

ویژه برنامه" شوق انتظار" نیز دوشنبه ساعت ۱۴ تا ۱۵ پخش شود. این ویژه برنامه که قالبی روایتی، نمایشی دارد در تلاش است مراحل درک و ادارک ورزشکار را از فرهنگ متعالی انتظار به روایتی رادیویی تبدیل کند.

در برنامه های زنده" صبح ورزش" از ساعت ۷: ۱۰ تا ۹، " تابستان ۹۲" از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و" یک عصر خوب با ورزش" از ساعت ۱۷ تا ۱۸: ۳۰ به صورت ویژه به سالروز ولادت حضرت قائم (عج) و جشن نیمه شعبان خواهند پرداخت.