به گزارش پارس به نقل از ایسنا، این بازیگر که در این سالها ترجیح داده کمتر مقابل دوربین برود، بیشتر در فعالیت های اجتماعی مشارکت داشته که از جمله آنها می توان به حضور پررنگش در یاری رسانی به مردم زلزله زده آذربایجان شرقی و همچنین ماجراهای کمکش به جانبازی بنام ناصر افشاری اشاره کرد.

او معتقد است: « این اتفاقات هشداری برای یادآوری شرح وظایف ما به عنوان بازیگر است. »

پرستویی پیش از این گفته بود، سینما زمانی برایش اهمیت دارد که بشود با آن حرفی زد.

این بازیگر چندی پیش پس از دریافت اولین « تندیس مهر» حقوق بشر ایران تصریح کرد: اولین باری که از من پرسیدند چرا بازیگر شدی؟ گفتم که درد باعث شد بازیگر شوم و امروز نیز همین را می گویم « درد باعث شد که بازیگر شوم» .

وی ادامه داد: در مدت ۱۰ سالی که در دادگستری مشغول فعالیت بودم از نزدیک با مشکلات و درد مردم در ارتباط بودم و همواره این دغدغه را داشتم که چگونه می توان درد را فریاد زد و فکر کردم که از طریق بازیگری می توانم درد را فریاد بکشم. تنها چیزی که مرا به سمت بازیگری کشاند، فریاد زدن دردهای مردم و جامعه بوده و هست. من معتقدم راهی را که در پیش گرفته ام باید ادامه دهم و ادامه خواهم داد البته این به معنای عدم بازیگری ام نیست بلکه به خاطر آن ادای دینی است که نسبت به مردم احساس می کنم.

پرستویی پس از مدت ها کم کاری چندی پیش مقابل دوربین فیلم « مهمان داریم» محمد مهدی عسگرپور رفت و به ایفای نقش پرداخت.

این بازیگر در دوم تیرماه ۱۳۳۴ در همدان متولد شد و فعالیتش را در تئاتر با نمایش « ماجرای یک محل» در سال ۴۸ و بازیگری اش را در سینما با « دیار عاشقان» در سال ۱۳۶۲ آغاز کرد که با همان فیلم موفق به دریافت جایزه بازیگری از جشنواره فیلم فجر شد.

پرویز پرستویی با ۳ سیمرغ بلورین، ۱ دیپلم افتخار، ۱ سیمرغ ویژه و ۱ لوح زرین پرافتخارترین بازیگر در این جشنواره است.

از دیگر فیلمهای سینمایی این بازیگر می توان به « حکایت آن مرد خوشبخت» ، « آدم برفی» ، « لیلی با من است» ، « مهر مادری» ، « روانی» ، « آژانس شیشه ای» ، « مرد عوضی» ، « روبان قرمز» ، « موج مرده» ، « آب و آتش» ، « دیوانه ای از قفس پرید» ، « مارمولک» ، « کافه ترانزیت» ، « بید مجنون» ، « پاداش سکوت» و « صد سال به این سالها» ، « سیزده ۵۹» ، « من و زیبا» و « خرس» اشاره کرد. و شاید بتوان گفت حاج کاظم « آژانس شیشه ای» یکی از نقش های ماندگار پرستویی است.

او می گوید: همه فیلمهایم را دوست دارم اما « آژانس شیشه ای» را دلی دوست دارم و ته مایه حاج کاظم در دلم است و هر موقع آنرا می بینم دگرگون می شوم و به این شخصیت خیلی می توانم نزدیک شوم.

پرستویی در جایی دیگر گفته است: همه ی کارهایی که انجام داده ام با اعتقاد بوده است به عنوان مثال « آژانس شیشه ای» روی من تأثیر بسیاری گذاشت و نگاهم را به این آدم ها عمیق تر و حساس تر کرد، همان گونه که « بید مجنون» دریچه جدیدی را به روی من باز کرد.

او با طرح این سوال که چرا باید تولیدات خوبمان اینقدر کم باشد، مطرح کرد: « می گویند اگر بین ۶۰ تا ۷۰ تولید سینمایی مان چهار کار خوب داشته باشیم، باید به فال نیک بگیریم چرا؟ چرا مجموع فیلمهایمان نباید خوب باشد؟ ما برای چه آمدیم و هدفمان چیست؟ قرارمان چه بوده، چرا باید خودمان را به هر قیمتی برای چرخش این چرخه آلوده کنیم» .

به گزارش ایسنا، پرویز پرستویی در سریال های تلویزیونی چون « امام علی (ع) » ، « آشپزباشی» ، « زیرتیغ» ، « خاک سرخ» و « آوای فاخته» نیز به ایفای نقش پرداخته است.