به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، سردار علی مؤیدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی در نشست ۳ ماهه اول سال ۹۲ گفت: یکی از اولویتهای نیروی انتظامی در سال جاری مبارزه با مواد مخدر است و در سطوح مختلف این امر در نظر گرفته شده است که تا به امروز شاهد توفیقات خوبی در این عرصه بوده ایم.

سردار مؤیدی گفت: در خصوص مبارزه با مواد مخدر مستلزم همکاری و همفکری حوزه های مختلفی مانند ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه قضائی هستیم که این امر تا به امروز به خوبی انجام گرفته است و با توجه به کانون تولید مواد مخدر در افغانستان به کشور ما نیازمند یک عزم جهانی برای جذب نقطه مطلوب در این خصوص هستیم.

وی با اشاره به توجه کاندیداهای ریاست جمهوری در تبلیغاتشان به امر مبارزه با مواد مخدر گفت: ریاست جمهور منتخب مردم توجه ویژه و خاصی را به اعتیاد و مواد مخدر داشته اند که امیدواریم در امر مبارزه با مواد مخدر در سراسر کشور تاثیرگزار بوده و این آسیب اجتماعی کاهش پیدا کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در ادامه گفت: با توجه به برنامه های زیربنایی و هدفمند پلیس و همچنین برنامه های متعدد به اجرا درآمده از نقطه های صفر مرزی تا شهرهای مرکزی کشور در لایه های مختلف این اقدامات در مقابله با مواد مخدر در حال انجام است.

وی در خصوص اقدامات انجام گرفته گفت: بیش از ۳۰ هزار نیرو در بدنه پلیس به امر مبارزه با مواد مخدر مبادرت می کنند و در جهت مهار ترانزیت مواد مخدر در سه ماهه اول سال در مرزهای کشور افزایش کشف داشتیم و همچنین در مراکز استان ها و شهرها و جاهد های کشور این اقدامات انجام گرفته و توفیقات خوبی نسبت به سال گذشته داشته ایم و شاهد افزایش کشفیات در سطح کشور بوده ایم.

سردار مؤیدی گفت: در ۳ ماهه اول سال ۱۱۵ تن انواع مواد مخدر در سطح کشور کشف شده که مواد مخدر تریاک ۶درصد، حشیش ۱۷ درصد، مرفین ۲۰۰درصد، هروئین ۸۲ درصد نسبت به همین مدت در سال گذشته افزایش داشته است.

وی همچنین افزود: در این خصوص ۶۰۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح کشور در سه ماهه اول سال متلاشی و صدها نفر در این رابطه دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در خصوص مقابله با مواد مخدر صنعتی و شیشه گفت: با همکاری دستگاه قضایی و بویژه دادستان کل کشور، برخورد با مواد مخدر صنعتی در اولیت قرار گرفته و توفیقات خوبی در سه ماهه اول سال در این خصوص داشته ایم و نزدیک به ۸۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی در کشور متلاشی شده اند.

وی با اشاره به نزدیکی به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، گفت: همانند سالهای گذشته، برنامه های متنوعی در حوزه های مختلف در روز جهانی مواد مخدر خواهیم داشت و به منظور اعلام انزجار از مواد مخدر در سطح کشور به صورت نمادین ۱۰۰ تن مواد مخدر امحاء خواهد شد.

وی درخصوص اقدامات جهانی پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: در بحث مرفین شاهد افزایش ۲۰۰ درصدی کشفیات بوده ایم که باید بدانیم مرفین در ایران کاربردی ندارد و مقصد این مواد کشورهای اروپایی است و ما برای حفظ سلامت جامعه جهانی در این خصوص نیز فعالیت هایی را داریم که اما همکاری جامعه جهانی با ما قابل قبول و همچنین قابل بیان نیست و با مقایسه با اقدامات بزرگی که ما در مبارزه با مواد مخدر انجام می دهیم قابل توجه نیست، یکی از خواسته های ما یاری جوامع بین المللی در این خصوص است و با توجه به اینکه ترانزیت مواد مخدر با کنترل های ما از راه خشکی به دریاها درحال تغییر است این عزم بیشتری از جوامع بین المللی را می طلبد.

وی در خصوص افزایش کشت مواد مخدر در افغانستان هشدار داد و گفت: پیش بینی می کنیم که با افزایش تولید در افغانستان شاهد افزایش