به گزارش پارس به نقل از تهران پرس، در ساعت یازده شب شنبه ۱۵ ژوئن، فردی با اسلحه سرد وارد مسجد بیرمنگام می شود و سه نفر از مسلمانان حاضر در مسجد را زخمی می کند که فورا با پلیس تماس گرفته می شود و در حین بازداشت وی توسط نیرو های پلیس، به یکی از افسران پلیس حمله ور می شود و او را نیز مجروح می کند.

« آدم کخ» افسر پلیس ۳۱ ساله ای که در این حادثه از ناحیه شکم و بازوها توسط فرد مهاجم مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته بود، اکنون در بیمارستان « وست میدلندز» بستری است.
این افسر پلیس برای از خودگذشتگی و نجات جان مسلمانان، از سوی مسجد بیرمنگام مورد تقدیر و ستایش قرار گرفت و به وی لقب قهرمان اعطا شد.

آدم کخ می گوید: جان خود را مدیون نمازگراران حاضر در مسجد هستم زیرا در زمان درگیری من با فرد مهاجم زمانی که قصد خلع سلاح او را داشتم، وی با چاقو به بدن من چند ضربه وارد کرد، در حالی که دیگر توانی برای مقابله با او را نداشتم چندین نفر از مسلمانان به کمکم آمدند.

وی در ادامه می افزاید: اگر مسلمانان به کمکم نمی آمدند و جانم را نجات نمی دادند، بدون شک اکنون زنده نبودم. به محض اینکه از بیمارستان مرخص شوم به مسجد خواهم رفت و شخصا از تمامی مسلمانان تشکر خواهم کرد چراکه زندگی خود را مدیون آنان می دانم.

فرد مهاجم یک مرد سفید پوست ۳۰ ساله ساکن منطقه « واشوود هیس» می باشد که درصحنه جرم دستگیر شده و برای بررسی سلامت روحی و روانی به یک بیمارستان روانی فرستاده شده است.

در این حادثه سه مرد مسلمان نیز از ناحیه بازوها، شکم و ران توسط فرد مهاجم مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفتند و هم اکنون در بیمارستان به سر می برند.

شایان ذکر است، حملات و اقدامات تلافی جویانه به دنبال کشته شدن یک سرباز انگلیسی به دست یک مهاجر مسلمان نیجریه ای از سوی « حزب راست افراطی» علیه جامعه مسلمانان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، به گونه ای که طی هفته گذشته شاهد به آتش کشیده شدن مرکز اسلامی « الرحمه» و مدرسه اسلامی « دار العلوم» بودیم.