به گزارش پارس به نقل از ایسنا، روزنامه شهروند نوشت: اینکه کدام یک از اعضای شورای شهر در این دیدار حضور داشتند مشخص نیست با این حال، قطعا اصلاح طلبان شورای شهر در این دیدار حاضر بودند.

هدف از این دیدار بدون شک مذاکره و بررسی زمینه های معرفی شهردار آینده تهران بوده است که محسن هاشمی مهمترین گزینه مورد حمایت اصلاح طلبان شورای شهر برای شهرداری تهران است.

البته شنیده ها حاکی است که گزینه های دیگری هم برای شهرداری تهران مطرح هستند ولی محتمل ترین گزینه محسن هاشمی است. اصلاح طلبان که ۱۴ کرسی از ۳۱ کرسی انتخابات شورای شهر تهران را به خود اختصاص داده اند درصدد جلب حمایت چهره های مستقل در شورای شهر هستند که در این میان نام حسین رضازاده و عباس جدیدی مطرح است.

در حالی که از یک سو پسر آیت الله هاشمی گزینه محتمل برای تصدی شهرداری تهران محسوب می شود، از سوی دیگر گفته می شود پیشنهاد حضور یک زن به عنوان شهردار تهران نیز مطرح شده که یکی از گزینه های پیشنهادی معصومه ابتکار است.

در همین راستا احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران روز سه شنبه در نشست خبری خود با اشاره به اینکه شورای شهر می تواند به بهبود شرایط کمک کند، در پاسخ به اینکه آیا اصلاح طلبان قصد دارند در دوره بعدی در شوراها ریاست آن را به عهده بگیرند یا خیر، گفت: به هر حال ما نیز برنامه هایی را در این زمینه داریم و پیش بینی هایی نیز کرده ایم که احتمال دارد ریاست بعدی شوراها در دوره چهارم به عهده یک اصلاح طلب گذارده شود.

مسجدجامعی ادامه داد: نباید فعالیت شوراها را به سمت سیاسی بازی ها ببریم چرا که حوزه عمل شوراها حوزه اجتماعی است و نباید نگاه سیاسی به شوراها وجود داشته باشد. عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص شهردار آینده تهران نیز گفت: گزینه هایی چون محسن هاشمی، قالیباف، نجفی، ابتکار و چند گزینه دیگر مدنظر است که با آغاز فعالیت رسمی شورای چهارم در این خصوص تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.