به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد اصغری اظهارداشت: بر اساس نقشه های پیش یابی، پیش بینی می شود آسمان پایتخت طی ۳ روز آینده شاهد افزایش ابر و وزش باد باشد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه طی روزهای آینده تغییرات دمایی تهران و همچنین سایر نقاط کشور ملموس نخواهد بود، افزود: دمای هوای این کلان شهر از روز جمعه روند کاهشی خواهد یافت بر همین اساس پیش بینی می شود دمای هوا حدود ۲درجه کاهش یابد.

وی بیان داشت: دمای هوا در باند شمالی کشور نیز طی روزهای آینده کاهش می یابد.

اصغری یادآور شد: طی ۳روز آینده به دلیل وزش باد دریای خزر و همچنین آبهای جنوبی کشور مواج پیش بینی می شود؛ بر همین اساس توصیه می شود که شناگران و قایقرانان در استفاده از قایق های تفریحی احتیاط لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: بر اساس نقشه های پیش یابی چهارشنبه تا شنبه هفته آینده در برخی نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر و سپس شمال شرق در ساعات بعدازظهر و اوایل شب بارش باران گاهی با رعد و برق، وزش باد و سپس کاهش دما پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه این شرایط تا روز جمعه در منطقه تنگه هرمز نیز رخ خواهد داد، افزود: برای امروز بارش باران پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، گیلان و هرمزگان پیش بینی می شود.

اصغری گفت: استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندارن، هرمزگان طی روز پنج شنبه شاهد بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد باشند؛ ضمن آنکه پیش بینی می شود طی این روز در استان های کردستان، زنجان، قزوین، گلستان، خراسان شمالی و جنوب کرمان شاهد بارش پراکنده باران باشیم.

این کارشناس هواشناسی اضافه کرد: شرایط جوی طی روز جمعه نیز در استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندارن، گلستان، هرمزگان پایدار است.

اصغری با بیان اینکه طی روز جمعه استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی شاهد بارش پراکنده باران خواهند بود، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود که در روز پنج شنبه در شرق هرمزگان و در روز جمعه در استان های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل بارش از شدت بیشتری برخوردار باشد.