به گزارش پارس به نقل از فارس، ماجرای نصب دوربین مدار بسته در مدارس در سال ۸۸ و پس از مشاهده در چند مدرسه، مورد توجه رسانه ها و مسئولان آموزش و پرورش قرار گرفت اما در نهایت این موضوع مسکوت ماند.

  آیا تاکنون به مدرسه ای وارد شده اید که در آن دوربین مداربسته نصب شده باشد؟ نسبت به این موضوع چه واکنشی داشته اید؟

ماجرای نصب دوربین مدار بسته در مدارس در سال ۸۸ و پس از مشاهده در چند مدرسه، مورد توجه رسانه ها و مسئولان آموزش و پرورش قرار گرفت اما در نهایت این موضوع مسکوت ماند؛ اما از آن زمان تا کنون، روند نصب دوربین در مدارس گسترش بیشتری یافته است و این روزها می توان دوربین های مداربسته را در راهروها و حیاط مدارس متعددی مشاهده کرد.

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش همان سال گفت: « درباره دوربین های مداربسته بر اساس مصوبات گذشته فعالیت می کنیم همچنین نظرات مخالف و موافقی مطرح شده است؛ بعضی دوستان اعتقاد دارند که دوربین های مداربسته حفاظت فیزیکی و جسمانی ایجاد می کند که امنیت بیشتری در مدرسه برقرار می شود همچنین برخی مسئولان از منظر تربیتی به این موضوع می نگرند و نظر می دهند که حضور دوربین در کلاس فضای رشد طبیعی بچه ها را آزار می دهد و موجب می شود رفتار واقعی خود را بروز ندهند» .

در آن زمان مطرح شد که مدارس بر اساس ضوابط، مجاز به استفاده از دوربین ها در کلاس نیستند اما درباره استفاده از دوربین در راهروهای مدارس منع نشد.

مدیر یک مدرسه دوره متوسطه در اصفهان در این خصوص گفت: « مدرسه ما بسیار بزرگ است و برای کنترل تمام مدرسه تنها در راهروها اقدام به نصب دوربین در مدرسه صورت گرفته است» .

وی اضافه کرد: « دوربین در مدرسه در جهت حفاظت از دانش آموزان و امنیت آنهاست» .

ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در این خصوص به خبرنگار فارس اظهار داشت: « استفاده از دوربین را توصیه نمی کنیم اما در برخی مواقع مطرح می شود که تجهیزات گرانقیمت در مدرسه است و جهت حفاظت از اموال مدرسه این اقدام صورت گرفته است» .

وی ادامه داد: « معتقدم نصب دوربین در مدارس باید بررسی شود و در صورت لزوم و در شرایطی که به دانش آموزان آسیب نرسد، انجام شود» .