داشتن یک صندلی ماساژور در خانه کار را بسیار ساده‌تر خواهد کرد و فرد می‌تواند از یک ماساژ ایده آل و کاملاً علمی و اصولی لذت ببرد. اگر هم صندلی ماساژور موجود نیست می‌شود آن را به صورت سنتی انجام داد.

ماساژ‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در خانه و به صورت سنتی انجام داد که فواید زیادی را نیز برای ماساژ گیرنده به دنبال خواهد داشت اما برای انجام این ماساژ‌ها شما باید با تکنیک‌های انجام آن آشنا بوده و آن‌ها را به درستی پیاده سازی کنید در غیر این صورت باید به یک مرکز ماساژ مراجعه کنید.

در این مطلب می‌خواهیم به شما یک ماساژ به نام ماساژ پیشانی را معرفی کنیم که می‌تواند تا حد زیادی احساس راحتی را برای شما به ارمغان آورده و شمار از تنش‌های روزانه دور کند. انجام این ماساژ ساده بوده و نیاز به تخصص و تکنیک خاصی ندارد اما در عین سادگی می‌تواند بسیار موثر باشد.

ماساژ پیشانی برای رفع خستگی

معمولاً این ماساژ به صورت جداگانه انجام نمی‌شود و جزئی از فرآیند دیگر ماساژهای مختلف محسوب می‌شود اما افرادی که مبتدی هستند یا آشنایی به تکنیک‌های ماساژ ندارند می‌توانند این ماساژ را به صورت مستقل انجام داده و از فواید آرامش‌بخش آن بهره‌مند شوند.

مزیت این ماساژ این است که انجام آن ساده بوده و شما نیاز به تجهیزات و تخصص خاصی نخواهید داشت و همچنین نیاز به زمان زیادی برای انجام آن وجود ندارد. همراه ما باشید تا با نحوه انجام و فواید ماساژ پیشانی آشنا شوید.

ماساژ پیشانی چه فوایدی دارد؟

با افزایش اطلاع رسانی‌ها در مورد فواید ماساژ می‌توان گفت که امروزه همه با  فواید انجام ماساژ‌های مختلف آشنایی دارند. ماساژ پیشانی هم به مانند دیگر ماساژ‌ها بعد از انجام فوایدی را به دنبال دارد که این فواید عبارتند از:

۱- کم شدن استرس:

یکی از بارزترین فوایدی که ماساژ پیشانی به‌دنبال دارد کاهش میزان استرس است. از آن جایی که کارهای روزمره ما همراه با استرس‌های بسیار فراوان بوده و ما روزانه اضطراب زیادی را تحمل می‌کنیم کاهش دادن این دو فاکتور بسیار پراهمیت است. ماساژ پیشانی یک راه ساده و آسان برای از بین بردن استرس‌های روزانه خواهد بود.

۲- کاهش سردرد‌ها:

اکثر ما زمانی که دچار سردرد می‌شویم ناخودآگاه دست خود را به سمت پیشانیمان برده و سرمان را پایین می‌آوریم. انجام دادن ماساژ پیشانی می‌تواند مستقیماً بر روی سردرد ما تاثیر داشته باشد و از میزان آن بکاهد. انجام ماساژ پیشانی یک راه مطمئن و ساده برای اشخاصی است که زود به زود دچار سردرد شده و مجبور به تحمل سردرد‌های مکرر هستند.

۳- چین و چروک پیشانی را کاهش می‌دهد:

با انجام ماساژ پیشانی گردش خون در این ناحیه از بدن بسیار بالا رفته و این موضوع باعث می‌شود که فرآیند اکسیژن رسانی به سلول‌ها و همچنین رسیدن مواد معدنی به آن‌ها سریع تر شده و سلول‌ها بتوانند تمامی‌ نیازهای خود را به صورت کامل برطرف کند. نتیجه این فرآیند کلی، از بین رفتن چین و چروک‌های پیشانی و جلوگیری از به وجود آمدن چین و چروک‌های جدید خواهد بود.

برای اینکه چین و چروک‌ها بهتر از بین رفته و سریع‌تر این فواید به چشم آید بهتر است که به همراه ماساژ پیشانی از روغن‌هایی مانند روغن زیتون و نارگیل نیز استفاده کنید.

این دو روغن به دلیل حالت ضد باکتریایی و ضد قارچی بودن و همچنین رطوبت سازی طبیعیمی‌توانند فواید بسیار زیادی برای پوست پیشانی شما داشته باشند.

روغن نارگیل معمولا جامد بوده و در هنگام تماس با پوست پیشانی شما به صورت مایع در خواهد آمد. نکته مهم دیگر این است که انجام این نوع ماساژ با روغن‌های طبیعی گفته شده می‌تواند باعث تسکین ماهیچه‌های روی پیشانی شما نیز شود.

2

نحوه انجام ماساژ پیشانی:

ماساژ پیشانی همانگونه که گفته شد نیاز به تکنیک خاصی ندارد کافی است که شما انگشتان دست خود را مابین دو ابروی خود قرار داده و فشار ملایمی را به پوست خود بیاورید.

بعد از این کار دستان خود را موازی با ابرو‌ها به سمت چپ و راست هدایت کرده و در حرکت بعدی به سمت بالا ببرید.

به منظور اینکه فواید این ماساژ را بتوانید دریافت کنید باید ۴۵ تا ۶۰ ثانیه این کار را تکرار کرده و ماساژ پیشانی را انجام دهید.

به همین سادگی شما می‌توانید یک ماساژ اصولی بر روی پیشانی خود انجام داده و از فواید آن بهره مند گردید. نتایج حاصل شده از مطالعات مختلف بر روی عملکرد ماساژ پیشانی نشان داده است که این حرکات ساده و آسان نتایج بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت.

اگر نمی‌خواهید ماساژ پیشانی را خودتان انجام دهید و یا به دنبال فواید بیشتری هستید می‌توانید یک دستگاه ماساژور مخصوص صورت خریداری کرده و به سادگی آن را در خانه و یا محل کار خود مورد استفاده قرار دهید. این دستگاه‌های ماساژور عملکرد بسیار خوبی داشته و کاملا به صورت علمی ساخته شده اند. مزیت دیگر این نوع دستگاه‌ها این است که علاوه بر پیشانی آن‌ها می‌توانند کل صورت تان را نیز مورد ماساژ قرار دهند.

این مطلب از مقاله‌‌ی ماساژ پیشانی که در میسرست منتشر گشته بود برگرفته شده است.