به گزارش پارس نیوز، «تبعیض پلیس راهور در برخورد با خودروهای ایرانی و خارجی» و شیشه دودی خودروها موضوعی است که شهروندان به آن پرداخته‌اند.

سرهنگ حسن عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره برخورد پلیس با شیشه‌های دودی غیراستاندارد و غیرمتعارف خودروها، اظهار داشت: ملاک پلیس برای برخورد با شیشه‌‌های غیرمتعارف خودرو این است که از فاصله 3 متری داخل خودرو پیدا نباشد و اگر چنین باشد راننده خودرو مشمول اعمال قانون پلیس خواهد شد. 

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: بنا بر بند 2114 جدول جرایم رانندگی مبلغ 500 هزار ریال برای برخورد با شیشه‌های دودی غیرمتعارف تعیین شده است. 

وی در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگاری درباره اینکه آیا ماموران پلیس نسبت به اعمال قانون خودروهای داخلی و خارجی در حوزه شیشه دودی تبعیض قائل می‌شوند،‌گفت: شیشه‌هایی که در کارخانه دودی شده باشند، استاندارد لازم برای آنها رعایت شده و به شکلی طراحی شده‌اند که داخل خودرو از فاصله 3 متری آشکار است و این‌گونه نیست که مأموران پلیس راهور شیشه‌های خودروهای خارجی را اعمال قانون نکرده و شیشه خودروهای داخلی را که در کارخانه دودی تعبیه شده‌اند، جریمه کنند. 

سرهنگ عابدی افزود: در هر خودرویی اعم از ایرانی یا خارجی، اگر نتوان از فاصله سه‌ متری سرنشینان آن را تشخیص داد مشمول اعمال قانون پلیس خواهد شد؛ البته باید گفت که بسیاری از شیشه‌های دودی‌که به صورت غیرمتعارف هستند با برچسب‌پوشیده شده‌اند که در این صورت باید راننده نسبت به رفع آن اقدام کند.