به گزارش اخبار حوادث شهر خبر ، عملیات سیل و آب گرفتگی از ٢٤ لغایت ٢٦ فروردین و تا ساعت ۶ صبح امروز به این شکل بوده است که ٩ استان ایلام، خراسان جنوبی و رضوی، زنجان،سیستان و بلوچستان، فارس   کرمان ، هرمزگان و یزد متأثر از سیل بوده‌اند. طبق این خبر سخنگوی سازمان امداد و نجات بیان داشت: مناطق امدادرسانی شده شامل ٦٣شهر و روستاست که خدمات امدادرسانی به ٧٣٠٥ نفر ارائه شده است؛ ضمن اینکه اسکان اضطراری برای ٦٨٦ نفر، 23 نفر انتقال به مناطق امن، 193 واحد تخلیه آب از منازل مسکونی و ۱۱ دستگاه  رهاسازی خودرو از مسیر سیلاب صورت گرفته است.

طبق اخبار حوادث شهر خبر وزیر کشور درخصوص برنامه‌های قرارگاه بازسازی سیل گفت: اولویت اول ما تعیین و پرداخت خسارت و اولویت دوم، اسکان موقت است. وی افزود: همه منابع با توجه به توصیه مقام معظم رهبری و تاکید رئیس‌جمهور از ردیف‌های بودجه، ماده 1012 بحران، بیمه، بانک‌ها، استفاده از صندوق توسعه مدنظر است و مکانیزم تعیین خسارت‌ها توسط دستگاه‌ها ارائه خواهد شد. ضمنا عملکرد همه دستگاه‌ها با هماهنگی و اطلاع قرارگاه بازسازی سیل خواهد بود یعنی پرداخت و هزینه بدون هماهنگی با قرارگاه امکان‌پذیر نیست. بر اساس این خبر وی در بیان اولویت‌های بازسازی سیل گفت: اولویت اول ما تعیین و پرداخت خسارت و اولویت دوم، اسکان موقت است. سکونت در چادرها در خوزستان و لرستان به علت گرم شدن هوا سخت است. برای اسکان موقت مردم این مناطق جلسه‌‌ای خواهیم داشت تا حداقل شرایط زیستی را برای این عزیزان فراهم کنیم. بنا بر این خبر وزیر کشور اضافه کرد: وقتی فکر ما از مقابله راحت شد؛ خود من در گلستان، لرستان و خوزستان حاضر خواهم شد و ستادهای مدیریت بحران استان‌ها را موظف خواهیم کرد که استاندار مسئولیت آن را در این کار عهده دار است.

به گزارش اخبار حوادث شهر خبر ، پژوهشگاه فضایی ایران تصاویر دریافتی از پایش آخرین وضعیت سیل و محدوده پهنه‌های آبی در جنوب استان خوزستان را منتشر کرد. بر اساس این خبر امید شکوفا، رئیس مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران در این باره توضیح داد: توجه به گذشت بیش از دو هفته از وقوع سیل در استان خوزستان و جاری شدن حجم عظیمی از آب به سمت جنوب استان در روزهای گذشته، اکنون، نیاز به پایش وضعیت پهنه‌های آبی و محدوده سیل در این قسمت برای اتخاذ تصمیمات درست و آگاهانه وجود دارد.رئیس مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران گفت: در این محدوده، افزون بر وقوع سیل در برخی مناطق، تالاب شادگان و چند پهنه آبی دیگر نیز وجود دارد که به دلیل بارندگی‌های سال جاری پرآب شده و نیازمند پایش است.

طبق اخبار حوادث شهر خبر با بارش‌های روز گذشته در جزیره قشم، برخی منازل محله ولیعصر (عج) روستای طولا دچار آب گرفتگی و سیلاب شدند. تلاش‌ها برای مهار آب و جلوگیری از ورود آب به منزل با حضور نیروهای سپاه، شرکت تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم و دهیاری همچنان ادامه دارد.

به گزارش اخبار حوادث شهر خبر و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، خسارت‌های وارد شده به واحدهای صنعتی تاکنون 5 هزار میلیارد ریال، واحدهای صنفی حدود 4 هزار و 500 میلیارد ریال، قالیبافان حدود هزار و 300 میلیارد ریال و زیر ساخت ها و تاسیسات شهرک های صنعتی و راه های دسترسی به معادن حدود هزار و 550 میلیارد ریال برآورد شده است. خسارت‌های صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان با توجه به وضعیت فعلی قابل بررسی نیست، اما طبق برآوردهای اولیه حدود 10 هزار میلیارد ریال به این استان خسارت وارد شده است.

اخبار حوادث را از سایت شهر خبر دنبال کنید