در این مقاله با این نکات آشنا خواهید شد.

اهمیت مانتو و روسری

خیلی از خانم‌ها فکر می‌کنند انتخاب مانتو و روسری اهمیت زیادی ندارد، چون فقط دقایق اول یک مهمانی زنانه مهمانشان هستند؛ اما این طرز فکر اشتباه است. لازم نیست چندین دست مانتوی رسمی کار شده و شیک داشته باشید و حساسیتی را که درباره تنوع لباس به خرج می‌دهید، درباره مانتو هم به خرج دهید. شما می‌توانید یک دست مانتوی رسمی داشته باشید؛ اما آنقدر مدل آن شیک و رسمی باشد که بتوانید برای مدت‌ها از آن استفاده کنید.

در مورد روسری هم وضع به همین منوال است. به عنوان یک خانم جوان یا دختر جوان جدیدترین و شیک ترین شال ها و روسری های دخترانه و زنانه را از نظر بگذرانید و دست به انتخاب بهترین گزینه بزنید. اگر شال انتخاب می‌کنید، سعی کنید سراغ مدل‌های ساده نروید و در مورد روسری از ابریشم و ساتن برای زرق و برق بیشتر کمک بگیرید.

تفاوت رسمی و نیمه رسمی

هر بار که قرار به انتخاب لباس برای مجالس و مهمانی‌های رسمی می‌رسد، به دو نکته اساسی دقت کنید؛ اولا جایگاهی که در آن مهمانی دارید و ثانیا میزان رسمی بودن مهمانی.

برای مثال لباسی که باید برای مراسم ازدواج خواهرتان به عنوان خواهر عروس انتخاب کنید، نسبت به لباسی که در عروسی نوه خاله‌تان می‌پوشید، رسمیت بسیار بیشتری خواهد داشت. معمولا گزینه اول به عنوان لباس رسمی و گزینه دوم به عنوان لباس نیمه رسمی در نظر گرفته می‌شود. در حالت اول بهتر است پیراهنی بلند که روی آن کار شده بپوشید و در حالت دوم می‌توانید یک پیراهن کوتاهتر به تن کنید.

مشکی رسمی‌ترین رنگ است؟

black-dress-for-party

بعد از اینکه جایگاه و میزان رسمی بودن مراسم را تعیین کردید؛ وقت آن می‌رسد که تناژ پوستتان را تشخیص دهید و بر اساس آن دست به انتخاب رنگ مناسب بزنید.

مشکی معمولا به عنوان یک رنگ کاملا رسمی در نظر گرفته می‌شود و هر چقدر زرق و برق به کار رفته روی پیراهن یا شومیزی که بر تن دارید، بیشتر باشد؛ رسمی بودن لباس هم بیشتر خواهد شد. در این شرایط آیا پوشیدن بقیه رنگ‌ها ممنوع است؟ خیر. شما می‌توانید از تناژهای تیره سایر رنگ‌ها هم به عنوان رنگ‌های رسمی استفاده کنید؛ البته به شرط آنکه قبل از هر چیز روش انتخاب رنگ لباس‌های رسمی بر اساس تناژ پوست را خوانده باشید. سه رنگ طلایی، نقره‌ای و لاجوردی از رنگ‌های کاملا رسمی و شیکی هستند که می‌توانند استایل شما را زیر و رو کنند.

توجه به فرم بدن

مهم نیست پیراهنی که بر تن دوستتان دیده‌اید، چقدر باعث درخشش او در یک مهمانی رسمی شده باشد؛ مهم این است که آیا پوشیدن همان پیراهن باعث درخشش شما هم خواهد شد؟ قضیه از این قرار است که فرم بدن هر کس با دیگری تفاوت دارد؛ ممکن است یک نفر فرم ساعت شنی داشته باشد و دیگری به دلیل چربی‌های بالاتنه فرم بدنشان به اصطلاح شکل سیب باشد. لباسی که هر کدام از این دو نفر انتخاب می‌کنند، باید ویژگی‌های خاص بدنشان را تحت پوشش قرار دهد؛ روی نقاط قوت تاکید کند و نقاط ضعف را بپوشاند. به همین دلیل قبل از خرید لباس رسمی حتما فرم بدنتان را شناسایی کنید؛ در غیر این صورت ممکن است هزینه زیادی بابت لباسی بپردازید که اصلا به شما نمی‌آید.

پیراهن زنانه تنها انتخاب شماست؟

وقتی صحبت از مهمانی‌ها و مجالس رسمی می‌شود؛ اغلب خانم‌ها پیراهن‌های یکسره و بلندی را تصور می‌کنند که شامل انواع سنگدوزی‌ها هستند؛ اما آیا این گزینه تنها گزینه پیش روی شماست؟ خوشبختانه خیر. شما می‌توانید بلوز و شومیزهای زنانه شیک و مجلسی را با دامن‌های شیکی که بر اساس فرم بدنتان انتخاب کرده‌اید، همراه کنید. برای مثال یک شومیز زیبا با رگه‌های طلایی یا یک بلوز لاجوردی شیک می‌تواند به راحتی استایل شما را رسمی؛ اما کاملا جذاب کند.

کدام کیف و کفش مناسب است؟

best-women-shoes-and-bags-for-party

بین رنگ کیف و کفش، مانتو و روسری و پیراهنی که به تن دارید، هماهنگی برقرار کنید. سعی کنید تمام رنگ‌ها در هارمونی به سر ببرند و مجموعه زیبایی را ارائه دهند.

کیف‌های مناسب برای مهمانی‌های رسمی به کیف کلاچ یا Clutch Bag معروف هستند و ابعاد کوچکی دارند. بنابراین ترجیحا از کیف‌های بزرگ استفاده نکنید و سراغ کیف دستی‌های کوچک بروید. موقع انتخاب کفش هم بهتر است از کفش‌هایی که نوک گرد دارند استفاده نکنید و سراغ کفش‌های نوک تیز بروید. رسمیت مورد دوم بسیار زیاد است و ظاهرتان را شیکتر نشان خواهد داد.

انتخاب بهترین اکسسوری

هیچ وقت اهمیت زیورآلات را دست کم نگیرید. یک لباس رسمی باید زیورآلات رسمی به همراه داشته باشد. زیورآلات رسمی باید علاوه بر رنگ پوست به رنگ لباستان هم بیاید. ترجیحا زرق و برق داشته باشد و به شیک بودن استایل شما اضافه کند.

به خاطر داشته باشید رمز زیبایی زیورآلات در زیاد بودن آن‌ها نیست؛ یعنی نباید به طور هم‌زمان از گردنبند، انگشتر، دستبند و گوشواره استفاده کنید. بلکه استفاده از یک یا دو قطعه زیبا و شیک برای ساختن یک استایل جذاب و رسمی کافی است.

تاکید روی زیباترین بخش لباس

هر لباس رسمی بخش‌هایی دارد که زیبایی بیشتری نسبت به سایر بخش‌های آن دارد. برای مثال ممکن است روی دامن لباس کار شده باشد یا پشت آن از تور زیبایی درست شده باشد. نکته مهم این است که باید مراقب باشید تا زیبایی این بخش‌ها را پنهان نکنید. برای مثال وقتی پشت پیراهنتان کار شده است، نباید از مدل موهای باز استفاده کنید، بلکه باید موهایتان را بالا جمع کنید تا زیبایی لباستان مشخص شود.