در این مقاله با بعضی با هم یاد می‌گیریم چطور ظاهر معمولی‌مان را عوض کنیم و در نگاه اول متفاوتتر از همیشه به نظر برسیم.

7- آراستگی در جهت تفاوت

آراستگی همیشه حرف اول را در ایجاد یک ظاهر زیبا و متفاوت می‌زند. منظور از آراستگی داشتن آرایش زیاد نیست؛ بلکه کارهای معمولی مثل تمیز بودن، مرتب کردن موها، تمیز کردن موهای زائد صورت، کمی فرم دادن به ابروها می‌توانند زیر مجموعه‌های آراستگی باشند. وقتی ظاهرتان تمیز و آراسته باشد و زمانی که به خودتان برسید، ناخودآگاه تاثیر اولیه مثبتی روی افراد می‌گذارید. ذهن بیشتر افراد به صورت ناخودآگاه نسبت به تقارن و تناسب جذب می‌شود و دانستن همین نکته می‌تواند گام اول برای متفاوت جلوه کردن باشد.

6- فرم بدنتان را بشناسید

یکی از نکات بسیار مهمی که باید برای ایجاد تفاوت در ظاهرتان بدانید و رعایت کنید؛ لباس پوشیدن بر اساس فرم بدن است. هر کس فرم بدن خاص خودش را دارد و هر کدام از این فرم‌ها سبک لباس پوشیدن مخصوص به خودشان را دارند. برای اینکه بتوانید متفاوت جلوه کنید باید بهترین خودتان باشید و برای این کار لازم است فرم بدن خودتان را بشناسید. برای مثال استفاده از انواع مدل کیف های دوشی چرم زنانه برای کسی که فرم بدن ساعت شنی دارد، باعث جذابیت او خواهد شد؛ اما کسی که فرم بدنش شبیه سیب است (Apple Shaped Body) باید با دقت بیشتری از این کیف‌ها استفاده کند و این کیف‌ها را به صورت کج روی شانه‌اش نیندازد.

5- چه رنگی به شما می‌آید؟

best-color-of-clothes-base-on-skin-tone

بعد از شناسایی فرم بدن نوبت به شناسایی تناژ رنگ پوست می‌رسد. به طور کلی تناژ رنگ پوست هر کس سرد، گرم یا خنثی است. به دلیل همین تناژ پوست هم هست که هر رنگی به هر کسی نمی‌آید و بعضی رنگ‌ها به بعضی‌ها بیشتر می‌آید، برای دریافت نحوه تشخیص تناژ پوست می توانید این مطلب را بخوانید. بنابراین قدم دیگر شما برای متفاوت جلوه کردن در دید اول این است که از رنگ‌هایی استفاده کنید که به رنگ پوست و موی شما می‌آیند و روی زیبایی‌تان تاکید بیشتری می‌کنند. ممکن است رنگی را دوست داشته باشید که به پوستتان نمی‌آید؛ در این صورت این رنگ را در بخش‌های میانی لباس‌هایتان به کار بگیرید و بخش‌های بالایی را که نزدیک به صورتتان هستند؛ با استفاده از رنگ‌های مناسب برای پوستتان بپوشانید.

  • قانون هماهنگی رنگ با پوست، شامل رنگ مو هم می‌شود؛ بنابراین رنگ موی مناسبتان را انتخاب کنید.

4- اهمیت فرم صورت و مدل مو

اگر عادت دارید همیشه موهایتان را جمع کنید و پشت سرتان ببندید، وقتش رسیده برای ایجاد تفاوت بیشتر دست از این کار بردارید و سراغ مدل‌های مناسب برای فرم صورتتان بروید. صورت هر فرد ممکن است مربعی، لوزی، بیضی، دایره‌ای، مثلث وارونه یا قلبی شکل باشد. هر کدام از این فرم‌ها مدل موی مناسب خودشان را دارند؛ که باعث ایجاد تفاوت و زیبایی بیشتر ظاهر شما خواهد شد. بنابراین برای انتخاب مدل موی مناسب خودتان دست دست نکنید؛ دل را به دریا بزنید و از نتیجه لذت ببرید.

3- بیسیک‌ها را داشته باشید

وجود بعضی لباس‌ها در کمد خانم‌ها ضروری است. این لباس‌های که به راحتی می‌توان با اضافه یا کم کردن اکسسوری و سایر گزینه‌ها ظاهر متفاوتی با آن‌ها به وجود آورد تحت عنوان لباس‌های بیسیک Basic شناخته می‌شوند. در اختیار داشتن جدیدترین شومیز ها و بلوز های زنانه، یک یا دو کاردیگان یا رویه و سایر لباس‌های ساده در دسته لباس‌های بیسیک قرار می‌گیرد. به خاطر داشته باشید لباس‌های بیسیک اغلب ساده و بدون طرح هستند و بهتر است رنگی خنثی داشته باشند. رنگ‌های خنثی کمکتان می‌کنند این لباس‌ها را با هر رنگ و مدلی که دلتان خواست ست کنید.

2- تغییرات بزرگ با چیزهای کوچک

little-accessories-for-women

اکسسوری‌ها بهترین وسایلی هستند که می‌توانند تفاوت شخصیت شما را به بهترین شکل ممکن نشان دهند. حتی اگر لباس‌هایتان با ده‌ها نفر دیگر یکسان باشد؛ اما اکسسوری‌هایی داشته باشید که کمتر کسی از وجود آن خبر دارد، برگ برنده در دست شماست.

کافی است ساده‌ترین لباس‌ها را بپوشید؛ اما چند تکه زیورآلات و اکسسوری زیبا به آن‌ها اضافه کنید. مثلا ممکن است بعد از آموزش دیدیم چگونه با قلاب بلوز ببافیم، همان بلوز ساده را بارها به تن کنیم؛ اما هر بار با یک اکسسوری جدید در مدلی که خودمان به سادگی درست کرده‌ایم تفاوت ایجاد کنیم. اینطوری نه مشابه لباس ما را کسی دارد و نه مشابه اکسسوری‌مان را.

اکسسوری‌ها وجهی از شخصیت را نشان می‌دهد؛ برای مثال بعضی‌ها به المان‌های شکل جغد علاقه دارند. کسی که یک سنجاق سینه به شکل جغد را به لباسش نصب می‌کند، فقط برای زیبایی این کار را نکرده است؛ بلکه پیامی به دنبال دارد که نشان دهنده بخشی از شخصیت اوست. مثلا ممکن است با این سنجاق سینه بخواهد به بقیه اعلام کند اعتقادی به حرف‌های که درباره این حیوان زده می‌شود ندارد و به نوعی ساختار شکن است.

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم نسبت به انتخاب اکسسوری دقت بیشتری به خرج دهید. چون این قطعات کوچک می‌توانند معانی بزرگی به دنبال داشته باشند.

1- اصول درست میکاپ

تقریبا همه می‌دانند که آرایش معجزه می‌کند و می‌تواند تغییرات قابل توجهی روی صورت افراد ایجاد کند. سعی کنید اول نقاط قوت چهره‌تان را بشناسید و بعد روی برجسته کردن این نقاط کار کنید. تغییر نحوه میکاپ می‌تواند به راحتی ظاهر شما را تغییر دهد و شما را در دید دیگران متفاوت نشان دهد. نکته مهم این است که سعی کنید طوری آرایش نکنید که به کلی عوض شوید و وقتی آرایش ندارید تغییر خیلی زیادی کنید. بلکه سعی کنید هرازگاهی سبک آرایشتان را تغییر دهید. مثلا رنگ رژ لب و رژ گونه‌تان را تغییر دهید یا فرم خط چشمتان را عوض کنید.