به گزارش پارس نیوز، کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تشریح اقدامات این وزارتخانه برای حمایت از مشاغل در مناطق سیل‌زده گفت: بر اساس دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمام امکانات این وزارتخانه از ابتدای سیل در اختیار هموطنان آسیب‌دیده ناشی از سیل قرار گرفته است و نمایندگانی از وزارتخانه با حضور در مناطق سیل‌زده ضمن بررسی وضعیت اقداماتی را به عمل آوردند.

وی با اشاره به حضور خود در استان گلستان و بررسی میدانی وضعیت بنگاه‌ها در این استان گفت: حداقل ۱۵۰ بنگاه اقتصادی در شهر صنعتی آق‌قلا تحت تأثیر سیل قرار گرفتند و ضمن وارد آمدن خسارت به زمین‌های زراعی باغی و کشاورزی تعدادی واحد دامی از جمله ۶۰ بنگاه مرغداری در این حادثه دچار خسارت شدند.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر اساس برآورد اولیه حدود ۳۰۰۰ کارگر در سیل استان گلستان تحت تأثیر سیل قرار دارند و احتمالا برخی ماشین‌آلات، مواد اولیه و محصولات دچار خسارت شدند.

یاوری تأکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادارات کار استان‌های آسیب‌دیده را مکلف کرده تا بدون هیچ گونه تشریفات زاید نسبت به برقراری مقرری بیکاری برای کارگران بنگاه‌های آسیب دیده اقدام کنند.

وی با اشاره به توافقی که روز ۱۸ فروردین ماه، بین سرپرست سازمان تامین اجتماعی و معاونت روابط کار این وزارتخانه انجام شده، گفت: بر این اساس تمام ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کل تامین اجتماعی مکلف شدند در سریع‌ترین زمان ممکن با در نظر گرفتن لیست حق بیمه دی و یا بهمن‌ماه سال ۹۷ نسبت به برقراری بیمه بیکاری برای کارگران مشمول قانون کار بدون تشریفات اداری اقدام کنند.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نامه وزیر کار به معاون اول رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خبر داد که در آن تقاضای برقراری مقرری بیمه بیکاری برای کارگرانی شده است که به هر دلیلی شاغل بوده اما بیمه نداشتند.

یاوری گفت:‌ در صورت نهایی شدن این تصمیم به مدت محدود برای افرادی که شاغل بوده اما بیمه نداشته‌اند نیز مقرری بیمه بیکاری برقرار خواهد شد.