به گزارش اخبار حوادث  شهر خبر علیرضا رحیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان موارد اعلام وصولی را قرائت کرد. بر اساس اخبار شهر خبر طرح حمایت از آسیب دیدگان از سیل و سوانح طبیعی و پیشگیری از مخاطرات طبیعی و طرح حذف دلار از معاملات خارجی اعلام وصول شد. همچنین طبق اخبار حوادث شهر خبر طرح تنبیه و مجازات کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران، طرح حمایت و صیانت از کاشفان و گزارشگران فساد و طرح تفسیر قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیگر موارد اعلام وصولی است.

 

به گزارش اخبار حوادث  شهر خبر  رئیس ستاد پشتیبانی مردمی استان قم از مناطق سیل ‌زده گفت: گلریزان مردم استان طی روزهای آتی در میدان آستانه برای کمک به مناطق سیل زده با همکاری صدا و سیما برگزار می‌شود.طبق اخبار شهر خبر  رئیس ستاد پشتیبانی مردمی استان قم از مناطق سیل ‌زده افزود: به خیرین استان برای کمک به مناطق سیل زده فراخوان دادیم تا کمک این خیرین بیشتر به صورت نقدی باشد و بتوانیم که تا مرحله بازسازی کامل آن مناطق و احداث واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده ادامه دهیم. پارچه باف با اشاره به تهیه بسته‌های کمک برای مناطق سیل زده اظهار کرد: این بسته‌ها شامل 11 قلم کالا است و این بسته‌ها با بسته بندی در قم برای مناطق سیل زده استان لرستان اعزام می‌شود.

 

طبق اخبار حوادث  شهر خبر  سید شریف حسینی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که به نمایندگی از وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از مناطق سیل زده استان خوزستان است، گفت: با توجه به ماموریتی که این وزارتخانه در سه مقطع قبل از سیل، زمان سیل و بعد از سیل دارد و با توجه به سال رونق تولید که رهبری به آن تاکید داشتند، اولویت اصلی ما حمایت از تولید کنندگان است که علاوه بر اینکه آن ها در سیل دچار مشکل و کاهش تولید نشوند، شرایطی را ایجاد کنیم که رونق اقتصادی هم نمود داشته باشد.بنا بر اخبار حوادث شهر خبر حسینی کمک به مردم سیل زده را از دیگر اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: طبیعی است در کنار اولویت اصلی باید کمک هایی به مردم سیل زده داشته باشیم که با موافقت وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت تاکنون 250 هزار کیسه برای پر کردن و ایجاد سیل بند به مردم استان خوزستان تحویل شده است. حدود 200 تن سهمیه مازاد گوشت و 200 تن مرغ به غیر از سهمیه دولتی به مناطق سیل زده استان خوزستان اضافه شده است. همچنین گوشت مورد نیاز آشپزخانه هایی که برای سیل زدگان غذا تهیه می کنند تامین شده است.

 

به گزارش اخبار حوادث  شهر خبر  شادمهر کاظم‌زاده، نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 18 فروردین) پارلمان در جریان ارائه گزارش وضعیت سیل از سوی نمایندگان استان‌های سیل ‌زده به مجلس درباره وضعیت کنونی شهرهای استان ایلام پس از سیل، گفت: خدا را شاکریم که در استان ایلام تلفات جانی ناشی از سیل نداشتیم، در این رابطه از اقدامات پیگیرانه ستاد بحران استان و استاندار قدردانی می‌کنیم که اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای تخلیه روستاهای در معرض خطر انجام دادند.طبق اخبار حوادث شهر خبر کاظم‌زاده، میزان خسارت سیل در استان ایلام را بیش از هزار و 200 میلیارد تومان برآورد و تصریح کرد: 60 هزار هکتار زمین کشاورزی، چندین هزار هکتار باغات و بیش از هزار کیلومتر از راه‌ها و سیل‌بندها و کانال‌های شهری دچار خسارت شدند و همچنین کشاورزان در شهر تمام مایملک خود را از دست دادند.

 

به گزارش اخبار حوادث  شهر خبر  علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان برای بررسی حوادث اخیر سیل در نقاط مختلف کشور گفت: همه قبول داشتند که کمک‌های مردمی و تلاش دولت و نیروهای مسلح در سطح خوب و قابل قبولی بوده است. اگرچه مانع شدن انتقال کمک‌های صلیب سرخ به هلال احمر توسط آمریکا اقدام نابخردانه ای بود که پاسخ خود را دریافت می‌کند.طبق اخبار شهر خبر مطهری با تاکید بر ضرورت تنظیم خروجی سد برای کم شدن خسارت سیل، این امر را نیازمند پیش بینی سازمان هواشناسی عنوان کرد و گفت: این سازمان اعلام کرده به تجهیزات بهتر و به روزتری نیاز دارد.بنار بر اخبار شهر خبر نایب رئیس مجلس در پایان اعلام کرد که اکثر نمایندگان چند روز حقوق خود را به سیل زدگان اختصاص دادند

 

طبق اخبار حوادث  شهر خبر  سید محمد بطحائی صبح امروز در حاشیه دیدار نوروزی با مدیران کل اسبق، سابق و همکاران حوزه ستادی در جمع خبرنگاران در خصوص دانش‌آموزان مناطق سیل زده گفت:یکی از مهمترین نگرانی‌هایی که دانش آموزان دارند مربوط به ایام امتحانات است و قاعدتاً دانش آموزان مناطق سیل زده نگران عقب افتادگی تحصیلی هستند. باید به آنها اطمینان دهم که به هیچ عنوان نگران آزمون‌ها که در مسیر تحصیلی آنهاست نباشند. خصوصاً برای دانش آموزان پایه دوازدهم که خودشان را برای کنکور آماده می‌کنند این خبر را بدهم که اردوهای آموزشی لازم را پیش‌بینی کرده ایم که این اردوهای آموزشی به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.بنا بر اخبار شهر خبر وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ما با وزارت علوم مذاکراتی را انجام خواهیم داد تا بتوانیم تسهیلاتی برای دانش آموزان مناطق سیل زده برای ورود به دانشگاه فراهم کنیم. در حال حاضر در حال بررسی روش‌های مختلف برای برگزاری امتحانات نهایی هستم شاید امتحانات را برای این مناطق به تأخیر بیاندازیم. طبق اخبار شهر خبر بطحائی گفت: یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی ما در امتحانات نهایی حذف بخشی از محتوای درسی برای دانش‌آموزان این مناطق است تا فشار کمتری به دانش‌آموزان وارد شود.

 

به گزارش اخبار حوادث  شهر خبر  حمیدرضا کاظمی، نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 18 فروردین) پارلمان، در جریان بررسی سیلاب‌های اخیر کشور، گفت: اگر می‌دانستم این جلسه با حضور نمایندگان دولت برگزار نمی‌شود، حتماً مردم سیل‌زده پلدختر و معمولان را رها نمی‌کردم و به تهران نمی‌آمدم. بنا بر اخبار وی با بیان اینکه بیشترین بارندگی در روز سوم فروردین در پلدختر صورت گرفته است که به 167 میلیمتر رسید، اظهار داشت: حجم 5 هزار متر مکعب بر ثانیه در آب در رودخانه پلدختر این سیل خروشان را تشکیل داد و باعث ویرانی و تخریب نیمی از پلدختر و معمولان شد، به نحوی که 10 روستا کاملاً محو شد. نماینده مردم پلدختر در مجلس با بیان اینکه هزاران میلیارد خسارت به پلدختر وارد شده و کمک‌رسانی به سیل‌زدگان به سختی انجام می‌شود، افزود: 30 هزار نفر بر اثر این سیل بی‌خانمان شدند، رئیس مجلس، نمایندگان و وزرا شاهد بودند که چه بلایی سر مردم آمده است، ما درخواست شناور داشتیم و می‌خواهیم ارتباط 70 روستا وصل شود تا از مرگ مردم جلوگیری کنیم، اگر مردم از بی‌عُرضگی ما تلف شوند، خدا ما را نمی‌بخشد.

 

اخبار حوادث را از سایت شهرخبر دنبال کنید.