به گزارش پارس نیوز، 

فرماندار پل‌دختر با بیان اینکه در بخشی از شهر که درگیر سیل است بالای ۱۵۰۰ خانوار ساکن هستند، گفت: به دلیل حجم بالای طغیان و قرار گرفتن پل‌دختر درحاشیه رودخانه، عمده خطوط انتقال آب، برق و گاز به شکل صد درصدی تخریب شدند.

نعمت دستیاری با بیان اینکه به دلیل حجم بالای خسارات همه راه‌های ارتباطی به منطقه پل دختر قطع شده بود، افزود: به همین دلیل امکان امدادرسانی جز از طریق هوایی امکان پذیر نبود؛ با این وجود برخی از مسیرهای جایگزین از جمله جاده خرم زال بازگشایی و امکان ارسال کمک‌های امدادی فراهم شد. با این حال این میزان از کمک‌ها کافی نیست.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های خدمت رسان در منطقه مستقر هستند، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل حجم بالای طغیان و قرار گرفتن پل دختر درحاشیه رودخانه، عمده این خطوط انتقال آب، برق و گاز به شکل صد درصدی تخریب شدند. همه دستگاه‌ها پای کارند و شبانه روزی تلاش می‌کنند تا اوضاع به حالت عادی بازگردد.

ازدحام مردم، مانع امدادرسانی مناسب

فرماندار پل‌دختر با اشاره به اینکه در بخش درگیر شهر بالای ۱۵۰۰ خانوار ساکن هستند، اظهار کرد: منازل این مردم دچار آبگرفتگی و تخریب صد در صدی شده است. همچنین بخشی که خانه‌های آن سالم هستند، بالای یک تا دو متر گل و لای آن‌ها را پوشانده است و مردم خودشان خودجوش وسایلی که سالم هستند را بیرون می‌کشند.

با اطلاع‌رسانی مناسب از یک فاجعه انسانی جلوگیری شد

دستیاری با بیان اینکه به دلیل ازدحام مردم برای خارج کردن وسایل زندگی‌شان، امدادرسانی در این مناطق با مشکل رو به رو شده است، افزود: قبل از سیل چهار منطقه را برای اسکان موقت اعلام کردیم، اما مردم پل دختر به طور کامل مناطق پرخطر را ترک نکردند. با این وجود به دلیل اطلاع رسانی درست از یک فاجعه انسانی به دنبال یک سیل بی سابقه در ۱۰۰ سال اخیر، جلوگیری شد. البته این سیل دو کشته در این منطقه برجا گذاشت.

وی با بیان اینکه هلال احمر، سپاه و ارتش در تلاش هستند تا بخشی از آلام مردم تسکین پیدا کند، افزود: شب گذشته به همین منظور شورای تأمین شهرستان تشکیل و شرح وظایف مشخص شد، اما تا مردم اجازه ندهند و همکاری نکنند این مشکلات به قوت خود باقی است؛ چراکه به دلیل ازدحام و تردد مردم، امداد رسانی با مشکل رو به رو است. همچنین گفته شده که طی چند روز اخیر بارش‌های سنگینی خواهیم داشت و این موضوع به ازدحام مردم افزوده است.

فرماندار پل دختر افزود: نگرانی مردم کاملاً به جاست. شهرستان پلدختر دقیقاً در حاشیه رودخانه واقع شده و دیواره کلیه رودخانه‌ها تخریب شده، اگر بارش نیمه سنگین دیگری اتفاق افتد، این آب وارد خانه‌های مردم می‌شود. معمولان هم وضعیتی مشابه پل‌دختر دارد، اما مردم همکاری کردند آن بخش خطرناک را تخلیه کردند و اسکان موقت پیدا کردند.

دستیاری با بیان اینکه کمک‌ها کافی نیست، ادامه داد:، چون دسترسی‌های جاده‌ای و ارتباطات قطع شده، امداد رسانی زمان‌بر است و نیاز به عزم ملی دارد تا بتوانیم این وضعیت را به حالت عادی بازگردانیم.