به گزارش پارس نیوز، 

با کاهش حجم بارش‌ها از دو شب گذشته بویژه در مناطق سیل‌زده لرستان و همچنین باز شدن مسیرهای فرعی، امکان امدادرسانی و اعزام بالگردها و خودروهای امدادی به پلدختر و معمولان فراهم شد. اما با وجود ارسال کمک‌های امدادی و اقلام زیستی، برخی معتقدند که امکانات وجود دارد ولی نحوه توزیع و مدیریت آن دچار مشکل است و ازطرفی هم مسوولان پلدختر و معمولان بر لزوم تامین فوری اقلام زیستی تاکید دارند. 

همچنین بنابر اعلام مسوولان شرایط در گنبدکاووس عادی شده و روند امدادرسانی‌ها و اقدام در جهت تخلیه آب از مناطق سیل‌زده استان گلستان نیز ادامه دارد. 

برقراری نظم و امنیت در پلدختر برای ارائه خدمات امدادی ضروری است

04:31 جمعیت هلال احمر در اطلاعیه‌ای از مردم، معتمدین محلی و نیروهای نظامی و انتظامی خواست تا با ایجاد نظم و آرامش در شهر پلدختر، به تسریع در روند امدادرسانی مطلوب کمک کنند.

وزیر کشور: وضعیت گنبد در شرایط عادی قرار گرفته است

09:14 عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور وضعیت شهرستان گنبد کاووس، اولین شهری  که در معرض آبگرفتگی قرار گرفت را عادی و مطلوب توصیف کرد.

سدهای خوزستان پایدارند

09:30 استاندار خوزستان از بازگشایی سدهای این استان و افزایش خروجی آنها به منظور ایجاد ظرفیت خالی جهت آمادگی برای بارش‌های هفته آتی و ذوب شدن برف‌ها خبر داد.

ارسال ۶۲ هزار بسته غذایی به مناطق سیل‌زده گلستان

09:47 معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از بارگیری و ارسال ۶۲ هزار و ۵۱۷ بسته غذایی شامل ۳۳ هزار و ۲۷ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۲۹ هزار و ۴۹۰ بسته غذایی یک ماهه به مناطق سیل‌زده گلستان خبر داد.

ارسال تجهیزات و امکانات شهرداری‌های کشور به لرستان و خوزستان

10:16 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه همه اقدامات لازم تا رفع مشکلات مردم سیل‌زده با جدیت ادامه یابد، گفت: اعزام کاروان‌های شهرداری‌های کشور به استان‌های سیل‌زده شامل تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های امدادی و عمرانی خاص مناطق سیل‌زده ادامه دارد.

اعلام تلفات رسمی سیل اخیر در لرستان

10:38 نظیفی - مدیرکل پزشکی قانونی لرستان آمار سیل این استان را به طور رسمی اعلام کرد و گفت: از ابتدای دوره بارش سیل‌آسا در استان تاکنون 14 جسد به دلیل خفگی ناشی از سیل و یا در ارتباط با آن به پزشکی قانونی استان ارجاع شده است.

برقراری مستمری بازماندگان سیل اخیر، در اسرع وقت

10:39 سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: در صورتی که افراد فوت شده در سیل اخیر از بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی باشند، مستمری بازماندگان واجد شرایط آنها در اسرع وقت برقرار می‌شود.

شرایط نامساعد معمولان/ کمبود اقلام غذایی، بهداشتی و درمانی در منطقه

11:16 بخشدار معمولان با اشاره به وضعیت نامناسب امدادرسانی به این منطقه، از شرایط نامساعد غذایی، بهداشتی و درمانی این منطقه گلایه کرد.

تکذیب شایعه فوت تعدادی از مردم در سیل پلدختر

11:18 رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: شایعه کشته‌شدن تعدادی از مردم در سیل پلدختر صحت ندارد.

تامین نظم و امنیت مناطق سیل‌زده، مهمترین اولویت پلیس

11:20 جانشین فرمانده نیروی انتظامی،در بازدید از مناطق سیل زده پلدختر، تامین نظم و امنیت مناطق سیل زده را مهمترین اولویت پلیس اعلام کرد.

تلاش برای انتقال محصوران در سیل/ 70سورتی پرواز بر فراز لرستان از شب گذشته

11:33 معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای انتقال محصور شدگان در سیل در مناطق سیل‌زده لرستان، از آغاز پروازهای نیروهای سپاه و ارتش برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده لرستان خبر داد.

ضرورت تامین توالت و حمام برای سیل‌زدگان/واکسیناسیون کودکان سیل‌زده علیه 2 بیماری

11:46 رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت ضمن تشریح اقدامات انجام شده در جهت جلوگیری از بروز و طغیان بیماری‌های واگیر در مناطق سیل‌زده، در عین حال بر لزوم اهمیت مراقبت از سلامت سیل‌زدگان در کمپ‌ها و اردگاه‌ها و همچنین تامین توالت و حمام بهداشتی در این مناطق تاکید کرد.

وضعیت پایدار در خرم‌آباد/ اعزام تریلی‌ها و خودروهای امدادی به پل‌دختر

12:17 رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت امداد رسانی در مناطق سیل‌زده معمولان، پل دختر و خرم آباد را تشریح کرد.

تکذیب کمبود دارو در مناطق سیل‌زده/ ادامه ارایه خدمت در بیمارستان‌ها

12:29 سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پاسخ به اظهاراتی مبنی بر کمبود دارو و مشکلاتی در روند درمان سیل‌زدگان استان لرستان، گفت: دپوی دارو و ملزومات پزشکی در استان‌های درگیر سیل فراتر از نیاز استان بوده و هست و کمبود اقلام دارویی به هیچ صحت ندارد.

دستور تخلیه 10 روستا در حمیدیه خوزستان

12:33 سرپرست فرمانداری حمیدیه از دستور تخلیه 10 روستای حاشیه رودخانه کرخه خبر داد.

تشریح امدادرسانی‌ها به سیل‌زدگان استان لرستان

12:36 دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور چگونگی امدادرسانی‌ها به مناطق سیل‌زده لرستان را تشریح کرد.

درخواست فرماندار پلدختر برای تامین فوری اقلام زیستی سیل‌زدگان

13:18 فرماندار پلدختر با اشاره به کمبود اقلام غذایی و زیستی در پلدختر، خواستار تامین سریعتر این اقلام برای سیل‌زدگان شد.