به گزارش پارس ، محمد بنیادی در گفت وگو با ایسنا، درباره برنامه های آموزش و پرورش برای مدارس ویژه قرآنی که در شیفت صبح فعالیت می کنند، گفت: با توجه به تجربه فعالیت آموزش و پرورش در ۱۰ هزار مدرسه قرآنی در نوبت دوم و ۱۳۰۰ مدرسه ویژه قرآنی در شیفت صبح، امسال نیز برنامه های جدید را با رویکرد جدید در دستور کار داریم.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۱۳۰۰ مدرسه قرآنی به صورت ویژه در نوبت صبح فعالیت داشتند که با استقبال خوب دانش آموزان و اولیا مواجه شد و بر همین اساس مقرر شده امسال با توجه به ارسال شیوه نامه مدارس خاص قرآن، انتصاب مدیران، انتخاب فضای مناسب، هوشمندسازی مدارس و تامین تجهیزات به صورت ویژه خواهد بود.

مدیرکل امور قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش در صدد است تا بهترین امکانات، تجهیزات و مربیان قرآنی را در این مدارس به کار بگیرد، چرا که به دنبال ارتقای کیفی برنامه های مدارس قرآنی در کنار توسعه کمی هستیم.

به گفته بنیادی، آموزش و پرورش به دنبال افزایش تعداد مدارس قرآن در سطح بالا نیست، چرا که کیفیت آموزش مهم ترین اولویت ایجاد این مدارس است.

وی تصریح کرد: امسال شیوه نامه ثبت نام ویژه مدارس قرآن به سراسر کشور ارسال شده و ثبت نام در این مدارس از ۱۵ خرداد ماه آغاز شده است. بر این اساس دانش آموزانی در این مدارس ثبت نام خواهند شد که دارای ویژگی های خاص قرآنی از جمله شاخص های رتبه های مدرسه ای، منطقه ای و استانی دارای محفوظات لازم قرآنی و مهارت های قرآنی باشند. همچنین خانواده های آنها نیز ضمن علاقه مندی به ادامه تحصیل فرزندانشان در مدارس از شرایطی برخوردار باشند.

مدیرکل امور قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: فعالیت این مدارس با مدیریت مبتنی بر مسائل قرآنی است و سه مثلث مدیر، اولیا، مدرسه و دانش آموزان در رویکردهای این برنامه از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنیادی اظهار کرد: با توجه به اینکه ثبت نام در این مدارس آغاز شده، گزینش ها بر اساس شیوه نامه ای که به مدارس ابلاغ شده، در دستور کار مدیران قرار می گیرد و خانواده های دانش آموزان بر اساس شرایط مندرج می توانند فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام کنند.

به گفته وی، دانش آموزانی که از کلاس اول ابتدایی وارد این مدارس می شوند، در ۱۲ سال آینده باید نصاب های تعریف شده در اهداف مدارس قرآنی را داشته باشند که علاوه بر حفظ اجزای مختلف قرآن، آموختن منابع و آموزه های قرآنی، دارای رفتار و اخلاق قرآنی باشند.

مدیرکل امور قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: ثبت نام مدارس ویژه قرآن از سال گذشته در مقطع اول تا سوم ابتدایی انجام می شد و از امسال ثبت نام این مدارس در پایه های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی نیز انجام خواهد شد.

بنیادی گفت: پیش بینی می شود تعداد ۱۳۰۰ مدرسه ای که به صورت ویژه در حوزه مدارس قرآنی فعالیت می کنند، حداکثر به ۲۰۰۰ مدرسه افزایش یابد، چرا که پیش از توسعه کمی، به دنبال توسعه کیفی برنامه های این مدارس هستیم.