به گزارش پارس به نقل از همشهری، صبح ۲۲اردیبهشت سال ۸۱ با پیداشدن جسد مردی در بلوار دانشجوی شهر ایلام، تحقیقات پلیس برای کشف راز این جنایت آغاز شد. مرد جوان بر اثر اصابت گلوله به قتل رسیده بود و چند قدم آن طرف تر از جسد او، خودروی پیکانی به چشم می خورد که به نظر می رسید متعلق به مقتول باشد. ماموران در بررسی های اولیه هویت مقتول را شناسایی کردند و به تحقیق از اعضای خانواده اش پرداختند.

بررسی ها نشان می داد که مرد جوان با خودروی خود مسافرکشی می کرد و صبح روز حادثه نیز سوار بر خودرواش از خانه خارج شده بود تا به کار روزانه اش بپردازد که این اتفاق رخ داده بود.

با این اطلاعات، پرونده جنایت در اختیار قاضی دادگاه قرار گرفت و تجسس ها برای کشف راز قتل مرد جوان ادامه یافت اما تا سال ها بعد هیچ سرنخی از عامل جنایت به دست نیامد.

تحقیقات دوباره

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام در گفت وگو با همشهری می گوید: از چند ماه پیش کار رسیدگی به پرونده های راکد و بی نتیجه را شروع کردیم و در این میان کارآگاهان به پرونده جنایتی رسیدند که سال ۸۱ رخ داده و قاتلش هنوز شناسایی نشده بود.
او ادامه می دهد: تیمی از کارآگاهان مامور رسیدگی به این پرونده شده و زمانی که سرگرم بررسی آن بودند متوجه موضوع مهمی شدند. بررسی ها نشان می داد که چند روز بعد از این جنایت زن جوانی نزد پلیس رفته بود و یک قبضه سلاح کلاشینکف را تحویل ماموران داده بود. این زن مدعی شده بود که سلاح مورد نظر را در گندمزار مقابل خانه شان و به صورت اتفاقی پیدا کرده و تصمیم گرفته بود آن را تحویل پلیس دهد.

سرهنگ گوهری می افزاید: با توجه به اینکه مقتول بر اثر گلوله شلیک شده از سلاح کلاشینکف به قتل رسیده بود و محل پیداشدن اسلحه نیز با محل جنایت فاصله زیادی نداشت، این فرضیه وجود داشت که سلاح پیدا شده توسط زن جوان همان سلاحی بود که در جنایت مورد استفاده قرار گرفته بود اما با این حال در آن زمان هیچ تحقیقی از زن جوان صورت نگرفته بود، به همین دلیل ماموران پس از گذشت ۱۱سال از جنایت، سراغ این زن رفتند تا شاید بتوانند در پرس وجو از او به سرنخی دست پیدا کنند.

وی می گوید: زن جوان در تحقیقات همان حرف های قدیمی اش را تکرار کرد و مدعی شد که سلاح را در گندمزار مقابل خانه شان پیدا کرده بود اما وقتی ماموران از او پرسیدند که آن روز مورد مشکوکی توجه اش را جلب کرده بود یا نه؟ وی کلید جنایت را در اختیار پلیس قرار داد. این زن گفت که صبح آن روز شوهرخواهرش به نام رسول با لباس های گلی به خانه آنها آمده و مدعی شده بود که ماشینش در میان گل و لای گیر کرده و به همین دلیل خودروی آنها را قرض گرفته بود تا ماشینش را بکسل کند.

این زن همچنین مدعی شد که شوهرخواهرش مقتول را می شناخت و با او بر سر مسائل خانوادگی اختلاف داشت. رئیس پلیس آگاهی استان ایلام ادامه می دهد: با اطلاعاتی که از زن جوان به دست آمده بود رسول بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت اما اظهار بی گناهی کرد. با این حال ماموران در ادامه تحقیقات سرنخی های مهمی به دست آوردند که از اختلاف شدید رسول و مقتول حکایت داشت، به همین دلیل بازجویی از او ادامه یافت تا اینکه بعد از ۴روز، این مرد به جنایت اعتراف کرد و گفت که مدت ها بود با مقتول اختلاف داشت و به همین دلیل نقشه قتل او را کشیده بود.

وی که می دانست مقتول مسافرکشی می کند، صبح روز حادثه با سلاحی که زیر پیراهنش مخفی کرده بود به عنوان مسافر سوار خودروی او شده و در بین راه به روی او اسلحه کشیده بود. مقتول اما به سرعت از ماشین پیاده شده و قصد فرار داشته که رسول با شلیک گلوله وی را به قتل رسانده و پس از آن به خانه خواهرزنش رفته و اسلحه را در همان حوالی در گندمزار انداخته و بعد از قرض گرفتن ماشین آنها از محل دور شده بود. به گفته سرهنگ گوهری، بعد از اعترافات مرد جنایتکار، برای او قرار بازداشت صادر شد و پرونده وی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.