به گزارش پارس به نقل از ایسنا، پوستر رسمی جدیدترین ساخته ی اصغر فرهادی که از چهارشنبه ۲۹ خرداد ماه به نمایش درمی آید، در آستانه ی اکران عمومی منتشر شد.

علی سرتیپی مدیرعامل موسسه ی « فیلمیران» که پخش جدیدترین فیلم اصغر فرهادی را بر عهده دارد، در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، درباره ی وضعیت اکران « گذشته» بیان کرد: این فیلم قطعا از چهارشنبه این هفته (۲۹خردادماه) در ۱۰ سینمای تهران اکران می شود. همچنین اکران این فیلم در ۱۰ سینمای شهرستانی نیز از شنبه (اول تیرماه) آغاز خواهد شد.

در خلاصه داستان « گذشته» آمده است: « احمد (علی مصفا) ۴ سال پس از جدایی از همسر فرانسوی اش به در خواست او راهی پاریس می شود تا مراحل اداری طلاقشان را طی کرده و ثبت کنند. او در مدت اقامت کوتاهش متوجه آشفتگی « لوسی» دختر همسر سابقش می شود. تلاش او برای کمک به « لوسی» پرده از رازی در گذشته بر می دارد. »

به گزارش ایسنا، علاوه بر « برنیس بژو» (بازیگر نامزد اسکار و گلدن گلوب و برنده سزار و برگزیده کن) و همچنین « طاهر رحیم» (برنده جایزه سزار) ، بازیگران دیگری چون « علی مصفا» ، « پائولین بورلت» ، بازیگر بلژیکی فیلم معروف « زندگی صورتی» ، « الیس آگویس» ، « ژان جستین» ، « سابرینا وازانی» و« بابک کریمی» در این فیلم، مقابل دوربین محمود کلاری رفته اند.