به گزارش پارس نیوز، 

زن و مرد بعد از ازدواج با قرارگرفتن در جریان زندگی و رو به رو شدن با رویدادهای متفاوت و تغییر اولویت ها، کمتر به انگیزه های درونی که تا قبل از آن حرف اول را می زدند، توجه می کنند. قبل از ازدواج به هزاران دلیل عاشقانه، طرفین در تلاش هستند که دائم خود را با خواسته ها و تمایلات طرف مقابل تطبیق دهند و رضایت طرف مقابل را جلب کنند.

حتی اگر یکی از طرفین مصرانه روی خواسته هایش تاکید کند. طرف مقابل با گذشت از خواسته اش چشم پوشی می کند و در نتیجه روابط با روندی صعودی که روز به روز جذاب تر می شود، ادامه پیدا می کند. پس چه عواملی باعث می شود آن همه رعایت احترام، فداکاری ها و مهربانی های قبل، پس از مدتی به دلسردی و خستگی تبدیل شود؟

چه زمانی در رابطه دلسردی به وجود می‌آید؟

وقتی که نمی توانیم احساس یکدیگر را درک کنیم و هیچ اهمیتی به احساسات طرف مقابل نمی دهیم.

وقتی دلسردی به وجود می‌آید که با یکدیگر حرف نمی زنیم و زمانی را به همدلی با یکدیگر اختصاص نمی دهیم.

زمانی که شخصیت یکدیگر را زیر سؤال برده و تخریب می‌کنیم سردی روابط به مرور بیشتر می‌شود در حالی که به جای آن می‌توانیم به رفتار اشتباه یکدیگر اشاره کنیم.

اخطار دادن، توهین کردن، نصیحت های مداوم، نقش پدر و مادر رابه خود گرفتن و غیره به رابطه آسیب وارد خواهد کرد.

زمانی که صمیمیت، میل و تعهد در رابطه از بین می رود به مرور رابطه به سمت سردی و بی انگیزگی پیش خواهد رفت.

یکی از خطرناک ترین مواردی که زن و شوهر باید به آن توجه کنند غرغر کردن های مکرر و حرف زدن بدون فکر است به طوری که بعد از مدتی زن یا مرد دیگر تمایلی به شنیدن حرف های طرف مقابل نخواهد داشت.

زمانی که طرف مقابل احساس می کند همسرش او را حمایت نمی‌کند و در سختی های زندگی کنارش نیست، سردی در رابطه ایجاد می‌شود.

عدم احترام متقابل به یکدیگر در هر شرایطی، حتی زمانی که از یکدیگر به شدت ناراحت هستند.

می توانید از ساده ترین لحظات زندگی نهایت لذت و شادی را ببرید

چگونه از تکراری شدن و یکنواختی زندگی مشترک جلوگیری کنیم؟

زندگی مشترک را احیا کنید

درست ترین عملکرد انسان زندگی کردن است نه وجود داشتن. هرگز نباید اجازه دهیم زندگی هر طور که می خواهد پیش برود. ما هستیم که به زندگی ریتم و روال می دهیم. برای آن که زندگی تان سرد نشود، سعی کنید مثل روزهای اول ازدواج، رابطه تان را گرم نگه دارید. به طور مثال تیپ زدن، پوشیدن لباس های متنوع در خانه یا دادن پیام های عاشقانه و از این قبیل کارها که امروز آن را لوس بازی(!) خطاب می کنید، لازمه متحول کردن زندگی مشترک تان است.

سراغ سرگرمی های هیجان انگیز بروید

هیجان و سرگرمی، برآورده کردن نیازهای دوطرف در زندگی مشترک مثل سفر رفتن، خرید کردن و حتی صحبت کردن با یکدیگر می تواند از عواملی باشد که نبودشان منجر به تضعیف رابطه می انجامد و سبب می شود تا هر کدام از همسران برای خودشان زندگی کنند و به نحوی دیگر نیاز  خود را برطرف سازند.

در مشغله های روزمره غرق نشوید

همچنین غرق شدن در مشغله های روزمره می تواند یکی دیگر از این عوامل باشد. باید در زندگی زناشویی بین کار و زندگی تعادل را رعایت کرد و نگذاشت پرکاری باعث دوری و فاصله میان ما و همسرمان شود که همین موضوع یک روز باعث دور شدن زوجین از یکدیگر می شود.

از همسرتان بخواهید به شما نمره بدهد

از همسرتان بخواهید به زندگی تان نمره بدهد و اگر ضعف و کاستی در رابطه تان و نحوه برخوردتان با او وجود دارد آن را بیان کند. کاستی ها و کمبود هایی را که همسرتان نام می برد به خاطر بسپارید و در جهت برطرف کردن آن ها تلاش کنید. 

به فکر ساختن خاطرات شیرین باشید

بهترین چیزهای زندگی رایگان هستند. می توانید از ساده ترین لحظات زندگی نهایت لذت و شادی را ببرید. تماشای غروب آفتاب یا وقت گذراندن با اعضای خانواده و هزاران لذت کوچک دیگر رایگان در اختیار شماست. از آن ها لذت ببرید چون ممکن است یک روز که به عقب نگاه کنید متوجه شوید که هرکدام از آن ها در عین سادگی، فرصت های بی نظیری برای ساختن خاطرات شیرین بوده اند.