به گزارش پارس نیوز، 

بی محبتی همسر

شوهرم اصلا به من محبت ندارد؛ با بی‌محبتی او چه کنم؟

خیلی از خانم ها از این شکایت دارند که با مردی بی احساس زندگی می کنند که هیچ درکی از ابراز عشق و محبت ندارد و حتی برخی هنگامی که با آن‌ها از عشق و احساسات صحبت می‌کنی،

همه چیز را به سخره می گیرد و علاقه‌ای به صحبت درباره‌ی چنین مسائلی ندارند. این افراد معمولا کم حرف هستند و یا حتی بیان احساسات عاطفی را نشانه ی ضعف می دانند.

بی تفاوتی و بی‌محبتی زن به همسرش

این شکایت از زبان برخی مردها نیز نسبت به همسرشان شنیده می‌شود اما می‌توان گفت آمار بی محبتی و سردی زنان در زندگی مشترک از بی توجهی و بی محبتی مردان بسیار کمتر است.

اغلب زوج‌ها روزهای اول زندگیشان به خوبی سپری می شود. حرف های عاشقانه و ابراز احساسات در بین انها موج می زند اما رفته رفته محبت‌ها کمرنگ می شود و زن که تحمل کمی در برابر کمبود محبت همسرش دارد و سرشار از احساسات است با این روند نه تنها از زندگی زده می شود بلکه از همسرش هم متنفر می شود.

دلیل بی‌محبتی همسرتان صرفا بی‌علاقگی به شما نیست

این بی‌محبتی و بی‌توجهی دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد و صرفا دلیل آن به بی‌علاقه شدن همسرتان برنمی‌گردد.

 

به طور مثال می‌توان به خاطر فشارهای زندگی و یا شرایط سخت و موقتی که برای همسرتان پیش آمده باشد.

 

نشانه‌های بی‌علاقگی

برای درک بی‌علاقگی همسرمان به خود، باید به نشانه‌های رفتاری او توجه و با دقت آنها را ریشه‌یابی و بررسی کنیم. این نشانه می‌توانید از موارد زیر باشد:

 

• احساس ناامیدی، غم و تنهایی

• عصبانیت و تحریک‌پذیری

• توجه کمتر به هم و احساس نیاز برای برقراری روابط عاطفی خارج از محدوده زناشویی با غیرهمجنس

• کاهش تعهد به طرف مقابل و درست انجام ندادن مسوولیت‌های معمول

• کاهش تمایل جنسی

• و در مجموع کاهش صمیمیت و کمتر شدن گفت‌وگو‌ها و درد‌ دل‌های روزانه بین زن و شوهر

 

بی‌علاقه بودن زن نسبت به همسرش

به گفته کارشناسان، وقتی زنی به همسرش بی‌علاقه می‌شود در او رفتارهای متفاوتی می‌بینیم مثلا دائما شوهر خود را مسخره می‌کند و از او ایراد می‌گیرد، غرور او را می‌شکند و در جمع به او بی‌احترامی می‌کند.

 

زنان وقتی به شوهر خود بی‌علاقه می‌شوند، نمی‌توانند به نیاز‌های جنسی او پاسخ دهند و دائما دنبال بهانه‌ای برای دور شدن از همسر خود می‌گردند.

 

بی‌محبتی مرد نسبت به همسرش

همچنین وقتی مردی به همسرش بی‌علاقه می‌شود، تحریک‌پذیری او نسبت به رفتارهای همسرش بیشتر می‌شود، یعنی با کوچک‌ترین برخوردهای همسرش از کوره در می‌رود و دنبال بهانه می‌گردد که سر همسرش داد بزند و او را تحقیر کند.

 

مردان با تحقیر همسرشان ـ وقتی به او بی‌علاقه‌اند ـ آرام می‌شوند. این مردان دیگر به برنامه‌های خانوادگی علاقه نشان نمی‌دهند و سر خود را با کار و فعالیت‌های فردی گرم کرده و به بهانه‌های مختلف از خانه فرار می‌کنند. براساس تحقیقات انجام شده، میزان خیانت در میان مردان به دلیل بی‌علاقه شدن به همسر خود بیشتر از زنان است.

 

برای این‌که نشانه‌های بی‌علاقگی را در همسر خود بیابید، خصوصیات کلی وی را به یاد بیاورید و به تغییرات ناگهانی او در رفتار و احساساتش دقت کنید:

 

به طور مثال:

• اگر او قبلا روی مسائلی مربوط به شما حساسیت نشان می‌داد و اکنون به یکباره نسبت به آن مسائل بی‌تفاوت شده است.

• اگر قبلا با شما مهربان و انعطاف‌پذیر بوده، ولی حالا با شما نامهربان و سنگدل شده است.

• اگر رفتارش با فرزندان و افرادی که شما به آنها علاقه‌مندید، بد شده است.

• اگر از با شما بودن فرار می‌کند و از موقعیت‌هایی که با هم تنها می‌شوید اجتناب می‌ورزد.

 

این نشانه‌ها می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد!

این نشانه‌ها ممکن است به دلیل بی‌علاقه بودن به شما باشد اما گاها این تغییرات رفتاری به دلیل بی‌علاقگی به شما نیست و ممکن است دلیل دیگری داشته باشد.

 

دلایل بی‌علاقه شدن همسر

 

دلایل بی‌علاقه شدن مرد نسبت به همسرش

حال که متوجه تغییر رفتار همسرتان شدید باید به جستجوی دلیل بپردازید:

مهم‌ترین کار پس از کشف بی‌علاقگی در خود یا همسرمان یافتن دلیل این بی‌علاقگی است تا بتوانیم آن را برطرف کرده و عشق میان خود و همسرمان را دوباره زنده کنیم.

 

در یافتن دلایل بی‌علاقه شدن همسرتان اول از همه به خود و رفتارتان مراجعه کنید و ببینید ممکن است کدام خصوصیت و رفتار باعث دوری همسرتان از شما شده باشد.

 

مثلا مشکلات زندگی، کاری و مالی می‌تواند روی همسرتان تاثیر بگذارد. در مواقع بروز این مشکلات مردان به دلیل بار مسوولیتی که دارند، دچار استرس می‌شوند و اگر همسرشان با آنها همراه نشود و به آنها سرکوفت و غر بزند و سرزنش کند و این حس برایشان ایجاد شود که همسرشان در مواقع سختی و مشکلات همراه آنها نیست، ممکن است از زندگی زناشویی خود زده شده و نسبت به همسرشان بی‌علاقه شوند.

 

دلایل بی‌علاقه شدن زن نسبت به همسرش

زنان نیز در مواقع سختی و مشکلات احتیاج به دلگرمی و همراهی دارند و اگر احساس کنند همسرشان از مسوولیت شانه خالی می‌کند و نمی‌تواند تکیه‌گاه خوبی در مشکلات برای خانواده‌اش باشد و در واقع استحکام و قدرتی از همسرش نبیند، ممکن است نسبت به او بی‌علاقه شود.

 

زنانی که احساس می کنند مردان بر زندگی سلطه داشته و همانند دیکتاتور در زندگی رفتار می کنند، نسبت به همسران خود بی تفاوت هستند.

 

مردانی که قصد کنترل همسر خود را دارند ( به طور مثال دستور به اینکه چه بکند، چه بپوشد و …) باعث می شوند زنان نسبت به آنان بی میل شوند.

 

زمانی که شوهر درک نمی کند رابطه زناشویی جدی است، انتظار تعهد داشتن شوهر برای زنان برآورده نمی شود. آنها نسبت به مردانی که زندگی را به بازیچه می گیرند بی تفاوت هستند.

 

حس ارتباط عاطفی برای زنان مهم است، کافی است آنها احساس کنند که شوهر صرفا به دلیل رابطه جنسی تمایل به ارتباط دارند، این باعث می شود کم کم از همسر دلزده شوند.

 

اگر نسبت به همسر خود بی‌علاقه شده ‌اید..

احتمالا در این مدت بارها و بارها موضوعاتی در زندگی پیش آمده که باعث ناراحتی شما شده است و احتمالا بارها این فکر به ذهن شما خطور کرده است که شاید از همان ابتدا، انتخاب شما اشتباه بوده است و باید هرچه زودتر به زندگی مشترک خود پایان دهید.

 

اما برای چند دقیقه به این موضوع فکرکنید که شما در این زندگی مشترک چه چیزهای زیادی یاد گرفته اید! احتمالا شما اکنون کاملا می دانید که چه مسائلی در رابطه تان سر جای خودش نیست و چه مسائلی می تواند باعث اذیت و آزار روحی شما و یا شریک زندگی تان شود. این سرمایه بزرگی است!

 

سه راهی که پیش رو دارید

در صورت بی علاقه شدن نسبت به همسر شما 3 راه در پیش رو دارید.

 

1- اولین گزینه این است که با همین روش (که به همسر خود علاقه ای ندارید) به زندگی ادامه دهید که مهم ترین پیامد این روش آسیب های جبران ناپذیری است که به فرزندان تان وارد خواهد شد.

 

2- دومین گزینه این است که از همسرتان جدا شوید البته طلاق پدیده ای است که عوارض و دشواری های بسیاری را به همراه دارد و در شرایطی که شما در آن قرار دارید، به هیچ عنوان برای راه حل توصیه نمی شود.

 

گرچه طلاق انتخاب آخر است اما باید زمانی به این انتخاب به صورت جدی اندیشید که قدرت مقابله با عوارض و دشواری های آن در فرد وجود داشته باشد و صد البته راه دیگری برای حل مشکلات وجود نداشته باشد.

 

3- سومین گزینه که پیشنهاد می شود این است که برای بهبود رابطه تان به مشاور مراجعه وتلاش کنید تا زندگی تان را دوباره بازسازی کنید. این مقاله می‌تواند در این راه و بازسازی رابطه‌تان به شما کمک کند.

 

مراقب باشید از چاله نیوفتید توی چاه !

وقتی در یک ارتباط زناشویی، مشکلات و تعارضاتی به وجود می آید، قطع آن رابطه و شروع یک زندگی جدید، دقیقا مثل این است که هدیه ای را که گرفته اید و می دانید چیست با هدیه دیگری که اصلا نمی دانید چیست، تعویض کنید! شاید در ابتدا این کار هیجان انگیز به نظر برسد، اما این احتمال نیز وجود دارد که چیزی به مراتب بدتر گیرتان بیاید!

 

در ضمن خوب است که بدانید آمار نشان می دهد که نارضایتی زن و مرد در ازدواج دوم و سوم به مراتب بیشتر از ازدواج اول گزارش شده است. بنابراین وقتی شما می توانید یک رابطه مغشوش را به رابطه ای سالم و مسرت بخش تبدیل کنید، چرا این کار را انجام ندهید؟

 

همسر بی‌تفاوت

 

نحوه‌ی برخورد با شوهر بی‌محبت و بی‌تفاوت

• قدم اول: تصویر ذهنی خود را درباره یک رابطه ایده آل و همسرتان را به او توضیح دهید. در رابطه تان صریح و واضح با همسر خود صحبت کنید و دقیق باشید و از او بپرسید که فکر می کند فرد ایده آلی برای زندگی است.

 

• قدم دوم: از همسرتان بخواهید که خواسته های خود را از یک رابطه ایده آل توضیح دهد اما تنها بگذارید خودش نظراتش را بیان کند و از طرف او حرف نزنید.

 

• قدم سوم: در مورد صحبت هایی که می کند و اطلاعاتی که در اختیارتان می گذارد فکر کنید و به رفتار او دقت نمایید که آیا خصوصیاتی که به دنبالش هستید را از خود بروز می دهد و یا تنها صحبت میکند.

 

همسرتان فردی با اساس و با محبت می‌شود به شرطی که...

عشق، محبت و توجه شما می تواند تاثیرات فوق العاده ای روی زندگی یک مرد داشته باشد و می تواند حمایت، امنیت، شوق و جراتی را که برای روبرویی با دنیای درونی احساساتش نیاز دارد را به او بدهد. اما باید خودش نیز پذیرای این عشق باشد تا این عشق، محبت و توجه بتواند در او اثر کند.

 

متاسفانه عشق ورزیدن به همسر در همه مواقع نمی تواند او را تغییر دهد اما می‌تواند تا حدود زیادی تاثیر گذار باشد. گاهی مردها از لحاظ عاطفی بازتر و پذیراتر می شوند، اما به اندازه ای که برای موفقیت در رابطه کافی باشد، نیست.

 

گاهی هم این فرآیند طولانی است و شما چنانچه دیگر از این رابطه ناامید شده و حتی در فکر پایان دادن به آن هستید، او متوجه تاثیر عشق شما در خود شده و تصمیم بر تغییر رفتار خود می‌گیرد اما شاید برای تغییر خیلی دیر شده باشد.

 

عشق را به رابطه‌تان هدیه کنید

• اولین گام این است که از همسر خود تقاضا کنید که می خواهید در فرصت مناسب با یکدیگر صحبت کنید.

 

• به حرف های همسر به دقت گوش دهید.

 

• از لابه لای حرف های او می توانید نکاتی که برای بهبود رابطه لازم است را فراگیرید.

 

• به ویژگی های مثبت همسر خود توجه کنید و از وی به دلیل وجود این ویژگی ها تمجید کنید.

 

• انتظارات خود را با همسرتان در میان بگذارید. یکی از اشتباهات زوجین این است که تصور می کنند « چون همسرم مرا دوست دارد باید بداند که به چه محبتی نیاز دارم، چه انتظاراتی دارم و اگر نیاز خود را بیان کنم بی ارزش می شوم. » واقعیت این است تا زمانی که درباره نیازها و خواسته هایتان صحبت نکنید، هیچ فردی حتی نزدیک ترین افراد به شما (همسرتان) نمی داند که شما چه می خواهید.

 

• انتظارات خود را صریح و روشن بیان کنید. دقت کنید این انتظارات باید واقعی و قابل دسترس باشد؛ برای مثال می توانید مشخصا بیان کنید دوست دارید همسرتان با شما چگونه رفتار کند و چگونه به شما محبت و توجه خود را ابراز کند.

 

• از همسرتان بخواهید که وی نیز در مورد نوع و روش محبتی که از شما خواهان است صحبت کند تا به تدریج زبان مشترکی را در ابراز محبت به یکدیگر بیاموزید و صمیمیت بین خود را افزایش دهید.

 

• در مورد نیاز و انتظارات شوهر بی توجه خود با او صحبت کنید. در نظر داشته باشید مردان به دلیل مسئولیت تامین مخارج خستگی زیادی را متحمل می شوند. پس بهتر است قبل از صحبت و گفت‌ و‌ گوی دونفره ، از تلاش های همسر خود تشکر کنید.

 

• زمانی که شوهر صحبت می کند به دقت به کلام او گوش دهید. اگر می خواهید شوهرتان احساس کند درکش می کنید زمانی که پاسخ می دهد ، گفته هایش را بازگو کنید و بپرسید که ” منظورت این بود ؟ ” من درست متوجه شدم ؟”

 

• یکی از رفتارهای مناسب با شوهر بی توجه این است که نشان دهید او را درک می کنید. به صور ت شفاف و واضح به همسر بگویید که شرایط کاری و روحی او را درک می کنید و می فهمید.

 

• زمانی که همسر شما صحبت می کند به او توجه کامل داشته و سر خود را، به نشانه تائید صحبت های او تکان دهید.

 

• شوهر بی توجه ممکن است نتواند دوست داشتن خود را ابراز کند. اگر دوست دارید در مورد رفتارهای خاص شما مثلا آرایش کردن ، احساست خود را ابراز کنند ، به جای انتقاد با او صحبت کنید و بیان کنید که ” می دونم دوستم داری ولی من نیاز به ابراز زبانی هم دارم”

 

• لمس و نوازش جسمانی برای شوهر بی توجه بسیار کارساز است. صمیمیت و علاقه مندی مردان با نوازش افزایش می یابد. این کار باعث می شود که صحبت احساسی بین شما و شوهرتان بیشتر شود و راحت تر بتوانید احساسات خود را بیان کنید.

 

• به همسرتان بگویید که بی توجهی او احساس بی امنیتی به شما می دهد. از او بخواهید صادقانه در مورد این مسئله و راه حل های آن صحبت کنیم.

 

• اگر به همسر خود پیشنهاداتی برای تغییر دادید، اما او با حالت دفاعی برخورد کرد از او بخواهید نظر و باور خود را نسبت به این مسئله بیان کند و راه حل پیشنهادی خود را بگوید.

 

• جذابیت ظاهری در خود ایجاد کنید. جذابیت ظاهری برای مردان مهم است. آراسته کردن خود و مراقبت از پوست و موی خود شما را پرانرژی نشان می دهد.

 

• تعریف و تمجید شوهر را فراموش نکنید. اخلاق بسیاری از مردها همانند کودکان هستند که می خواهند از آنها قدرانی و تشکر شود. برای افزایش اعتماد به نفس شوهر خود باید تفکرات او را تایید کنید. این امر باعث می شود او همه چیز را با شما در میان بگذارد. با صداقت و گاه با زیرکی همه رفتارهای خوبش را به او بگویید.

 

• برای رابطه جنسی پیش قدم شوید. بهتر است گاهی اوقات شما پیش قدم شوید. این امر سبب می شود شوهر شما احساس کند او را می خواهید. همچنین مردها برای ایجاد رابطه جنسی به زمان نیاز دارند. آنها را درک کنید و صبور باشید و با هم همکاری کنید.

 

• اگر از صحبت های همسر خود احساس رضایت کردید حتما به او یادآوری کنید. چون درک افراد از کلام و صحبت های خود متفاوت است.

 

• رفتارهای مثبت همسر در دورانی که به شما بی تفاوت نبوده است را به او یادآوری کنید. به طور مثال به او بگویید ” زمانی درآغوشت می گرفتم و به من توجه می کردی ، من لذت می بردم”

 

• در مواردی که احساس می کنید مقصر خود هستید ، به طور شفاف به همسر بگویید. به طور مثال ” من از اینکه نمی توانم نیاز جنسی تو را به طور کامل برطرف کنم ، نارحتم و احساس خوبی ندارم”

 

• و در پایان همان گونه که شما به توجه و محبت همسرتان نیاز دارید وی نیز نیازمند توجه و علاقه شماست. هماطور که دوست دارید با شما رفتار شود با او رفتار کنید.

 

عشق را به زندگی مشترکتان بازگردانید

 

سیاست‌هایی برای فهمیدن خواسته‌های همسرتان

برای جلب محبت و علاقه همسرتان باید طبق خواسته‌های او رفتار کنید.

 

به نامزد یا همسرتان کتاب هایی که مختص آن‌ها (زنان/مردان) است را هدیه بدهید. در این زمینه سال های اخیر کتاب های فوق العاده ای نوشته شده که نظرات زیادی را ازدیدگاه (مردها/زن‌ها) و درباره آن‌ها ارائه می دهد. پس به یک کتابفروشی مراجعه کنید و کتاب های روانشناسی را انتخاب کنید که فکر می کنید، برای همسرتان جالب تر است. بعد از خواندن آنکتاب ها نظر همسرتان را جویا شوید، ببینید کدام بخش ها را برای درک بهتر او به شما پیشنهاد می کند تا بخوانید.

 

خطاهایی که باعث بی‌محبتی همسر می‌شود

• برخی اشتباهات کوچک سبب ایجاد سوء تفاهم می شود که نه تنها رابطه شما را بهتر نمی کند بلکه سبب دوری شما از یکدیگر می شود. پس منظورتان را از صحبت یا رفتارتان صریحا بیان کنید.

 

• هرگز همسر خود را به خاطر بی توجهی و بی احساسی خود سرزنش نکنید. ذات مردان بر خلاف زنان به گونه ای است که احساسات و با عاطفه بودن در اولویت قرار ندارد و بسیاری از مسائل را به جای گفتن آن و تخلیه احساسات در خود می ریزند.

 

• زمانی را که برای صحبت انتخاب می‌کنید نباید درمان جمع و یا حتی در حضور فرزندان باشد.

 

• علت ناراحتی همسرتان را بپرسید اما سوالات شما نباید حالت بازجویی داشته باشد و پس از آن به شوهر خود فرصت دهید به آنها پاسخ دهد و عجله ای در شنیدن آن نداشته باشید. سعی کنید سوالات زیاد و طولانی نپرسید.

 

• فراموش نکنید آقایان اگر با مشکلات کاری مواجه شوند ، احساست و عاطفه آنها کم می شود. بنابراین بی توجهی شوهر را مستقیم به مسائل زناشویی و مشکل در محیط خانواده ارتباط ندهید. بیشتر مردها اگر دچار مشکل کاری باشند، تعادل روحی آنها به هم می خورد.

 

• برخی از شوهر های بی توجه از نحوه رفتار خود آگاه نیستند. پس بهتر است به جای اینکه او را به انجام ندادن رفتارهای مورد علاقه سرزنش کنید ، رفتار او را به همان میزان و سطحی که هست برایش توصیح دهید. زمانی که رفتار شوهر را را توصیف می کنید اصلا در مورد خوبی و بدی آن قضاوت نکنید.

 

• انتظار نداشته باشید همه تقصیر ها از جانب همسر است. شما هم باید تلاش کنید که در خود تغییراتی انجام دهید.

 

• از بزرگ ترین اشتباهات زنان این است که برای رابطه خودشان بدون اطلاع نامزد یا همسرشان تصمیمی می گیرند آن را اجرا می کنند. اگربدون آنکه همسرتان بداند درباره رابطه تان تصمیم می گیرید، نه تنها به او احترام نمی گذارید، بلکه رابطه‌تان را دچار مشکل می کنید.

بی توجهی مرد به زن نشانه چیست ؟

بی توجهی مرد به زن ، هر خانمی را چه از لحاظ عاطفی و چه از لحاظ روانی با مشکل مواجه می‌کند. آنچه که کیفیت زندگی و رضایت زوج ها را تعیین می کند، مفهوم ارتباط در میان آن‌هاست. اگر این ارتباط سالم و صمیمانه باشد در رشد فردی و اجتماعی زن و مرد بسیار تاثیرگذار خواهد بود. به علاوه سطح سلامت روان شما تحت تاثیر رابطه با همسرتان می‌تواند به میزان زیادی ارتقا پیدا کند. رابطه زن و مرد مانند گلی در گلدان نیاز به مراقبت و توجه دارد، این گل که تمثیلی از رابطه مرد و زن است (نه خود شخص آنها) نیاز به توجه از طرف مردان نیز دارد. غافل شدن از این گل موجب آسیب به زن و همچنین خود مرد می‌شود. پس هر کدام از زوجین به نوبه خود موظف‌اند تا علل فاصله‌ها رو بررسی و راهی برای رفع آن پیدا کنند.

نشانه های بی‌توجهی مرد به زن

قبل از اینکه بخواهیم درباره دلایل و چگونگی بی توجهی مردان به زندگی مشترک و همسرانشان بپردازیم ابتدا باید نشانه های خیانت مردان به زنان را بدانیم. در واقع نشانه های بی توجهی مرد به زن در هر رابطه ای متفاوت است. اما میتوان چند عامل کلی را در نظر گرفت که تایید کننده بی مهری مرد به زن است از جمله:

  • کاهش صمیمیت
  • کاهش ارتباط کلامی مفید و سالم
  • کاهش دفعات رابطه جنسی و کیفیت آن
  • عدم صداقت و دروغگویی

بی توجهی به تغییرات از نشانه های بی توجهی شوهر به همسرش

یکی از رایج‌ترین نشانه‌های بی توجهی مرد به همسرش و زندگی مشترکشان این است که آن‌ها واکنشی نسبت به تغییرات نشان نمی‌دهند. بسیاری از خانم‌هایی که به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند معتقدند تغییرات ظاهری آن‌ها یا حتی تغییرات دکوراسیون منزل چندان که باید به چشم همسرشان نمی‌آید. برخی از آنها حتی بیان می‌کنند که اگر برای مدتی ناراحت یا مضطرب باشند نیز همسرشان متوجه این موضوع نخواهد شد. مردانی که نسبت به تغییرات بی توجه هستند معمولاً از نظر دادن برای مسائل مختلف نیز اجتناب می‌کنند. برای آنها مهم نیست که شما چه لباسی را انتخاب می‌کنید و یا دغدغه‌های ذهنی خود را چگونه برطرف می‌کنید.

سردی عاطفی از نشانه های بی اهمیتی مرد به زن

ابراز محبت یا توجه به خواسته‌ها و نیازهای زنان یکی از موضوعاتی است که مردان بی توجه اهمیتی به آن نمی‌دهند. این موضوع می‌تواند تا به اینجا پیش برود که در صورت بروز دلخوری یا قهر نیز مردان علاقه‌ای به تغییر شرایط و دلجویی از همسرشان نداشته باشند. با توجه به اینکه این شیوه برخورد می‌تواند مشکلات بسیاری را در رابطه شما ایجاد کند بهتر است در این زمینه از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

تلاش نکردن برای رابطه از نشانه های بی محبتی همسر

یکی دیگر از نشانه‌های بی توجهی در مردان این است که آنها برای حفظ رابطه تلاش چندانی انجام نمی‌دهند و رابطه با آن‌ها معمولاً تبدیل به ارتباط یک طرفه‌ای می‌شود که صرفاً طرف مقابل برای نگه داشتن آن تلاش می‌کند.

علت بی توجهی مرد به زن

وقتی احساس میکنید شریک زندگیتان نسبت به شما بی تفاوت است، میتواند بسیار ناامیدکننده، گیج کننده و آزار دهنده باشد و میتواند احساس امنیت شما را در رابطه از بین ببرد. این قطعاً موضوعی نیست که از آن چشم پوشی کنید. حقیقت این است که دلایل زیادی برای بی مهری شوهر وجود دارد. اگر در چنین وضعیتی قرار گرفته اید حال زمان آن فرا رسیده است که نگاهی دقیق به رابطه خود بیندازید تا دلیل نارضایتی را تعیین کنید و ببینید که آیا این رابطه ارزش اصلاح دارد یا خیر.

اگر شما دائما از این موضوع شاکی هستید که همسرتان به شما توجه کافی ندارد، با آگاهی از علت رفتارهای او می توانید چرایی آن را بفهمید و در بهتر کنار آمدن شما با این موضوع کمک کننده است. در ادامه به برخی از این علل اشاره خواهیم کرد.

شخصیت‌های بی‌توجه

بعضی افراد به‌صورت کلی نسبت به مسائل مختلف توجه کمتری دارند. درگیری‌های شخصی و مشغله‌های ذهنی این افراد معمولاً آن‌ها را از توجه به سایر مسائل بازمی‌دارد. این قبیل افراد نه صرفاً در مقابل همسر که در ارتباط با اکثر موضوعات و انسان‌های اطرافشان توجه چندانی نشان نمی‌دهند. اگرچه این شخصیت‌ها سوءنیتی از بی‌توجهی خود ندارند بااین‌حال خواسته یا ناخواسته زندگی مشترک خود را در معرض مشکلات بسیاری قرار می‌دهند. اگر همسر شما نیز ازجمله افرادی است که به‌طورکلی نسبت به محیط پیرامون خود توجه چندانی ندارد بهتر است راجع به احساسات و دلخوری‌های خود با او صحبت کنید و در صورت لزوم از او بخواهید از یک مشاور نکاتی را در ارتباط با شیوه تعامل با همسر یا توجه به محیط اطراف آموزش ببیند.

تنبیه علت بی محلی مردان

بسیاری از زوجین وقتی دچار اختلاف نظر و یا تعارضی می شوند نمی توانند گفت‌و‌گوی اثربخشی با یکدیگر برقرار کنند. آن‌ها به جای حل کردن کردن مشکلات از راه صحبت و مذاکره تلاش می کنند تا با رفتار سرد خود نشان دهند که از وضعیت موجود ناراضی هستند.

در حالیکه این رفتار به شدت به رابطه زوجین به خصوص زنان آسیب می زند. چرا که زنان در بیشتر موارد علاقه بیشتری به گفت‌و گو دارند. یک گفت‌وگوی ساده اما صمیمانه بسیاری از نیازهای عاطفی زنان را برطرف می کند. بی توجهی مرد به زن تنها منجر به ایجاد مشکلاتی همچون نگرانی و افسردگی می‌شود.

بی توجهی، تعبیری که زنان به اشتباه برداشت می‌کنند

کم محلی مردان نشانه چیست ؟ این مهم است که بدانید لزوما رفتاری که شما از آن به عنوان بی توجهی یاد می کنید از جانب همسرشما همان معنا را ندارد. برای مثال مشکلات و درگیری‌های اقتصادی و اجتماعی باعث نگرانی و کلافگی در بسیاری از مردان می شود. اما نکته این جاست که بدانید مردان و زنان به شیوه های یکسانی نگرانی‌های خود را بروز نمی دهند. بسیاری از زنان با نگرانی ها و اضطراب خود به شیوه‌ای کاملا متفاوت از مردان برخورد می کنند.

هنگامی که زنان دچار این مشکلات می‌شوند نگرانی ها و افکار منفی خود را به رشته کلام درمی آورند و در واقع آن را با دیگران در میان می گذارند این امر به کاهش اضطراب در آن‌ها بسیار کمک می‌کند. در حالیکه مردان کمتر از زنان از این راهبرد استفاده می کنند. آن‌ها کمتر می توانند در مورد موضوعات نگران کننده صحبت کنند. این درون ریزی فشارها و مشکلات می تواند به رفتارهایی آسیب زا نظیر کشیدن سیگار، افزایش پرخاشگری و .. بیانجامد. کم حرفی و گوشه گیری مردان نیز می تواند از جمله مشکلاتی باشد که درجریان درون ریزی مشکلات و فشارهای محیطی برای آن ها اتفاق می افتد. در حالیکه این رفتارهای آن ها از سوی زنان تحت عنوان بی توجهی برداشت شده و منجر به آزردگی خانم‌ها می شود. لازم است که زوجین با درک متقابل نیازهای یکدیگر، در رفع این سوءبرداشت‌ها گام بردارند.

نبود صمیمیت در رابطه علت بی توجهی مردان

یکی از بخش های مهم یک ارتباط سالم وجود صمیمیت میان افراد است. صمیمیت به این معناست که شما بتوانید رابطه دوستانه ای با همسر خود برقرار کنید. در مورد مشکلات خود بدون ترس از قضاوت، با یکدیگر وارد گفت و گو شوید و اوقات مشترک لذت بخشی را در کنار یکدیگر تجربه کنید.

بسیاری از زوجین در برقراری رابطه صمیمانه دچار مشکل هستند. یکی از موانع بر سر راه این موضوع نداشتن درک و شناخت عمیق از سلایق وعلایق یکدیگر است. بسیاری از زنان و مردان تلاشی برای این که علایق مشترکی پیدا کنند انجام نمی دهد. بسیاری از زنان اصلا به این موضوع اهمیت نمی دهند که ممکن است خیلی از مسائلی که ساعت‌ها برای آن وقت می‌گذارند اصلا برای مردان جذاب نباشد. به جای شکایت دائمی در این موقعیت‌ها از بی توجهی همسر، می توان تلاش کرد تا علایق مشترکی را پیدا کنید و ساعاتی را که با یکدیگر می‌گذرانید بیشتر به بحث در مورد مسائلی اختصاص دهید که برای هردوی شما جذاب باشد وهردوی شما را مشتاقانه در آن گفت‌وگو درگیر کند.

از دست دادن علاقه علت بی محلی شوهر به زن

علت دوری مرد از زن را میتوان از دست دادن علاقه دانست. در واقع این احتمال وجود دارد که همسرتان علاقه خود را به شما و رابطه از دست داده و نمیداند چگونه با شما ارتباط برقرار کند. مردی که به همسرش توجه نمیکند، به آنچه شریک زندگیش میگوید اهمیت نمیدهد، برای حضور همسرش ارزشی قائل نیست و به زندگی مشترک اهمیت نمیدهد، ممکن است گام هایی در جهت زندگی بدون همسر برداشته باشد.

حواس پرتی و دغدغه فکری علت بی محبتی مرد به زن

یک دلیل خیلی ساده برای بی تفاوتی شوهر به زن مشغله های کاری و حواس پرتی است. در واقع وقتی مردی برای موارد مختلفی مثل پروژه های کاری، مسائل شخصی یا خانوادگی تحت فشار است، انرژی لازم برای پرداختن به سایر جنبه های زندگی از جمله توجه به نیازهای همسرش را ندارد. گاهی ممکن است شرایط آنقدر پیچیده باشد که حتی نیازهای شما دیده نشود. در چنین مواردی کمی یادآوری اینکه شما عضوی مساوی از رابطه هستید و نیازهایی نیز دارید، میتواند به تغییر رویه همسرتان کمک کند.

شنیده نشدن علت اهمیت ندادن مرد به همسرش

در بسیاری موارد دلیل بی توجهی به زن این است که متقابلا بی تفاوتی میبیند. اگر شما همیشه یک مکالمه بی وقفه دارید، مرتباً با همسرتان صحبت میکنید، تمایل به قطع کردن حرف های او دارید و فقط گوینده خوبی هستید، آنها از اشتراک افکار و احساسات خود با شما دست میکشند. زیرا میدانند شنیده نمیشوند و شما توجهی به آنها ندارید.

مشکلات ارتباطی از دلایل بی توجهی مرد به زن

در بیشتر موارد، عدم برقراری یک ارتباط سالم میتواند علت بی میلی و سرد شدن مردان و در نهایت علت بی احترامی مرد به زن باشد. به عنوان مثال ، یک مشاجره بین شما دو نفر میتواند باعث شود شما خواسته یا ناخواسته حرف سختی را به شوهرتان بگویید. بعداً، ممکن است آن را فراموش کنید و به حالت عادی برگردید. اما شوهر شما هنوز آسیب دیده و عصبانی است و به جای اینکه به شما بگوید چیزی او را آزار میدهد، شروع میکند به اجتناب از برقراری هرگونه مکالمه با شما. بدون برقراری ارتباط مناسب، شکاف بین شما دو نفر بیشتر میشود و به رابطه شما آسیب میزند.

بی توجهی مرد به زن در جمع وقتی دوستان در اولویت قرار میگیرند

گاهی اوقات، ممکن است احساس کنید شوهرتان به جای اینکه بیشتر وقتش را با شما بگذراند، با دوستانش است. در بعضی موارد، ممکن است او قصد نداشته باشد که شما را نادیده بگیرد. البته این غفلت میتواند عمدی هم باشد، و شوهر شما دوست داشته باشد وقت بیشتری را با دوستانش بگذراند. این تمایل میتواند علت بی تفاوتی مرد به زنش باشد.

عیب یابی علت توجه نکردن مرد به همسرش

اختلافات و مشاجرات در هر رابطه ای رایج است، چه این رابطه قدیمی باشد و چه جدید. بعضی اوقات، خواسته یا ناخواسته، تمایل دارید که یک بحث را با سرزنش شوهر خود یا عنوان کردن عیب های او به پایان برسانید. هنگامی که این کار را انجام میدهید حتی اگر عذرخواهی کنید، ممکن است شوهر شما به شدت آزرده خاطر شود. این میتواند شوهر شما را ناراحت کند، و احتمالا در برخی موارد علت بی مهری شوهر همین است.

عدم رفع نیاز جنسی دلیل بی توجهی مردان

خواه تازه ازدواج کرده باشید یا سالها ازدواج کرده باشید، صمیمیت جسمی نقش مهمی در روابط شما دارد. بدون آن، رابطه خسته کننده میشود. عدم رفع نیاز جنسی در یک رابطه از عمده ترین دلایل برای کم توجهی شوهر است. اگر شما و همسرتان قادر به لذت بردن از رابطه جنسی نیستید، احتمال این وجود دارد که از هم دور شوید و شوهرتان ممکن است شروع به بررسی راه های دیگر کند و شما را نادیده بگیرد. صحبت در این باره و تلاش برای یافتن راه هایی برای جذاب کردن زندگی جنسی میتواند به شما کمک کند. اما نادیده گرفتن یکدیگر به شما کمک نمی کند.

خیانت یا داشتن رابطه خارج از ازدواج علت بی محلی مرد به زن

خیانت میتواند علت بی محلی های شوهر باشد که باعث افزایش فاصله بین زن و مرد میشود. اگر شوهر شما شخص دیگری را دوست داشته باشد، رفتار او شروع به تغییر میکند. او سعی میکند از شما دور شود یا شما را نادیده بگیرد. اما، نباید این را مطرح کنید، مگر اینکه مدرکی داشته باشید. چون گاهی اوقات، آنچه فکر میکنید، ممکن است درست نباشد.

دلخوری‌های موجود در رابطه علت بی مهری شوهر

دلخوری و سردی در رابطه یکی از اصلی‌ترین دلایل برای بی توجهی شوهر به زن محسوب می‌شود. بسیاری از مردان به دلیل قهر یا به‌عنوان ابزاری برای تنبیه همسرشان در هنگام بروز دلخوری‌ها توجه خود را به او کم می‌کنند. اما یکی از مسائل نگران‌کننده در این میان این است که گاهی طولانی شدن دلخوری‌ها باعث بروز سردی و بی‌تفاوتی در رابطه می‌شود و به عبارتی طلاق عاطفی یا سردی و بی‌توجهی دائم میان زوجین دلیل بی توجهی مرد به زن است. در چنین شرایطی بهتر است با کمک گرفتن از مشاورین خانواده سعی کنید تا اختلافات پیش‌آمده را برطرف کرده و رابطه عاطفی خود را به شرایط قبل از دلخوری بازگردانید.

تفاوت در شیوه ابراز توجه

چرا مردان بی محلی میکنند ؟ گاهی اوقات بی توجهی مرد به زن یک برداشت اشتباه است که به دلیل تفاوت در شیوه ابراز محبت یا توجه خود را نشان می‌دهد. برای مثال ممکن است مردی تلاش برای تأمین آسایش اعضای خانواده را نشانه توجه بداند اما همسرش ترجیح بدهد که توجه را به‌صورت کلامی و در رفتار محبت‌آمیز او ببیند. این موضوع بیش از آنکه به معنای بی توجهی مرد به زن باشد نشان‌دهنده نبود زبان مشترک میان زوجین است که البته می‌تواند آسیب‌های بسیاری را نیز در رابطه برجای بگذارد و بهتر است برای رفع آن اقدام نمایید.

همه این موارد میتواند دلیل بی احساسی و بی مهری مرد نسبت به زن یا خیانت مردان متاهل را توضیح دهد. علاوه بر این میتوان به برخی از عوامل دیگر مثل گذشته فرد، دعواهای مداوم و… نیز اشاره کرد. اما شما باید بدانید که کلید حل مشکلات، شناسایی علت و سپس فکر کردن در مورد این است که چه کاری باید انجام شود.

چگونه با بی توجهی همسر برخورد کنیم؟

همانطور که گفتیم دلایل مختلفی وجود دارد که به سبب آن همسرتان شما را نادیده بگیرد. اما این نکته را فراموش نکنید که برای اصلاح امور با شوهرتان هرگز دیر نیست. شما فقط باید طرز برخورد با خیانت مردان و بی توجهی شوهر را یاد بگیرید. برای این کار کافیست نکات زیر را در نظر داشته باشید:

برای مقابله با بی مهری همسر با همسرتان حرف بزنید

گفته می شود که ارتباط سالم برای حل مسائل حل نشده در یک رابطه یا ازدواج بهترین گزینه است. معمولا مشاهده میشود که هنگامی که یک زن بی‌احساسی مرد را درک میکند، متقابلا سرد میشود و این فاصله را بیشتر میکند. اما این کار اشتباه است. یادتان باشد اگر او شما را نادیده میگیرد، پس باید شما کسی باشید که اولین قدم را بر میدارد. ارتباط درست و صحبت در مورد مسائل ازدواج به شما کمک میکند تا با مشکل روبرو شوید و با هم یک راه حل پیدا کنید.

در مقابل مردی که به زنش اهمیت نمیدهد مهربان باشید

بهترین کار در مواجه با بی محلی مرد به زن این است که حتی اگر شوهرتان شما را نادیده میگیرد، شما مهربان باشید و به او نشان دهید که چقدر برایتان مهم است. نه اینکه به فکر یک برنامه انتقام باشید. برای این کار لازم نیست حتما کار خارق العاده ای انجام دهید همین که به علایقش اهمیت دهید کافیست. مثلا غذای مورد علاقه اش را بپزید، فیلم مورد علاقه اش را پخش کنید و… او ممکن است در ابتدا اکراه داشته باشد اما به آرامی شروع به تسلیم شدن میکند و نمیتواند به این بی اهمیتی در رابطه ادامه دهد.

به شوهری که به زنش اهمیت نمیدهد فرصت دهید

بعضی اوقات مردها تمایل دارند که همسر خود را به دلیل گرفتاری زیاد در کار یا سایر مسائل شخصی نادیده بگیرند. شما ممکن است در حال حاضر احساس کنید که از همسرتان دور شدید، اما باید صبور باشید. شوهر شما سرانجام این بی محلی را کنار میگذارد و احساسات خود را با شما در میان میگذارد.

با او نجنگید

معمول ترین برخورد در زمان اهمیت ندادن مرد به همسرش این است که زن شروع میکند به پرخاشگری و جنگ و جدل. اما مشکل درگیری با همسر این است که به محض شروع دعوا با او، بسیاری از مسائل لاینحل قدیمی نیز مطرح میشوند که این امر اوضاع را بدتر میکند. پس به جای این کار سعی کنید اوضاع را آرام کنید و سپس با او صحبت کنید. به یاد داشته باشید که با برپا کردن دعوا، نه تنها بی محلی شوهر به زن کمتر نمیشود بلکه بدتر هم میشود.

شرایط را تحلیل کنید

نکته مهمی که درباره طرز برخورد با شوهر بی توجه در نظر داشته باشید این است که وضعیت را با دقت بسنجید. اگر همسرتان اخیراً شما را نادیده گرفته است، پس این باید مربوط به اتفاقی باشد که اخیراً رخ داده است. یک زن باهوش در چنین موقعیتی به اتفاقات مختلفی که قبل از آن رخ داده فکر میکند و سعی میکند تشخیص دهد کدام اتفاق باعث بی توجهی شوهر به همسرش شده است. در واقع شناسایی وضعیت به شما کمک میکند تا بهتر از پس آن برآیید. هرچه سریعتر علت رفتار او را شناسایی کنید، سریعتر قادر خواهید بود مسائل بین خودتان و همسرتان را حل کنید.

سعی کنید مثبت اندیش باشید

با بی مهری شوهر نسبت به همسر اوضاع زندگی ممکن است کمی کسل کننده و متشنج باشد. شما همچنین ممکن است ایده هایی راجع به دلیل این بی توجهی داشته باشید. اما در طرز برخورد با شوهر بی توجه، فراموش نکنید که باید مثبت بمانید و نسبت به شرایط خوش بین باشید. ممکن است شما هرگز ندانید که علت واقعی رفتار وی چیست. شاید شوهر شما اتفاق بدی را پشت سر میگذارد، پس باید به اندازه کافی قوی باشید تا بتوانید در این مرحله به او کمک کنید.

سعی کنید او را غافلگیر کنید

گاهی اوقات بعد از گذشت چند سال از ازدواج شاهد بی محلی به زنان هستیم. این اتفاق به دلیل کم سو شدن شعله های عشق اولیه رخ میدهد. شعله ای که در حال از بین رفتن است. اما شما باید برای غلبه تداوم بر بی اهمیتی مرد به زن سعی کنید روش های جدیدی را برای شگفت زده کردن و ایجاد احساس خوب در همسرتان امتحان کنید.

سعی کنید به رفتار او توجه کنید

در طرز برخورد با شوهر بی توجه دقت کنید که آیا او مرتباً شما را نادیده میگیرد یا فقط وقتی موضوعات خاصی را مطرح میکنید به شما بی توجه است؟ بعضی مردها اگر احساس کنند که موضوع مورد بحث ارزش صحبت کردن ندارد، تمایل دارند که آن موضوع را نادیده بگیرند. پس میتوان گفت یک دلیل برای توجه نکردن مرد به همسرش این است که علاقه ای به موضوعات مطرح شده ندارد.

راهکارهایی برای پایان دادن به بی توجهی مرد به زن

وقتی همسرتان شروع به نادیده گرفتنتان می‌کند، شما باید دلیل این موضوع را کشف نمایید. این اولین گام برای برطرف کردن مشکل برقراری ارتباط است. این امکان وجود دارد که مشکل از شما نباشد و این خود همسرتان است که از شدت استرس و اضطراب نمی‌خواهد هنگام بازگشتن به خانه با کسی صحبت کند. او ممکن است در طول این دوران شمارا نادیده بگیرد و خودش هم متوجه این موضوع نشود.

بااین‌وجود، شما ممکن است از خود بپرسید که «چرا همسرم مرا نادیده می‌گیرد؟»، «آیا او با کسی رابطه دارد؟»، «آیا دیگر مرا دوست ندارد؟» و «آیا زندگی زناشویی ما محکوم به شکست است؟»

تمام این پرسش‌های منطقی وجود دارند و این حق شماست که به سؤالاتتان پاسخ داده شود اما تحت‌فشار قرار دادن همسرتان ممکن است باعث فاصله گرفتن بیشتر او از شما شود.

دلایل بی اهمیتی به همسر را پیدا کنید

سعی کنید با بررسی دقیق و بی‌طرفانه رفتار خود و همسرتان دلایل بی‌توجهی او را پیدا کنید. هنگامی‌که شما دلایل این رفتار را پیدا کرده باشید می‌توانید برای برطرف کردن آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. اگر احساس می‌کنید در این زمینه نیاز به کمک دارید می‌توانید از روانشناسان خانواده کمک بگیرید.

با همسرتان صحبت کنید

صحبت کردن با همسر یکی از مهم‌ترین راهکارهایی است که به شما برای رفع بی‌توجهی‌ها کمک خواهد کرد. سعی کنید احساسات خود را صادقانه و صریح با همسرتان در میان بگذارید و دلایل و نظرات او را نیز بشنوید. گاهی ممکن است در حین صحبت با همسرتان متوجه این موضوع شوید که او ناخواسته این‌گونه رفتار کرده و یا متوجه دلخوری‌های او از زندگی مشترکتان شوید. هردوی این مسائل به شما در بهبود شرایط نسبت به آنچه اکنون وجود دارد کمک خواهد کرد.

زبان مشترک پیدا کنید

همان‌طور که گفته شد یکی از دلایل بی توجهی مرد به زن فقدان یک زبان مشترک میان آن‌هاست و هر یک از زوجین توجه را به معنای رفتاری می‌داند که ازنظر دیگری توجه محسوب نمی‌شود. در چنین شرایطی بهتر است برای پیدا کردن یک زبان مشترک با همسرتان تلاش کنید. برای مثال بهتر است شما تا حدودی به تلاش‌های وی برای نشان دادن توجه خود اهمیت بدهید و او نیز تا حدی به خواسته‌های شما توجه نشان دهد. گاهی برخی از آقایان رفتارهای محبت‌آمیز را بلد نیستند و این موضوع باعث ناراحتی همسرشان می‌شود. در چنین شرایط بهتر است از یک روانشناس مطمئن برای آموزش این رفتارها کمک بگیرید.

در رابطه غرق نشوید

یکنواختی ازجمله مسائلی است که باعث بروز بی‌توجهی می‌شود. هنگامی‌که یک رفتار را بیش‌ازحد تکرار کنید، برای مثال همیشه در حال گلایه کردن باشید و یا حتی همیشه همسرتان را ببخشید و از خواسته‌هایتان برای خوشحالی او بگذرید به‌تدریج این باور در وی ایجاد می‌شود که دلیلی برای توجه وجود ندارد و او هرزمان که اراده کند شما را در دسترس خواهد داشت. اگر می‌خواهید با بی‌توجهی همسرتان مبارزه کنید سعی کنید به هویت و عزت‌نفس خود احترام گذاشته و خود را تماماً در زندگی مشترکتان غرق نکنید.

برای پیدا کردن علت بی توجهی مردان به زنان از مشاور کمک بگیرید

استفاده از مشاوره خانواده به شما کمک می‌کند تا دلایل بی‌توجهی همسرتان را پیدا کرده و برای رفع آن‌ها اقدام نمایید. علاوه بر این بی‌توجهی به‌طورقطع آسیب‌های روحی و پیامدهای منفی بسیاری را در زندگی شما ایجاد کرده؛ یکی از اقدامات روانشناسان این است که به شما کمک می‌کنند تا این پیامدها را از زندگی خود پاک کرده و برخلاف بی‌توجهی‌ها عزت‌نفس خود را حفظ کنید. حتی درصورتی‌که تصمیم گرفته‌اید از این رابطه خارج شوید روانشناسان می‌توانند به شما کمک کنند تا فشار روانی کمتری را در این شرایط تجربه کنید. به همین خاطر بهتر است مشاوره‌های روانشناسی را جدی بگیرید.

عواقب بی توجهی مرد به زن

همان گونه که ذکر شد نبود تفاهمات، زمینه ها وعلایق مشترک، فقدان صمیمیت و مشکلات اقتصادی-اجتماعی منجر به رفتار سرد مردان در ارتباط با همسر می شود. این رفتارها در دراز مدت می تواند عواقب بسیار خسارت باری برای زندگی مشترک زوجین داشته باشد که در ادامه به برخی از عواقب بی توجهی مرد به زن اشاره خواهیم کرد.

پایین آمدن کیفیت رابطه از عوارض بی توجهی مرد به زن

تعامل عاطفی یکی از نیازهای اساسی همه انسان‌هاست. همه ما نیاز داریم تا به فرد یا افرادی محبت کرده و همین‌طور از آن‌ها محبت یا توجه دریافت نماییم. به میزانی که این تعامل عاطفی در یک رابطه بیشتر اتفاق بیفتد سلامت روانی افراد و کیفیت ارتباط آن‌ها با یکدیگر نیز بهتر خواهد بود و درنتیجه به میزانی که بی‌توجهی در یک رابطه شدت پیدا کند کیفیت ارتباط عاطفی و میزان محبت طرفین به یکدیگر نیز کاهش پیدا می‌کند.

مدام یادآوری می کند که دوستش ندارید

این حرکت به نوعی یک سرکشی می باشد.

او قصد دارد مدام به شما یادآوری کند که دیگر مانند گذشته با او خوب رفتار نمی کنید

از عواقب بی توجهی مرد به زن این است که او مدام از شما طلب توجه و محبت بیشتری میکند و می خواهد همه چیز به شرایط سابق برگردد.

بی محبتی عواقب بی توجهی مرد به زن

اگر به همسرتان خیلی بی توجهی کنید، او می تواند طوری با شما رفتار کند انگار که هیچ وقت رابطه ای با هم نداشته اید.انگار هیچ ارتباطی بین شما نبوده است. شاید خیلی تعجب کنید اما همانطور که قبلا گفتیم، احساسات خط قرمز خانم ها می باشد. شاید زنی با بی پولی مردش بسازد، شاید با شرایط سخت زندگی او کنار بیاید.

اما بی توجهی مرد به زن می تواند او را نابود کند و زندگی شما هم تحت تاثیر قرار گیرد.

زندگی بدون شما

از مهم ترین عواقب بی توجهی مرد به زن این است که همسرتان کم کم زندگی بدون شما را تصویر سازی و تمرین می کند

او به این فکر می کند که دنیا برای او بدون شما به پایان نمی رسد و می تواند به راه خود ادامه دهد.

این بدترین اتفاق ممکن برای هر مرد است.

اینکه همسرش دیگر روی او حساب باز نکند.

اگر به بی توجهی های خود ادامه دهید، ناگهان اثری از او پیدا نمیکنید.

کمبودهای عاطفی و خیانت در زنان از عوارض بی توجهی مرد به همسرش

در بررسی رفتارهای خیانت آمیز که از طرف زنان اتفاق می افتد اکثرا بی توجهی و کمبودهای عاطفی را به عنوان عامل اصلی تاثیرگذار بر این موضوع مطرح می کنند. گاهی وقت ها یک درد‌ودل ساده، یک گفت‌وگوی صمیمانه می تواند دوام و پایداری زندگی شما را تضمین کند. این مسئله بسیار اهمیت دارد که بدانید بسیاری از خیانت ها از یک دردودل یا دریافت توجهات کوچک از جانب شخص سوم آغاز می شود. درواقع خلا عاطفی مشکل بسیار بزرگی است که می تواند رابطه زناشویی شما را به شدت تحت تاثیر آسیب‌های اجتماعی قرار دهد.

کاهش کیفیت فرزندپروری عواقب مردی که به همسرش توجه نمیکند

یک مادر هنگامی که نتواند در وهله اول ارتباط عمیق و سالمی با همسر خود برقرار کند، احتمال اینکه در فرزندپروری خود نیز دچار مشکل و چالش های زیادی شود در او افزایش می یابد. در حقیقت بسیاری از زنان آن توجه دریافت نشده از همسر را مدام از فرزندان خود طلب می کنند. این مسئله منجر به محبت و محافظت کنندگی های افراطی از جانب این مادران می شود که مسلما آثار بسیار مخربی بر فرزندان نیز خواهد داشت.

فرزندان این مادران با احتمال بیشتری با مشکلاتی نظیر وابستگی بیش از حد به مادران، ناتوانی در شکل دادن هویت مستقل، احساس خشم و گسست عاطفی نسبت به پدر مواجه می شوند.

آسیب دیدن فرزندان از عواقب بی اهمیت بودن در رابطه

هنگامی‌که میان زوجین توجه و محبت کافی وجود نداشته باشد فرزندان آن‌ها نیز به لحاظ روحی آسیب خواهند دید. آن‌ها در شرایطی رشد خواهند کرد که توجه و محبت چندانی را میان والدین خود تجربه نکرده‌اند و این فضای عاطفی سرد علاوه بر آسیب زدن به روحیه فرزندان می‌تواند تبدیل به الگویی برای برخورد آن‌ها با شریک زندگی‌شان نیز باشد.

حس حسادت او بیشتر میشود

فرقی نمیکند علت بی توجهی مرد به زن چیست؟

اصل ماجرا چیزی را عوض نمی کند، شما به او بی توجه شده اید. شاید بگویید کارتان زیاد است. شاید فکر کنید همسرتان زیادی حساس شده است یا هر چیز دیگری.

در هر صورت با بی توجهی، حس حسادت همسرتان را برانگیخته می کنید

از عواقب بی توجهی مرد به زن این است که او به خانواده، کار و حتی تفریحات شما حسادت می کند و می توانید این خصیصه را در رفتار او به خوبی ببینید.

افسردگی از عواقب بی توجهی مرد به زن

هنگامی که زنان از جانب مردان توجه کافی دریافت نمی‌کنند دائما خود را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. آن ها ممکن است که مدام به این فکر کنند که زیبا یا دوست داشتنی نیستند. اگر زنانی که با این مسئله مواجه می شوند حساسیت بالایی نسبت به طرد داشته باشند یا تصویری که از خود در ذهن دارند، به شدت تحت تاثیر مورد پسند واقع شدن توسط همسر قرار داشته باشد، با دیدن بی‌توجهی از جانب همسر به احتمال بیشتری دچار افسردگی می شوند.

سرزنش خود و کاهش اعتماد به نفس از عواقب بی توجهی مرد به زن

بی محلی به زن میتواند اعتماد به نفسش را نشانه بگیرد. یک زن وقتی که عاشق است، شروع به دیدن خود از نگاه شریک زندگیش میکند. وقتی شریک زندگی اش قدر او را نداند یا علاقه ای به او نشان ندهد، شروع میکند به سرزنش کردن خودش و اعتماد به نفسش را از دست میدهد. او فکر میکند هر اتفاقی که می افتد تقصیر او است. او احساس میکند که شاید به اندازه کافی خوب نیست. لذا تلاش برای جذاب تر شدن را شروع میکند. با این حال، این میل به تحول از یک ذهنیت منفی ناشی میشود و بنابراین سالم نیست.

عقب نشینی از عواقب بی توجهی مرد به زن

یک رابطه برای شکوفایی به تلاش مساوی هر دو طرف نیاز دارد. اهمیت ندادن به همسر و نادیده گرفتن زن از سوی مرد، باعث ایجاد احساس شکست در زن میشود. لذا این زن نمیتواند برای مدت طولانی زندگی را سرپا نگه دارد. بر این اساس، ممکن است زن شما تلاش کند تا رابطه خود را نجات دهد تا اینکه خسته میشود و میفهمد تلاشهایش به نتیجه ای نمیرسد. در این زمان دیگر از به اشتراک گذاشتن احساساتش با شما جلوگیری خواهد کرد زیرا اکنون او میداند که برایتان مهم نیست.

افزایش احتمال خیانت یا جدایی از عواقب بی توجهی مرد به زن

تحقیقات نشان می‌دهد زنان معمولاً در شرایطی دست به خیانت می‌زنند که نیازهای عاطفی آن‌ها در رابطه با همسر خود تأمین نباشد. به عبارتی می‌توان گفت هدف زنان از خیانت پیدا کردن یک پایگاه عاطفی مطمئن است. درنتیجه بی توجهی مرد به زن می‌تواند احتمال بروز خیانت یا حتی تصمیم زن برای جدایی از همسرش را افزایش دهد.

پایان رابطه از عواقب بی توجهی مرد به زن

تاثیر کم محلی به زنان تنها به موارد مطرح شده در بالا محدود نمیشود. بلکه پایان زندگی مشترک میتواند آخرین و بدترین مورد از عوارض بی توجهی مرد به همسرش باشد. زیرا نهایتا بعد از تمام التماس ها، گریه ها و… زن از تلاش خسته خواهد شد. او ترمیم رابطه خراب را متوقف میکند و تصمیم میگیرد که زندگی را بدون همسرش ادامه دهد. همچنین وقتی در رابطه هیچ عشق و صمیمیتی وجود نداشته باشد، طبیعتاً فرد برای رفع نیازهای خود به بیرون از آن نگاه میکند. وقتی زن شما محبت از دست رفته را از شخص دیگری بگیرد، حتی ممکن است وارد رابطه عاشقانه ای خارج از چهارچوب ازدواج شود.

با توجه به همه مسائلی که گفته شد و اهمیت داشتن ارتباط سالم بین زوجین، اگر شما در این زمینه با سوال یا چالش هایی مواجه شده‌اید بهتر است هرچه زودتر برای رفع مشکلات خود اقدامی انجام دهید. کمک گرفتن از زوج درمانگرها تاثیر بسیار زیادی در بهبودی ارتباط شما و همسرتان خواهد داشت.

بی توجهی زن به شوهرش

در ادامه مطلب به بررسی دلایل بی توجهی زن به شوهر میپردازیم.

توجه از نیاز های عاطفی مهم افراد است به خصوص توجه به همسر در روابط زناشویی زیرا این توجه نشان دهنده عشق و علاقه شما به همسرتان است.
اساس یک زندگی مشترک بر تعامل، توجه، محبت و احترام است. متاسفانه برخی از خانم ها برای جلب توجه همسر از روش معکوس استفاده می کنند و عقیده دارند که هر چه قدر به همسر خود بی توجهی کنند او را بیشتر جذب خود می کنند اما بی توجهی به همسر آفت رابطه زناشویی است و رفتار ناشیانه با شوهر، عواقب سنگینی به همراه خواهد داشت.

دلایل بی توجهی زن به مرد

  1. اولین دلیل بی توجهی زن به مرد این است که همسرشان از مسوولیت شانه خالی می کند و نمی تواند تکیه گاه خوبی در مشکلات برای خانواده اش باشد.
  2.  زنانی که بر زندگی سلطه داشته و همانند دیکتاتور در زندگی رفتار می کنند، نسبت به همسران خود بی تفاوت هستند.
  3.  زنانی نسبت به همسرشان بی توجه می شوند که همسرشان همیشه قصد کنترل او را داشته باشد.
  4.  اگر مرد در رابطه زناشویی به همسر خود اهمیت ندهند، همسر نسبت به او بی تفاوت می شود.
  5.  حس ارتباط عاطفی برای زنان مهم است، اگر آنها احساس کنند که شوهر صرفا به دلیل رابطه جنسی تمایل به ارتباط دارند، کم کم از همسر دلزده شوند.

علائم و نشانه های بی توجهی زن به شوهر خود

رفتارهایی که نشان می دهد همسرتان نسبت به شما بی توجه است :

  •  زنی که به همسرش بی علاقه می شود، در جمع خانوادگی و مهمانی ها او را نادیده گرفته و به او اهمیت نمی دهد.
  •  زنی که به همسرش بی علاقه می شود، دائما شوهر خود را مسخره می کند و از او ایراد می گیرد.
  •  زنی که به همسرش بی علاقه می شود، غرور او را می شکند.
  •  زنی که به همسرش بی علاقه می شود، در جمع به او بی احترامی می کند.
  •  زنی که به همسرش بی علاقه می شود، نمی تواند به نیاز های جنسی او پاسخ دهد.

نشانه های بی علاقگی به همسر و بی احساس بودن زن :

  •  احساس نیاز برای برقراری روابط عاطفی خارج از محدوده زناشویی
  •  کاهش تعهد به طرف مقابل و درست انجام ندادن مسوولیت های معمول
  •  کاهش تمایل جنسی
  •  کاهش صمیمیت و کمتر شدن گفت وگو ها و درد دل های روزانه بین زن و شوهر
  •  احساس ناامیدی، غم و تنهایی
  •  عصبانیت و تحریک پذیری
  •  توجه کمتر به هم

عواقب بی توجهی زن به شوهر

با مهری زن به شوهر مرد احساس شکست و سرخوردگی می کند

کم محلی به شوهر در تمام جنبه های زندگی مشترک تاثیر گذار است زیرا مرد ها هم مانند خانم ها نیاز به توجه و محبت دارند.اگر می خواهید همسرتان با بی توجهی به او جذب شما شود، کاملا در اشتباهید، محبت هیچ جایگزینی ندارد. مردانی که از جانب همسر توجهی دریافت نمی کنند، احساس شکست و سرخوردگی کرده و این احساس زمینه ساز بی مهری های بعدی و دعوهای زن و شوهر می شود.

اگر زن بی احساس باشد اعتماد بین شما از بین می رود

همانگونه که بخش خانواده پلاس نمناک اشاره می کند مردها در صورتی که از جانب همسرشان توجه نبینند نسبت به او بی اعتماد می شوند. بعد از از دست دادن اعتماد آنها نمی توانند مانند سابق باشند و حتی ممکن است تلاش زن برای عادی شدن شرایط، به اختلافات خانوادگی منجر شود.

علت بی احساسی مردان مقابله به مثل با شماست

اگر شما به همسرتان بی توجهی کنید و به او توجه و محبت نکنید، او دلیل بی توجهی شما را در نمی یابد بلکه ممکن است رفتاری مانند شما را در پیش بگیرد پس با دست خودتان زندگیتان را به سمت جدایی عاطفی، دعوا یا کشمکش نکشید.

زنی که به شوهرش محبت نمیکند سبب کاهش اعتماد به نفس همسرش میشود

کم محلی به مردان سبب کاهش اعتماد به نفس و تغییر نحوه تعامل با دیگران می شود. مردی که اعتماد به نفس نداشته باشد سخت می تواند به خواسته های خود در زندگی برسد و موفقیت کسب کند.

تغییرات رفتاری در او ایجاد می شود

اگر شما خیلی کم به همسرتان بی توجهی نمایید ممکن است او در سبب یافتن علت رفتارتان باشد اما اگر این بی توجهی مداوم باشد، مرد نیز تمایل خود را به رابطه عاطفی از دست داده و او نیز دچار سردی و بی تفاوتی می شود و رفتاراو تغییر می کند.

از زندگی ناامید می شود

بی توجهی مداوم و طولانی مدت زن به مرد سبب می شود که مرد انگیزه و روحیه ادامه زندگی مشترک را از دست دهد زیرا او با خود می اندیشد چرا باید برای این زندگی تلاش کند که در آن محبتی وجود ندارد، بنابراین او ادامه زندگی را بیهوده تلقی می کند.

جایگاه و ارزش اصلی خود را از دست می دهید

بی توجهی مداوم از طرف زن، سبب می شود که مرد علاقه خود را از دست دهد و برای همسرش ارزش چندانی قائل نشود و دیگر نتواند جایگاه و ارزش اصلی خود را نزد همسربیابد.

بین شما فاصله ایجاد می شود

مردها تشنه محبت و دیده شدن هستند و زنی را می خواهند که آن ها را تحسین کند و به آنها از صمیم قلب افتخار کند . کم محلی به مردان در بلند مدت بین شما فاصله می اندازد.

سبب خیانت همسرتان به شما می شود

بی توجهی و بی محلی های دائم همسر سبب می شود مرد از همسر خود دلسرد شده و و برای کسب محبت به دنبال جایگزین برای او بگردد. اگر تمام نیازهای روانی و جنسی مرد در زندگی زناشویی تامین نشود، ممکن است او برای رفع نیازهای خود و فرار از این شرایط، به سمت ارتباط با زنی برود که به او توجه و محبت متعادل یا زیاد دارد. 

سخنی با آقایان

برخورد با زن بی احساس :

  • علت ناراحتی همسرتان را بپرسید اما سوالات شما نباید حالت بازجویی داشته باشد.
  • رفتار خود را بررسی کنید و ببینید آیا شما کاری انجام داده اید که برخلاف میل او باشد.
  • تلاش کنید که در خود تغییراتی انجام دهید.

بی توجهی به همسر از دیدگاه اسلام چگونه است؟

با تمام این توصیفات ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که حکم بی توجهی مرد به زن در دین اسلام چیست؟ میدانید که بنیان خانواده در اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لذا با توجه به عواقب بی توجهی به زن و تاثیر مخرب آن بر زندگی مشترک، گناه بی توجهی به زن از دیدگاه اسلام گناهی نابخشودنی است. از آنجاییکه این بی مهری میتواند بنیان خانواده را تهدید کند، بی توجهی مرد به زن در اسلام بسیار نکوهش شده است. چون مرد در قبال همسرش وظایفی دارد که باید به آنها عمل کند.