به گزارش پارس ، این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: به نظر می رسد تلویزیون نسبت به محصولات خودش بی اهمیت است؛ در این شرایط به جرأت می توانم بگویم ۹۵ درصد از خانواده های ایرانی درگیر سریال های ماهواره هستند و ما باید نگران باشیم؛ چرا که با این اتفاق قطعا تاثیرات منفی بر فرهنگ ما خواهند گذاشت.

*** وظیفه تلویزیون این است که فضا را برای دست اندرکاران بازتر کند

وی تاکید کرد: وظیفه ی تلویزیون این است که فضا را برای دست اندرکاران بازتر کند تا اعتماد از دست رفته را بازگرداند و در نهایت مردم را پای برنامه های خودش بنشاند.

اسکندری گفت: اگر محصولاتمان را به گونه ای در تلویزیون تبلیغ کنیم که مردم جذب آنها شوند، شاید در چنین شرایطی که خیلی بیننده وجود ندارد، سریال هایی باشند که بتوانند موفق شوند؛ به عنوان مثال من اخیرا شنیدم که سریال « زمانه» ی آقای فتحی توانست موفق عمل کند. علاوه بر تبلیغات باید گفت که تلویزیون کیفیت آثارش را بالا ببرد تا مردم را جذب خود کند. تلویزیون باید به گونه ای کیفیت آثارش را بالا ببرد که بتواند رقابتی را ایجاد کند.

*** با تبلیغ سریال ها می توانیم بینندگان را به آنتن برگردانیم

او اضافه کرد: با تبلیغ دیگر سریال های ماه رمضان و عید نوروز که معمولا با اقبال عمومی روبه رو می شوند، می توانیم بیننده را به آنتن خودمان برگردانیم به شرطی که تلویزیون کمی دست دست اندرکاران را بازتر بگذارد و بحث تبلیغات را فراموش نکند.

وی خاطرنشان کرد: تلویزیون برای محصولات خودش که برایشان هزینه صرف کرده است تبلیغ نمی کند و همین اتفاق موجب می شود تا مردم از تلویزیون فاصله بگیرند.

این بازیگر در ادامه گفت وگوی خود خاطرنشان کرد: در زمینه تبلیغ سریال ها از سوی تلویزیون می خواهم خودم را مثال بزنم؛ در یک کاری سه سال پیش بازی کردم ولی همان پروژه متوقف شد و دیدیم که به شکل نیمه کار ه، با حذف بسیاری از صحنه ها به روی آنتن رفت. حتی تلویزیون برای همان کار هم حاضر نشد تبلیغ کند.

*** در گزارش های مردمی انتخابات به سراغ افراد خنثی تر می روند

وی درباره کلیشه یی شدن سوال های انتخاباتی در گزارش های مردمی و لزوم استفاده از رویکردهای جدید، اینگونه بیان کرد: به نظر من خیلی از افراد به سوالات کلیشه یی که مربوط به انتخابات می شود، پاسخ های خوبی می دهند ولی در چنین شرایطی خبرنگاران معمولا به سراغ افرادی می روند که پاسخ هایشان کلیشه یی است وگرنه زمانی که پای صندوق های رأی می رویم همه نوع قشر را در آنجا می بینیم؛ این در حالی است که خبرنگاران جذب افرادی می شوند که فکر می کنند کمی خنثی تر هستند و در مقابل خیلی از اتفاقات هم فیلتر می شود و صحبت های برخی از افراد پخش نمی شود، بنابراین مردم همیشه کلیشه یی حرف نمی زنند.

*** ای کاش آزادی نسبی در صداوسیما فقط مختص انتخابات نباشد

همچنین او با بیان اینکه ای کاش فضای آزادی نسبی در رسانه همیشگی باشد، تاکید کرد: ما در دوره ی قبل از انتخابات یک آزادی نسبی در رسانه داشتیم و این سری هم همین اتفاق افتاد و خط قرمزهایی که طی این چند سال وجود داشت و امکان نداشت راجع به شخصیت های سیاسی صحبت کرد و حتی تصویر و سخنرانی آنها را پخش کرد، هفته آخر انتخابات برداشته شد. ای کاش این فضاها همیشگی باشد نه اینکه فقط نزدیک به انتخابات این اتفاقات رخ دهد. اگر این مسائل همیشگی باشد آشتی مردم با تلویزیون پدید می آید و قطعا هم می تواند موثر باشد.

اسکندری در پایان با اشاره به برگزاری مناظره های امسال میان نامزدهای ریاست جمهوری و همچنین عملکرد تلویزیون در بخش پوشش اخبار انتخاباتی به ایسنا گفت: هر چند که در برگزاری مناظره ها در بخش اجرا انتقاداتی وارد شد ولی به نظر من نسبت به دوره قبل تساوی و حقوق قائل شده میان نامزدهای ریاست جمهوری خیلی خوب بود.

***مناظره سوم بسیاری از مردمی که نسبت به انتخابات بی تفاوت بودند را پای صندوق های رای کشاند

وی افزود: از لحاظ ساختاری هم مناظره سوم نظر خیلی از مردمی که نسبت به انتخابات بی تفاوت بودند را تغییر کرد و موجب شد تا مردم بیشتری پای صندوق های رای بروند و در نهایت دیدیم که اکثریت وارد میدان شدند. در کل عملکرد تلویزیون در بخش پوشش اخبار انتخاباتی و همچنین گزارش لحظه به لحظه شمارش آرا خوب بود به ویژه که از سوی شورای نگهبان گفته شده بود که دقت را فدای سرعت نمی کنند، این اتفاق اعتماد را در مردم برانگیخت و دیگر نگرانی وجود نداشت.