به گزارش پارس نیوز، 

وجهه بیرونی هر خانواده نتیجه انتخاب‌های ریز و درشتی است که در درون هر خانواده اتفاق می‌افتد؛ تصمیم‌هایی که امروزه بیشتر آن‌ها برعهده زنان است. این تصمیم‌ها علاوه بر هدایت اعضای خانواده به مسیر درست خود، میتواند الگوی مناسبی برای سایر خانواده‌ها نیز باشد.

از این رو صفحه مجازی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب با انتشار مطلبی به تشریح پایه گذاری بنیان های درست مصرف کردن پرداخت.

در متن کامل این پست آمده است:

«نقش خود را بشناسید

در قدم اول، به عنوان یک زن مسلمان باور داشته باشید نقش مهمی در خانواده دارید. اگر آگاهی لازم از نقش‌تان داشته باشید، به مرور می‌توانید با رفتار‌های مناسب و به جا اثر مثبتی بر خانواده، اقوام و اطرافیان بگذارید.

پایان‌دهنده آداب و رسوم غلط باشید

جشن‌ها یا مهمانی‌هایی که هدفی جز فخرفروشی و نمایش دادن لوازم خانه، لباس یا زیورآلات ندارند و باعث مصرف‌گرایی و اسراف میشوند را برگزار نکنید. حتی اگر به چنین مهمانی‌هایی دعوت شده‌اید، برای نشان دادن مخالفت‌تان، با رعایت احترام دعوت را رد کنید و برای اثرگذاری بیشتر، علت عدم حضورتان را نیز بیان کنید.

تکراری بپوشید

سعی کنید در عین رعایت #حجاب و نظافت، در مهمانی‌های زنانه و دید و بازدید عید از لباس‌های قبلی‌تان استفاده کنید. با این کار به ظاهر ساده، پیام‌های خوبی به اطرافیان میدهید و به مرور زمان، دیگران نیز ترغیب میشوند گاهی دست از اسراف بکشند و برای رعایت عرف‌های غلطی که منجر به خرید‌های زیادتر از نیاز میشود، زیر بار هزینه‌های گزاف نروند.

از مهمان‌هایتان با یک نوع غذا پذیرایی کنید

یکی از راه‌های اثرگذار مبارزه با اسراف و مصرف‌گرایی، برگزاری مهمانی‌های ساده و به دور از تجمل و تشریفات، اما با احترام است. در این راستا حتی توجه نکنید مهمانان‌تان قبلا چگونه و با چه روشی از شما پذیرایی کرده‌اند. شما روش خودتان را داشته باشید. احترام گذاشتن به مهمان هیچ ربطی به تعداد مدل‌های غذای شما ندارد.

تعمیر کردن را جایگزین خریدن کنید!

روحیه تعمیر کردن لوازم مختلف منزل را در خود، همسر و فرزندان‌تان ایجاد کنید. به این صورت که اگر وسیله‌ای خراب شد، ابتدا به فکر تعمیر آن بیفتید، نه اینکه گزینه اول‌تان خرید نمونه جدید آن باشد.

البته لازم است بدانید این راهکار‌های به ظاهر ساده، ممکن است در عمل قدری سخت به نظر برسند، اما فراموش نکنید به عنوان یک زن مسلمان قطعا وظیفه‌های مهمتری از درست کردن غذا‌های رنگارنگ و پوشیدن لباس‌های جورواجور دارید.»