به گزارش پارس نیوز، 

 مسعود مهرپور دبیر انجمن سکته مغزی ایران در حاشیه یازدهمین کنگره سالیانه سکته مغزی اظهار داشت: آمار دقیقی در ارتباط با سکته مغزی در کشور وجود ندارد و برخی از موارد ابتلا نیز ثبت نمی‌شود ولی بر اساس برخی از تحقیقات پیش‌بینی می‌شود حدود 200 هزار نفر سالانه دچار سکته مغزی شوند.

وی افزود: برخی از سکته‌ها ناقص بوده و  علائم آن گذرا است و این سکته‌ها در آمار این بیماری ثبت نمی‌شود در حالی که در صورت بی‌توجهی می‌تواند سبب اسیب شدید به بیمار و یا مرگ آن شود.

دبیر انجمن سکته مغزی ایران گفت: کج شدن صورت، دوبینی، اختلال در تکلم، به صورت ناگهانی از جمله علائم سکته مغزی است که افراد باید نسبت به این موضوع هوشیار بوده و بیمار را هر چه سریع‌تر جهت مداوا به پزشک ارجاع دهند.

مهرپور گفت: سکته مغزی در کشور ما دومین عامل مرگ و میر به شمار می‌رود و متأسفانه امروزه همچون سکته‌های قلبی در میان جوانان شیوع یافته است و افراد 40 و 50 ساله گرفتار آن می‌شوند.

وی بیان داشت:‌تغییر سبک زندگی به سمت شهرنشینی، عدم تحرک، چاقی و تغذیه نامناسب از علل بروز سکته مغزی در سنین جوانی است که استرس‌ها هر چند ممکن است علت اصلی نباشد ولی در ایجاد علائم و بدتر شدن عوارض نقش دارد.

دبیر انجمن سکته مغزی ایران گفت: افزایش امید به زندگی سبب بیشتر شدن سالمندان در جامعه شده و از آنجایی که سن یک عامل غیرقابل تغییر در بروز سکته مغزی است احتمال بیشتر شدن این بیماری در کشور ما رو به افزایش است.