به گزارش پارس نیوز، 

در این مطلب به معرفی محبوبترین و پرفروشترین تورها برای ایرانیان می‌پردازیم و بیشتر با تورهای چین، تایلند و هند آشنا خواهیم شد.

سفر به چین

در تور چین به کشور افسانه های کهن و امپراتوری های بزرگ دنیا سفر کنید. کشور چین جزو ده کشور اول توریستی جهان و پرجمعیت ترین کشور دنیا محسوب می شود و یکی از 4 تمدن کهن بشری است. جالب است بدانید با وجود آنکه کشور چین بیشترین درآمد گردشگری را نصیب خود می کند اما مردم این کشور بیشتر تمایل دارند که میهمان کشورهای دیگر باشند تا میزبان گردشگران. این یعنی چینی ها علاقه زیادی به سفر کردن دارند! 

جاذبه ‌های پرطرفدار چین برای ایرانیان

  • بازارهای چین اولین و محبوب ترین مقصد سفر ما خواهد بود، از اجناس ارزان یا بسیار لوکس و گران قیمت در بازارهای چین وجود دارد و کافیست با نیم نگاهی به جیب خود تصمیم بگیرید به کدام بازار سر بزنید.
  • جاذبه های تاریخی چین شهرت جهانی دارند. از آنجا که ما ایرانی ها علاقه زیادی به افسانه های و داستان های تخیلی داریم پس جاذبه های تاریخی چین مانند دیوار چین، ارتش سفالی، شهر ممنوعه، کاخ تابستانی چین، شهرهای زیبای سوژو و هانگزو بهترین گزینه های پینشهادی برای بازدید هستند.
  • پس از تاریخ نوبت به طبیعت بکر چین می رسد. این کشور چهار فصل و پهناور دارای جاذبه های طبیعتگردی فوق العاده زیبایی‌ست. پانداهای بانمک چنگدو (Chengdu)، زمین رنگارنگ یون نان (Yunnan)، پارک ملی ژانگ جیاجی (Zhangjiajie National Forest Park)، کوهستان زرد، رودخانه‌ی لی در گویلین از جمله معروف ترین پاتوق گردشگران و ماجراجویان هستند.

3

سفر به تایلند

تایلند در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و به راحتی با خرید  تور تایلند می‌توانید به این سرزمین سفر کنید. به علت تفاوت‌های فرهنگی و جغرافیایی زیاد بین تایلند و ایران، این کشور یک مقصد جذاب و البته کمی عجیب برای ایرانیان محسوب می‌شود. می‌گویند اگر می خواهید لاغر شوید به تایلند سفر کنید! ایرانی ها در خوردن غذاهای تایلندی ریسک نمی کنند چون این غذاها طمع عجیب و در عین حال جالب دارند. بنابراین شکمگردی بخشی از سفر شما خواهد بود اما با هم با برجی از جاذبه های گردشگری موجود در تایلند نیز آشنا می‌شویم.

جاذبه ‌های پرطرفدار تایلند برای ایرانیان

  • روستای کایان، بزرگ‌ترین مجسمه طلایی بودا، شهر سوخته‌ی آیوتایا، معبد چدی، معبد بودای خوابیده، بودای زمردین، کاخ پادشاهی، رودخانه‌ی کوای، موزه ملی تایلند، خانه‌ی جیم تامسون، بازار شناور دامون سادوآک (Damnoen Saduak) و ناخن پاتوم (Nakhon Pathom) از جاذبه‌های پرطرفدار تایلند هستند.
  • باغ‌وحش دنیای سافاری بانکوک از بقیه باغ‌وحش‌های تایلند محبوب‌تر است حتماً یک روز را به بازدید از  Safari World اختصاص دهید!
  • ﺗﻮﺭ ﺟﻨﮕﻞ ﮔﯿﺒﻮﻥ (flight of the gibbon) احتمالاً جالب‌ترین بخش سفر شما خواهد بود!
  • مراکز خرید بانکوک به خصوص بازارهای شبانه بانکوک که یکی از لذت های سفر به این شهر است.
  • در بازار سنتی کلانگ بانگ لوانگ به تماشای تئاتر عروسکی سنتی تای در خانه‌ی هنر بان سیلاپین (BaanSilapin) بنشینید!
  • ورزش های آبی و تفریحات ساحلی در پاتایا و جزایر معروف آن
  • اگر تنوع‌طلب هستید غذاها و اسنک‌های محلی مانند انواع حشرات، سوسک و عقرب سرخ شده در چرخ‌دستی‌ها در حاشیه خیابان‌ها را امتحان کنید!

2

سفر به هند

آژانس ها در تمامی فصول سال تور هند  را ارائه می‌دهند زیرا این کشور طبیعت بکر و فوق العاده زیبایی دارد ولی الزاما جزو تمیزترین مقاصد گردشگری جهان نیست. شما ممکن است با خرید تورهای هند در یک منطقه پر زرق و برق و تمیز ساکن شوید و در مکانی دیگر از شدت فقر و کثیفی شگفت زده شوید. تمام شگفتی هند در این قضیه خلاصه نمی‌شود. در هند اختلاف طبقاتی زیادی وجود دارد و جالب است که مردم این قضیه را به راحتی پذیرفته اند به این معنا که بعضی از مردم هند از شدت فقر و گرسنگی، غذایی برای خوردن ندارند و بعضی دیگر در کاخ های عظیم زندگی می کنند. شاید جالب باشد بدانید که مرتاض های هندی نیز از همین فرهنگ نشات می گیرد. هندی‌ها در یک مقوله زبانزد مردم جهان هستند و آن قدرت مهندسی است. هند دومین منبع پرورش دانشمندان و مهندسان جهان است.

جاذبه های محبوب هند برای ایرانیان

  • طبیعت هند مثال زدنی است. پالولم (Palolem)، کرالا (Kerala)، دشت زیبای پیتوراگار (Pithoragarh)، دره گل های هند، پارک مللی پریار (Pariyar)، تپه مونار و موزه چای هندی (Munnar) و شهر گوا از جمله معروف ترین جاذبه های طبیعت گردی هند هستند.
  • بعد از طبیعت به سراغ تاریخ غنی هند می رویم؛ قلعه مهرانگار (Mehrangarh)، راجستان و کاخ های زیبای آن، قصر دریاچه در دریاچه‌ی پیچولا در شهر اودایپور، معبد عجیب ویروپاکشا (Virupaksha)، معبد طلایی یا هارماندیر صاحب (Harmandir Sahib)، جایسالمر (Jaisalmer)، واراناسی (Varanasi) از زیباترین مکانهای تاریخی هند هستند.
  • اگر به هند رفتید به بازارهای آن سر بزنید. بازارهای محلی شهرهای هند بهترین مکان برای خرید انواع سوغاتی با قیمت مناسب هستند. در این بازارها صنایع دستی و خوراکی های هندی با قیمت مناسب به فروش می رسد.

1

سه کشور تایلند، هند و چین به عنوان پرطرفدارترین مقاصد سفر گردشگران دنیا شناخته می شوند که با جاذبه های گردشگری خود میزبان علاقه مندان به سفر و ماجراجویی در آسیا هستند. اگر با فاینداتور همراه باشید در مطالب دیگر از حقایق و عجایب این سه مقصد توریستی خواهیم گفت.

سفر به سلامت!

منبع: فاینداتور