به گزارش پارس نیوز، 

بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی، برای آن که وارد غیبت نشوند، در رابطه با مدت زمان معرفی خود به سازمان وظیفه عمومی دغدغه‌هایی دارند و به دنبال یافتن پاسخ سوالات خود در این زمینه هستند. 

همه‌ افراد ذکور پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی تمام، باید وضعیت خدمت وظیفه عمومی خود را روشن کنند و در صورت عدم معرفی یا عدم حضور در زمان‌هایی که سازمان وظیفه عمومی تعیین می‌کند، فرد وارد غیبت سربازی می‌شود.

مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، اشخاصی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل کنند یا از تحصیل انصراف بدهند و یا در دوره متوسطه تحصیلی فارغ التحصیل می‌شوند، بعد از رسیدن به سن ۱۸ سالگی تمام، طی مدت ۶ ماه باید نسبت به معرفی خود به سازمان وظیفه عمومی اقدام کنند.



همچنین آن دسته از افرادی که بعد از سن مشمولیت ترک تحصیل کنند یا اخراج شوند، انصراف دهند و یا فارغ التحصیل شوند، حداکثر ظرف مدت یک سال از تاریخ موارد ذکر شده، مهلت دارند خود را معرفی کنند.

به عنوان مثال، اگر شخص ذکور متولد ۱۳۷۸/۰۵/۲۰ در سال ۹۳ و قبل از آن در مقطع درسی سوم راهنمایی ترک تحصیل کرده باشد، چنانچه ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ ۱۳۹۶/۵/۰۱ (ماه ۱۸ سالگی تمام) تا تاریخ ۱۳۹۶/۱۱/۰۱ خود را معرفی نکند، وارد غیبت می‌شود و به عنوان مشمول غایب تلقی خواهد شد.