به گزارش پارس ، سیدجمال ساداتیان تهیه کننده" به رنگ ارغوان" در این باره به مهر گفت: حوزه فرهنگ بسیار گسترده است و شخصی که مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده می گیرد باید این حوزه را در تمام وجوه آن بشناسد. او باید بداند که فرهنگ فقط سینما، موسیقی و تئاتر نیست.

وی افزود: تسلط این فرد به ادبیات و شناخت مفاخر فرهنگی بسیار پراهمیت است. مسائل زیادی در این حوزه تلنبار شده است و مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد که حال باید گام به گام برای رفع آنها اقدام کرد. باید دولت یازدهم بپذیرد که برخی از اهالی فرهنگ و هنر شاید حتی علیرغم میل باطنی خود و برای ایجاد تغییرات در این حوزه رای داده اند و حالا که رئیس جمهور منتخب آنها پا به میدان گذاشته است باید مطالبات آنها را در نظر بگیرد.

تهیه کننده" دایره زنگی" با اشاره به برخی مشکلاتی که برای عرصه فرهنگ در چند سال اخیر پیش آمده است، توضیح داد: همانطور که می دانید در چند سال اخیر برخی جریان های فراقانونی با تکیه بر برخی مسایل پا به سینمای ایران گذاشت و این حرکت اتفاقاتی را به همراه داشت. به عقیده من با توجه به وضعیت به وجود آمده باید یک شخص روحانی که در کنار تسلط به حوزه فرهنگ و هنر، موازین دینی و اسلامی را هم به خوبی می شناسد پست وزارت ارشاد را برعهده بگیرد.

ساداتیان تاکید کرد: ما چهره های روحانی ای داریم که حوزه فرهنگ و هنر و هنرمندان این عرصه را می شناسند و می توانند گزینه بسیار مناسبی برای پست وزارت ارشاد باشند. البته باید هر شخصی که در این منصب قرار می گیرد در ابتدا همدلی و وفاق را بین سینماگران به وجود آورد زیرا نفاق به وجود آمده در این عرصه در چند سال اخیر مشکلات زیادی را شکل داده است.