به گزارش پارس نیوز، 

 آیین ملی چهل سالگی انقلاب اسلامی که صبح امروز  (سه شنبه 16 بهمن 97) به همت سازمان بسیج اساتید تهران بزرگ با حضور پرشور اساتید بسیجی در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

* مسیر کنونی در جامعه قابل ادامه نیست/ نیاز به یک تحول بزرگ داریم

علیرضا زاکانی عضو هیات علمی دانشگاهی تهران و نماینده سابق مجلس در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی دوران طفولیت را پشت سر گذاشته و امروز در مرحله بلوغ قرار گرفته است. این انقلاب سه ویژگی گوهر دین، ارزش والای مردم و اهمیت رهبری الهی را بیان کرد. 

وی افزود: می‌بایست گوهر دین با همت حوزه‌های علمیه و توجه به توسعه فقه اجتماعی رویکرد جدیدی را به خود ببیند و با همت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها نظریات بنیادی و کاربردی استخراج شود. 

زاکانی ادامه داد: باید نظام‌سازی نوین قوانین برگرفته از مکتب امام و برنامه‌های درست حرکت به سمت اهداف بلند نظام محقق شود و این مهم به همراه نیروی انسانی کارآمد تراز انقلاب اسلامی وظیفه حوزه دانشگاه و نخبگان کشور است. 

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در این مسیر می‌بایست دولت اسلامی شکل می‌گرفت. در کنار این مهم ارزش بالای مردم و اراده مردم را انقلاب اسلامی معلوم کرد و این باید منجر به مردم سالاری دینی می‌شد. 

وی با اشاره به ارزش مردم در نظر امام (ره) و مقام معظم رهبری تصریح کرد: مردم حق دانستن، رفاه، امنیت، ارامش، انتقاد کردن، مشارکت کردن، مالکیت و کسب کردن، نظارت و حق بازخواست دارند. بسیاری از این مقولات در دموکراسی غربی نه تنها مطرح نیست بلکه بویی هم از آن نبردند و این در مردم سالاری دینی وجود دارد. 

نماینده سابق مجلس اظهار داشت: حاکمیت، دولت و مسئولان موظف هستند این حقوق مسلم مردم را تبدیل به قدرت کنند و باید به سمتی رفت که امور به مردم واگذار شود. 

 

زاکانی تاکید کرد: ما در میانه راه هستیم، قیمت والای رهبری الهی معلوم شد این باید منجر به نظام امت و ولایت می‌شد. نظام امت و ولایت در دلش مردم سالاری دینی متبلور می‌شود و مردم سالاری دینی و حرکت در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب می‌طلبد که دولت اسلامی شکل بگیرد و با تغییر سبک زندگی و مسائل اجتماعی جامعه اسلامی شکل خواهد گرفت. 

وی بیان کرد: چرا ابتدای بیان بنده که ناظر بر اهداف دین و ارزش‌های دین در عرصه‌های فردی و اجتماعی بود محقق نشد؟ به نظر من چون وحدت حوزه و دانشگاه که مورد تاکید امام بود محقق نشد. اگر مردم سالاری دینی آنچنان که بایسته و شایسته است محقق نشد و اگر نظام امت و ولایت محقق نشده وظیفه نخبگان سیاسی و اجتماعی بود که زمینه‌های آ‌ن را فراهم کنند. 

زاکانی ادامه داد: ما در آستانه ورود به چهل و یکمین سال انقلاب اسلامی هستیم لذا باید موانع داخلی و خارجی خودمان را بشناسیم ما در ابتدای انقلاب می‌دانستیم چه می‌خواهیم و چه نمی‌خواهیم ولی راه رسیدن به آن را بلد نبودیم ولی امروز بعد از 40 سال کسی از ما نخواهد پذیرفت که مجددا اشتباه کنیم. 

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما راه بسیار خوبی را پیموده‌ایم گفت: ما هر کجا موفق شدیم به 5 ویژگی تمسک به اسلام، طلب عزت و بزرگی، باز کردن میدان برای مردم و خدمت به آ‌نها، توجه به فرمایشات امامین انقلاب اسلامی و تبعیت از آن و اتکا به همت و خودباوری و ایمان و حرکت بر دایره علمی بوده است و هر جا به این ویژگی‌ها بی‌توجهی کردیم آسیب خوردیم. 

وی گفت: امروز دیگر مسیر کنونی قابل پیمودن نیست و نیاز به یک تحول بزرگ وجود دارد و سالها است که رهبری همه ظرفیت‌ها را برای این تغییر و تحول به میدان فرا می‌خوانند. 

زاکانی تصریح کرد: ما امروز با سه گروه عناصر انقلابی، عناصر غیرانقلابی و عناصر ضدانقلابی مواجه هستیم که در جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند و هر کدام به دنبال این هستند که از تغییر و تحول سهمی بدست آوردند. عناصر ضدانقلابی به دنبال انقراض انقلاب و تجزیه ایران اسلامی عزیز هستند. عناصر غیرانقلابی به دنبال این هستند که یک جمهوری اسلامی بی‌محتوا با یک قالب پوشالی و خشک داشته باشیم و اینکه وابستگی خودشان را به نظام سلطه اثبات کنند و به هیچ وجه به ظرفیت‌های کشور توجهی ندارند ولی عناصر انقلابی برعکس به ظرفیت‌های بزرگی که وجود دارد توجه می‌کنند. 

این استاد دانشگاه یادآور شد: امروز نظام سلطه بزرگترین مانع ما در خارج از کشور است و در کنار آ‌ن عدم همت کسانی وجود دارد که متولی سیاست خارجی ما هستند. 

وی گفت: آنجایی که ما دست برتر را داریم و در منطقه پیشرو هستیم آنجایی است که به منطق مستحکم مکتب امام و رهبری توجه می‌کنیم و بدون ترس و بلند مبانی خود را بیان می‌کنیم و منفعل نیستیم. اگر در سوریه و عراق  و ... پیروزیم برای این است که منطق و ارائه انقلابی ما دارد اثر خودش را می‌گذارد ولی این ارائه توسط دیپلماسی خارجی ما دنبال نمی‌شود. 

زاکانی تصریح کرد: ما با یک ظرفیت بزرگ برای تغییر روبرو هستیم و باید راه را باز کنند برای  این ظرفیت بزرگ که می‌خواهد تغییر ایجاد کند. 

وی ادامه داد: در مقابل ما یک مافیای پنهانی وجود دارد که حدود 30 سال است این مافیای پنهان دارد اثر خودش را می‌گذارد. امروز سه ضلعی قدرت‌پرستی، بیگانه پرستی و ثروت نامشروع پرستی در مقابل ما قرار گرفته است. ما باید به میدان بیاییم و مسیر آینده را هموار کنیم. 

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در رابطه با فتنه‌های پیش رو گفت: وظیفه نخبگان است که به این مساله توجه کنند. فتنه سال آینده فتنه رو در رو قرار دادن مردم در برابر نظام اسلامی است و چهار پایه فشار اقتصادی، ناکارآمدی و ایجاد نافرمانی مدنی را دارد. عناصر غیرانقلابی می‌گویند از درون صندوق‌های رای دست یافتن به قدرت، گدایی رای و قدرت است و باید در کف میدان قدرت را کسب کنیم. این حرف‌هایی است که آقای حجاریان می‌زنند. این تلاش برای این است که انقلاب منقرض شود و همین خواست دشمن است. 

این استاد دانشگاه گفت: وظیفه ما این است که در ابتدا پیشگیری کنیم و این پیشگیری با روشنگری محقق می‌شود باید کاری کنیم که مردم از گروه‌های کسانی که می خواهند آنها را ناامید و انقلاب را با مشکل روبرو کنند مصون بمانند. 

نماینده سابق مجلس گفت: مردم با وضعیت سختی روبرو هستند این را قبول داریم ولی ما ابتدا باید به مردم بگوییم چه کسانی این مشکل را بوجود آوردند و بعد اینکه راه حل مشکلات را برای آنها توضیح دهیم و در این راه بحث روشنگری و امیدبخشی نیاز است. 

وی تاکید کرد: ما باید به توانمندی‌های داخلی تکیه کنیم نیاز به جهاد تبیین و خدمت‌رسانی داریم باید به کسانی که در سختی به سر می‌‌برند کمک کنیم. 

زاکانی در پایان اظهار داشت: ما امروز در یک گردنه سخت قرار گرفتیم جهاد پیشرفت‌‌جویی یکی دیگر از وظایف ما است هم در بحث تولید هم کار و هم در تولید علم و دانش.

 * بذرپاش: کارآمدسازی، اجتماعی‌سازی و جوان‌سازی؛ ۳ راهبرد اصلی کشور در دهه پنجم انقلاب

مهرداد بذرپاش نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم گفت: یکی از دلایلی که دولت در برخی بخش ها بی برکت شده شاید برای این است که نسبت به عملکرد گذشته بی انصافی داشته است، بالاخره در کنار ضعف‌ها در گذشته خیلی کارهای خوبی هم انجام شده است.

وی افزود: ما امروز به دلیل عدم توفیق دولت خوشحال نیستیم و این اصلا در تفکر نیروهای انقلابی نیست ولی تئوری پردازی های نادرست دولت را به اینجا رساند و صحنه اجرایی کشور را به یک زمین لم یزرع تبدیل کرد.

بذرپاش با اشاره به لزوم جوان سازی سیستم گفت: کارآمدسازی، اجتماعی‌سازی و جوان‌سازی؛ ۳ راهبرد اصلی کشور در دهه پنجم انقلاب است،  جوان سازی یعنی نو کردن روش ها و ما به یک جهاد سازندگی سال 97 نیاز داریم.

بذرپاش در ادامه با اشاره به اقدامات و کارهای بزرگی که در طول چهل سال انقلاب اسلامی صورت گرفته است، افزود: علی‌رغم این اقدامات و پیشرفت ها، با شبهه افکنی‌های شبکه‌های بیگانه برای تغییر باور مردم به سمت ناکارآمدی مدیران کشور مواجه هستیم.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دولت کنونی متاسفانه آنقدر مشکلات روی هم انباشته شده که بدون ارائه راهکار مناسب قابل حل نیستند.

وی تصریح کرد: بحث جوان‌سازی خیلی فراتر از آن چیزی است که توسط برخی گفته می‌شود و مثلا می‌گیوند پیرترها بروند و جوان‌ترها بیاینند ، این تقلیل دادن این مفهوم بزرگ است، جوان سازی یعنی تغییر دادن روش‌ها.

بذرپاش گفت: 70 درصد جمعیت کشور متولدین بعد از بهمن 57 هستند ولی آیا می‌توان با همان سیستمی که در گذشته رفتار می‌کردیم با این جمعیت روبرو شویم، مسلما نمی‌شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از کوته‌اندیشان با سخنان خود به انقلاب ضربه زدند و می‌زنند، خیلی هایش هم به پای نیروهای انقلابی نوشته می‌شود.

 

وی تاکید کرد: اگر قرار است نسخه‌ای برای حل مشکلات داده شود باید مشکلات براساس مسائل روز مورد بررسی قرار گیرند، مثلا امروز بحث فضای مجازی خیلی داغ است، باید ببینیم چه نسخه‌ای برای رفع مشکلاتی که در این فضا هست، وجود دارد.

بذرپاش گفت: سرعت تغییرات و تحولات بسیار بالاست و نباید در گذشته باقی بمانیم، اگر در گذشته باقی بمانیم با مشکل روبرو می شویم.

بذرپاش گفت: نوسازی سیستم این نیست که خوبی‌هایی که ابتدای انقلاب وجود داشت مانند اخلاص، پرکاری، تقوا داشتن، سادگی، صفا و صمییت را نبینیم، اینها جزو الزامات مدریت و باید هم باشد.

وی با اشاره به اهمیت کارآمدکردن اجزای مختلف کشور، گفت: در چهل سالگی انقلاب اجتماعی‌سازی برای واقعی کردن رفتارهای اجتماعی سیاسی و اجتماعی عموم و فراهم کردن زمینه مساعدت‌تر که درگیر نسخه‌های کاذب نشویم و مردم را در نظام حل مسائل درگیر کنیم و جوان‌سازی سیستم، از مسائلی است که باید به آنها توجه کرد.

وی با بیان اینکه حلقه مفقوده کشور، حلقه مدیریت است، افزود: گله‌مندی مردم از بسیاری از بخش‌ها حق آنها است، البته در چند سال گذشته خدمت‌رسانی به نقاط مختلف کشور کم نشده  ولی مردم رضایتمندی زیادی ندارند.

بذرپاش ادامه داد: دلیل نارضایتی مردم این است که مواجهه با آنها غلط بوده و هست و باید این اجتماع‌سازی را حل کنیم و تا وقتی این موضوع حل نشود، مردم درگیر دوقطبی‌سازی‌ها می‌شوند که بستر و زمینه آماده پذیرش هر گونه دو قطبی مانند یک روز جنگ و صلح، یک روز فیلترینگ و عدم فیلترینگ است.

نمایند سابق مجلس با بیان اینکه ما با آزمون و خطا جلو می‌رویم و به تجارب توجهی نداریم، اظهار داشت: برخی تئوری‌پردازان دولت را به اینجا رساندند که مسائل غیرقابل حل است. 

* ضرغامی: فیلترینگ آن است که نگذارند در یک جلسه تخصصی حرفتان را بزنید

سیّد عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی هم در آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: بعضی آقایان که می بینید بدمستی می‌کنند چیزی نمی‌خورند بلکه کافی است یک ذره برایشان اطلاعاتی برسد یا بخش مثبت آن یک قطره از آن شراب که مربوط هست به رودخانه ابرار می زنند همان یک قطره کاری می کند که کن فیکون می شود.

وی در پاسخ به کسانی که می گویند چگونه از انقلاب دفاع کنیم با بیان اینکه  انقلاب دفاع ندارد و هرچه هست حمله و تهاجم و کارهای بزرگ و خیر است گفت: فقط از وقتی فضای مجازی آمده و این فضا قبل آن که بر عقلانیت  استور باشد بر احساسات و ایهام گویی استوار است. لذا برخی موقع شبهه ای در مقایسه باعث می شود نسل جدید متوجه نشود که انقلاب چه کرده است.

ضرغامی ادامه داد: در عموم مولفه هایی که به سازندگی کشور و توجه به مردم مربوط می‌شود اعداد و رقام بگونه ای است که هرگونه قیاس با گذشته مع الفارق است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه در برخی از حوزه ها همان دو سه سال اول به اندازه کل پهلوی کار شد و برخی مقایسه ندارد  گفت: درمورد زنان ادعا می کنند انقلاب اسلامی با یکسری محدودیت هایی چون حجاب در حوزه زنان چه کرده است؟

وی با بیان اینکه درمورد زن که زمین بازی غرب است چند نکته بگویم اظهار داشت: قبل انقلاب اساتید دانشگاه 1/4زن بودند و امروز 20درصد اساتید دانشگاه زن هستند. دانش آموختگان زن دانشگاه در سال 54 شش درصد بود و امروز به 44درصد رسیده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نهادهای مردمی و NGOها کمتر از ده تا داشتیم که عمدتا وابسته به پهلوی و تشکیلات فرح دیبا بود و امروز دو هزار NGO مستقل فعال در کشور ثبت شده است.

 

ضرغامی ادامه داد: امید زندگی زنان 54بوده و امروز 78 است و از پزشک زن که 3500 تا بوده و 60هزار پزشک زن داریم و پزشک متخصص که597 نفر بوده و امروز 30هزار نفر داریم.

وی با بیان اینکه از مجلس شورای اسلامی که در سال 59 قانون خوب و مترقی برای زنان تصویب کرد بگیرید تا حوزه های فرهنگی و هنری زنان فعال هستند گفت: قبل از انقلاب داستان نویسان زن کمتر از 10نفر بودند و امروز فقط 4هزار نویسنده داستانی در حوزه‌خانم ها داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه امروز سینماگران می گویند در دنیا دو سینمای آمریکا و ایران وجود دارد، افزود: این را آقای کیانیان می‌گوید. امروز جدی ترین فیلم سینمای ما همین فیلم خانم آبیار است که از شاهکارهای جدید سینمای کشور است ولی در هالیوود یک کارگردان زن نمی تواند چنین فیلم داستانی قوی و پرکشش بسازد.

ضرغامی گفت: اساتید تعقیب کنند ببینند آن حوزه هایی که دشمن تعریف کرده است ما چقدر در آن حرف حساب داریم، چون ما امروز زنده ایم و رهبر نیمی از جهان هستیم و رهبر دنیای مقاومت در  برابر رهبر دنیای استکبار یعنی آمریکا هستیم خیلی مناسب است که حتما آسیب شناسی کنیم و اشکالات مان را از موضع قدرت برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: اگر آسیب شناسی و نقد و تجدید نظر در برخی رویه ها نکنیم پرچم آن را دشمن و جریانات انحرافی در دست می گیرند و فتنه هم قاطی شدن حق و باطل است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه کسی نیست که فضای مجازی را قبول نداشته باشد، اظهار داشت: دو قطبی فیلترینگ و عدم فیلترینگ یک دوقطبی خائنانه است و من بارها اعلام کرده ام که فضای مجازی را خدا برای نجات انقلاب اسلامی آفرید. اگر نبود فضای مجازی و فضایی که نیروهای انقلابی «آتش به اختیار» در اختیار دارند و روشنگری می کنند معلوم نبود با این الیگارشی ها و باندهایی که آمده اند صدای همه را خفه کنند تا بیانات رهبر انقلاب شنیده نشود چه اتفاقی می افتاد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه قوانین مدیریتی اروپا برای کنترل فضای مجازی را قبول داریم گفت: اگر نظام و دولت و مجلس، این فضا را مدیریت کند این اسمش فیلترینگ نیست.

وی خاطرنشان کرد: فیلترینگ، آن است که در  یک جلسه تخصصی می‌خواهید حرفتان را بزنید، اما اجازه ندهند و تحمل یک نقد سازنده را در یک جلسه کارشناسی نداشته باشند، این فیلترینگ است.  اما آنکه ما می‌گوییم مدیریت کنیم و کاری کنیم که این امکان در اختیار مردم بیاید کجایش فیلترینگ است؟ اینها باید روشنگری شود چون در دست و پای حرف های سیاسی می افتد و بعضی ها هم که روش کارمندی دارند مزد می‌گیرند و مطلب می زنند.

ضرغامی ضمن بیان اینکه جنبش استادی اگر می خواهد درست کار کند باید شور و شعور را با هم هماهنگ کند و از کلمات نترسد گفت: ممکن است شما جمله‌ای بگویید و تیتر کنند که فلانی طرفدار فیلترینگ است. اصلا ترس ندارد و همانطور که در جنگ بچه های ما دست خالی رفتند و بزرگترین افتخارها را تا امروز آفریدند دلیل اش این بود که نترسیدند. باطل سرابی بیش نیست و ریشه ندارد و کف روی آب است پس باید با شجاعت حرف را گفت. 

وی با بیان اینکه حتی کسانی که ادعای خودی بودن می‌کنند ممکن است غلط حرف بزنند و اشتباه بروند و مردم را منحرف می کنند و داخل جریانات قدرت قرار گرفته اند و از آنها تبعیت می‌کنند گفت: حرف حق را می زنی به جای اینکه قبول کند حداقل صبر نمی‌کند که با بزرگترش هماهنگ کند. برخی‌ها اجازه می گیرند که حرف حق را قبول کنند یا نه؛‌ که به تعبیر قرآن همان ایمان دستوری است.

عضو شورای عالی فضای مجازی ضمن بیان این نکته که الان برخی موقع ها در تشکیلات نیروهای انقلاب هم همین وضع است گفت: یک حرف حق که زده‌ می‌شود یک برادری می گوید این کجا هماهنگ شد و کجا اجازه گرفت؟ این با نظر فلان آقا مخالف است.

ضرغامی با تاکید بر اینکه جنبش استادی باید با بصیرت در میدان باشد و آسیب‌شناسی کند، اظهار داشت: عمده آسیب‌های ما هم مربوط به رویه‌ها و روش‌هاست و در اصول مشکلی نداریم.

وی با اشاره به برخی اظهارات درخصوص تغییر قانون اساسی خاطرنشان کرد: به دوستانی که این روزها با صداقت تغییر قانون اساسی را مطرح می‌کنند می‌گویم که اصلا مشکلات قانون اساسی نیست و این بحث انحرافی است چون قانون اساسی ما مترقی است و ما از ظرفیت های قانون اساسی استفاده نکرده‌ایم. خیلی از مدیران و شخصیت‌ها ظرفیت‌های قانون اساسی را نمی‌دانند و نمی‌دانند چه مترقی است. چند تا اشکال در جایی می بینند و می گویند قانون اساسی را تغییر دهیم. دشمن که تکلیف اش مشخص است ولی دوستان ما نباید در این بازی‌ها بیفتند. اگر بحث فساد می کنیم، قبل از اینکه بگوییم سیستماتیک و شبکه‌ای است، باید روزنه های فساد را از بین ببریم. دولت و مجلس در این زمینه موظفند ولی هیچ کار اساسی در این خصوص نشده است. 

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه قوانین درست است ولی اجرای آن را دست کارمندی داده اند که اگر نصف شب یک دکمه را می زند و کلی ثبت سفارش شد و به یکباره دیدیم که چندهزار خودروی خارجی راحت وارد کشور شد اما هیچ کس فکر نکرد کجا روزنه های فساد است تا آنجا را ببندیم. اصولگرا و اصضلباح‌طلب اگر می‌‌خواهند خدمت کنند روزنه‌های فساد را احصا کنند که بغل گوششان فساد نشود.

ضرغامی با بیان اینکه آدم‌هایی که حرف حق نمی‌زنند یا منافع دارند، یا می ترسند و یا شهامت طرح حق را ندارند، تصریح کرد:‌ جریانی به هدایت جنبش استادی باید راه بیفتد که اشکالات گذشته برطرف شود و این انقلاب عظیم به دور آسیب‌هاییکه بر آن وارد شده راه سعادت را آنطور که شایسته است بپیماید.

* خسرویان در آیین چهل‌سالگی انقلاب:تفکرهای تحجرگرا و غرب‌گرا از موانع رشد انقلاب هستند

عرفان خسرویان رئیس بسیج اساتید تهران بزرگ هم در این مراسم، مأموریت اصلی دانشگاه‌ها را حل مسائل جامعه و عموم مردم دانست و گفت: اولین شرط تداوم انقلاب اسلامی، گسترش عدالت در جامعه است، موضوعی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده ولی با این حال نتوانستیم در این حوزه خیلی موفق عمل کنیم.

وی افزود: بازآفرینی نهادها، سازمان ها و دستگاه‌های مختلف در جمهوری اسلامی بهترین مصداقی است که می‌توان برای گسترش و بسط عدالت به آن اشاره کرد. موضوع مهم دیگر، اولویت‌بندی منطقی و علمی چالش ها و نیازهای موجود در کشور است که در این مسیر لازم است به ارکان مختلف عدالت اجتماعی توجه بیشتری کنیم.

خسرویان تصریح کرد: در راستای اجرای درست عدالت، ما در دهه پنجم انقلاب باید شایسته‌ سالاری را مد نظر قرار دهیم و از انتخاب مدیران سرمایه سالار در پست‌های  مختلف کشور خودداری کنیم.

 

وی با اشاره به لزوم توجه جدی به موضوع استقلال اقتصادی گفت: استقلال اقتصادی با توسعه اقتصاد درون‌زا حاصل می‌شود و دور زدن ساختارهای اصلی کشور، خیانت به اصول نظام جمهوری اسلامی ایران است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: آزادی ساختاری با بلوغ مدیران و احترام به اصل تکلیف محقق می‌شود و مهم ترین موانع رشد و آفت های تهدیدکننده انقلاب قدرت‌طلبی و انحصارطلبی مدیران کشور و تفکرات تحجر‌گرایی و غرب‌زدگی این افراد هستند و باید بدانیم که اگر از نخبگان و متخصصان در اداره کشور استفاده نکنیم قطعا با مشکلات جدی در آینده نزدیک روبرو خواهیم بود و در واقع به مردم و کشور خیانت کرده ایم.

خسرویان اضافه کرد: دو تفکر متضاد تحجرگرا و غرب‌گرا از موانع رشد انقلاب اسلامی هستند که در تفکر اول، برخی بدون ارائه راه‌حل با افراط گرایی به دنبال عقب راندن کشور هستند و در تفکر دوم نیز تنها راه حل مسائل کشور را، در آغوش غرب رفتن می‌دانند که در واقع هر دو تفکر باعث سرد شدن و بی انگیزگی نیروهای انقلابی کشور خواهند شد.

وی گفت: وقتی جناح‌ها عقب‌نشینی کنند، انقلاب از مسیر اصلی خود خارج شده و فرصت‌طلبان وارد صحنه می‌شوند که این موضوع قطعا منافع ملی را به خطر می اندازد و باید بیشتر به آن توجه کنیم.

* پاسخ اساتید دانشگاه به چهار سوال ذهنی مردم درباره انقلاب و تجلیل از 40 استاد دانشگاه

 در این مراسم یک پنل تخصصی نیز با ریاست ابن الدین حمیدی قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد که در این پنل به چهار سوال ذهنی که مردم با آن روبرو هستند توسط اساتید دانشگاه پاسخ داده شد، سوالاتی مانند اینکه چه ضرورتی داشت که انقلاب کردیم؟ این انقلاب در کدام بستر سیاسی اجتماعی صورت گرفت؟ انقلاب چه دستاوردهایی داشته است؟ و سرنوشت این انقلاب به کجا می‌انجامد؟ 

همچنین به مناسبت چهلمین سال انقلاب از 40 استاد دانشگاه که دستاوردهای نظری در رابطه با انقلاب داشته‌اند، تجلیل شد.

* بیانیه تحلیلی بسیج اساتید: فتنه اقتصادی؛ طراحی دشمن برای تلخ کردن جشن چهل سالگی به کام مردم

اساتید بسیجی در پایان این همایش اعلام کردند: دشمنان سعی دارند با تصویرسازی غلط و برجسته سازی نقاط ضعف و سیاه نمایی، اینگونه القاء کنند که جمهوری اسلامی، نظامی ناکارآمد و شکست خورده است که به بن بست رسیده و مشکلات کنونی کشور هیچ راه حلی ندارد تا با نا امید کردن مردم راه را برای تغییر رفتار جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل هموار کنند.