به گزارش پارس نیوز، 
اینطور ثابت شده که مصرف غذاهای غنی از مونو سدیم گلوتامات و گوشت های غنی از نیترات، کافئین، استرس، عادات خطرناک مانند سیگار کشیدن، بی خوابی یا حتی خواب بیش از حد می توانند منجر به میگرن شوند.

میگرن در دو حالت مزمن و ایپزودیک ظاهر می شود. اگر علائم این بیماری بیش از ۱۵ روز در ماه برای بیش از سه ماه تکرار شد، از میگرن مزمن رنج می برید و بر عکس، میگرن اپیزودیک زمانی است که شما حدود سه بار در ماه دچار میگرن می شوید.

با مشاهده اولین علائم میگرن، شما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و از درمان های خودسرانه مانند مصرف ضد دردها اجتناب نمایید چون هر بیمار به درمان متفاوتی نیاز دارد.

نشانه‌های میگرن که باید به آنها توجه کنید

از هر ۱۰ نفر حداقل ۱ نفر مبتلا به میگرن‌ است. ۳۶میلیون امریکایی از میگرن‌ رنج می‌برند. جالب است بدانید میگرن‌ جزو ۲۰ عاملی است که باعث می‌شود افراد از کارشان مرخصی بگیرند.

اگر علائم زیر را دارید، احتمالا مبتلا به میگرن‌ هستید:

تپشِ سر

حالت تهوع

استفراغ

کرختی و بی‌حسی

مور مور شدن

سرگیجه

حساسیت به نور یا صدا یا بو (و یا به همه‌ آن‌ها)

دردهایی که ۲ تا ۷۲ ساعت در بدن باقی می‌مانند.

با این حال برخی از گزینه های طبیعی برای گذر از سردردهای میگرنی نیز معرفی شده اند:

زنجبیل و چای لیمو: زنجبیل حاوی ماده فعال گینگرول است که خواص ضد درد و ضد التهابی دارد. این ماده همراه با مواد مغذی در لیمو، منجر به استراحت عروق خونی و کنترل سردردهای شدید می شود. شما کافیست هنگام ابتلا به سردردهای میگرنی، یک قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده را همراه با نصف لیمو به یک فنجان آب جوشانده شده اضافه کنید و روزی دو تا سه بار از آن بنوشید تا شاهد کاهش علائم میگرن باشید

بابونه و عسل: اثرات ضد التهابی و ضد درد گل های بابونه می تواند تنش ناشی از میگرن را کاهش دهد. مصرف این گیاه، گردش خون را احیا می کند و با بهبود روند اکسیژن سازی سلولی، باعث کاهش التهاب ناشی از سردرد می شود. یک قاشق غذاخوری گل بابونه، یک فنجان آب، و یک قاشق غذاخوری عسل برای کاهش سردرد کافیست. شما باید گل بابونه را همراه با آب حرارت دهید تا به جوش آید. سپس آن را از روی حرارت خارج کنید و عسل را به آن بیفزایید. توصیه ها بر این است که دو بار در هفته این نوشیدنی را میل کنید.

آب لیمو و نمک دریا: در یک لیوان آب ریخته و آب یک عدد لیموی تازه را گرفته و بعد از برداشتن دانه های لیمو  آن را درون آب بریزید. سپس ۲ قاشق چای خوری نمک هیمالیا اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. آب یکی از کلیدهای داشتن بدنی سالم است. بدن انسان به آب کافی برای هیدراته ماندن نیاز دارد. زمانی که آب بدن کم می شود، بدن علائمی مانند سردرد را برای شما می فرستد تا به شما بفهماند که کمبود آب وجود دارد. نمک دریا نیز موجب افزایش الکترولیت های بدن، مواد معدنی و دیگر عناصر مانند کلسیم و پتاسیم، روی، منیزیم، آهن، ید و مس و … می شود. همچنین موجب افزایش هیدراسیون، بهبود گردش خون و دفع مواد سمی بدن می شود. آب لیمو نیز با ویتامین سی فراوانی که دارد موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین زدودن سم ها می شود.