به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با آرای مردمی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم برگزیده شد تا ریاست دولت یازدهم را بر عهده گیرد.

به همین مناسبت به سراغ وعده های داده شده توسط وی در خصوص زنان رفتیم تا ببینیم چه تحولاتی در حوزه زنان در دولت یازدهم قرار است اتفاق بیفتد.

تلاش می کنم فرصت زنان و مردان برابر باشد

حسن روحانی با بیان اینکه زنان ما در طول تاریخ مظلوم بوده اند، سخنان خود را درباره اهمیت داشتن فرصت برابر از سوی زنان و مردان، انتقاد از مظلوم واقع شدن زنان، اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها و برای کتب درسی، انتقاد از شیوه اجرای طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی و اجرای احکام جزایی درباره دخترانی که به سن بلوغ می رسند، بر بازنگری در فقه اسلامی متناسب با شرایط روز از سوی علما تاکید نموده و در ادامه گفته در دولت آینده تلاش خواهم کرد که فرصت زنان و مردان برابر باشد.

بحث اشتغال زنان یکی از مسائلی بود که تمام کاندیداها در برنامه های خود وعده هایی در مورد آن دادند اما نظر رئیس جمهور منتخب در مورد اشتغال زنان چیست:

تخصیص سهمی برای بانوان در مناصب مدیریتی

روحانی در بحث اشتغال زنان به تخصیص سهمی برای بانوان در مناصب مدیریتی و عقب ماندگی مزمن در این زمینه اشاره می کند همچنین افزایش میزان اشتغال دختران تحصیلکرده نیز یکی دیگر از برنامه هایی است که به آن اشاره شده است.

مشکل بیکاری باعث شده است از هر ۵ ازدواج یکی به طلاق منجر شود

وی مهم ترین دغدغه خود را رفع مشکلات اقتصادی دانست و گفت: مشکل بیکاری باعث شده است از هر ۵ ازدواج یکی به طلاق منجر شود. با رونق اقتصادی می توان به راحتی بیکاری را از بین برد.

تشکیل وزارت زنان برای بازگرداندن حقوق ضایع شده زنان

روحانی در بخش دیگری از برنامه هایش در مورد زنان با اشاره به حقوق ضایع شده زنان می گوید: در دولتم برای بازگرداندن حقوق ضایع شده به زنان وزارت زنان را تشکیل می دهم.

ایجاد امنیت اخلاقی با ایجاد دلهره در دل دختران، شایسته انقلاب اسلامی و ایران نیست

رئیس جمهور منتخب مردم در مورد عفاف و حجاب نیز معتقد است ایجاد امنیت اخلاقی و اجتماعی با ایجاد دلهره در دل دختران، شایسته انقلاب اسلامی و ایران نیست و با طرح هایی شبیه به گشت ارشاد، نیروی انتظامی نیز آسیب می بیند و عفاف از این طریق حاصل نمی شود.

روحانی معتقد است دین داری اتفاقی است که باید در قلب افراد رخ دهد و این رفتارها موجب انزجار مردم و دلزدگی می شود و در گذشته نیز انجام شده، اما جواب نداده و نباید تکرار شود.

حال باید دید با انتخاب حجت الاسلام و المسلمین روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم در دولت یازدهم این وعده ها تا چه حد عملی می شود چراکه رهبر معظم انقلاب نیز به کاندیداهای ریاست جمهوری توصیه کرده بودند: به گونه ای حرف بزنید که اگر خرداد سال آینده نوار حرف های امروز شما را پخش کردند شرمنده نشوید و با بهانه گیری گردن این و آن نیندازید.