به گزارش پارس نیوز، 

انواع شل شدن پوست گردن و شکم

ظاهری پیر و سالخورده، به چند شکل، می تواند در ناحیه صورت و گردن ظاهر شود:

وجود یک مخزن چربی در زیر چانه شما، می تواند منجر به شل شدن پوست شده و ظاهر باد کرده ای را به شما بدهد.

پوست شل شده: این حالت معمولا به عنوان “گردن بوقلمون” شناخته می شود و زمانی اتفاق می افتد که پوست حالت الاستیسیته خود را از دست می دهد و یا زمانی که وزن زیادی را از دست می دهید. پوست شل و افتاده، در امتداد خط غبغب شما دیده می شود.

تشکیل نوارهایی قابل مشاهده: هنگامی که ماهیچه های گردن، با بالا رفتن سن، ضعیف می شوند، طناب های عمودی بافت، از شکل خود خارج می شوند و موجب ایجاد نوارهایی بد شکل در اطراف گردن می شوند.

شما باید خودتان با این روند روبرو شوید. بنابراین، بهترین راه برای شما در حال حاضر استفاده از برخی داروهای طبیعی برای کاهش روند پیری و بهبود وضعیت پوست شل و افتاده است. با این حال، در ابتدا، توضیح  بیشتری خواهیم داد که چرا پوست شل و افتاده می شود.

ماسک های خانگی برای سفت شدن پوست

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ یکی از بهترین و ساده ترین درمان های خانگی برای افتادگی و شل شدن پوست است که باید در نظر بگیرید. چه چیزی باعث می شود که سفیده تخم مرغ برای سفت شدن پوست و استحکام پوست موثر باشد؟ در واقع، نه تنها خوردن سفیده های تخم مرغ سالم و مغذی هستند، بلکه نقش یک سفت کننده طبیعی را نیز بازی می کنند. بنابراین، می تواند با کوچک کردن منافذ پوست، حالت طبیعی صورت را بهتر کند و در نتیجه ظاهر افتاده پوست را بهبود می بخشد. سفیده تخم مرغ، همچنین حاوی عنصر هیدرولیپید است که به درمان افتادگی و شل شدن پوست کمک می کند. این یکی از بهترین ماسک های سفت کننده پوست است.

در حال حاضر، در ساخت کرم های ضد پیری و موثر در سفت شدن پوست، ترکیبات استخراج شده از سفیده تخم مرغ را به محصولات با کیفیت خود اضافه می کنند. به این دلیل که می توانند به کاهش و صاف کردن چین و چروک پوست کمک کنند و باعث سفت شدن پوست شوند.

با وجود اینکه سفیده تخم مرغ، بوی زننده ای دارد، اما به منظور سفت شدن پوست ، ارزش امتحان کردن را دارد. شما می توانید در سفیده تخم مرغ، ریبوفلاوین (ویتامین B6) که نوعی ویتامین محلول در آب می باشد و قادر به حفظ پوستی سالم است و همچنین آلبومین که یک پروتئین شناخته شده در خون است که برای رشد سلول، بازسازی و تعمیر سلول ها استفاده می شود را اضافه کنید.

در صورت داشتن خلاقیت، هنگام استفاده از سفیده تخم مرغ به عنوان یکی از داروهای خانگی برای درمان افتادگی و سفت شدن پوست ، می توانید سایر مواد آرایشی و زیبایی را به منظور مزایای بیشتر، به آن اضافه کنید. سفیده تخم مرغ برای انواع مختلف پوست مناسب است، اما برای پوست های چرب بسیار مفید می باشد.

شما باید دستورات و راهنمایی های زیر را انجام دهید:

روش اول

سفیده ۲ عدد تخم مرغ را درون یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید. سپس آن را مستقیما بر روی پوست صورت و گردن خود بگذارید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بر روی صورتتان بماند  و سپس با آب سرد بشوئید. این روش درمان را دو بار در هفته انجام دهید.

روش دوم

سفیده ۱ عدد تخم مرغ را درون یک فنجان بریزید و یک قاشق غذاخوری ماست را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید و سپس صورت خود را با این مخلوط، خوب بپوشانید. اجازه دهید نیم ساعت روی پوستتان بماند و سپس با آب بشوئید. این روش را دو بار در هفته انجام دهید.

سفت شدن پوست با آلوئه ورا

آلوئه ورا، گیاهی محبوب است که در حدود ۶۰۰۰ سال، برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار می گرفته است. در گذشته، مصری ها این گیاه را بر روی سنگ های تزئینی به تصویر می کشیدند و در مراسم تدفین، به فرعون های باستانی پیشکش می کردند و به طور کلی آلوئه ورا به عنوان گیاه جاودانگی نامیده می شد.

اعتقاد بر این بود که ژل آلوئه ورا برای برخی از شرایط مانند آسم، دیابت صرع و استخوان های پوک و شکننده مفید است. همچنین  به صورت موضعی برای بسیاری از مشکلات پوستی مانند خراش و سوختگی استفاده می شود. بنابراین، در بسیاری از محصولات زیبایی و مراقبت از پوست، از جمله کرم های سفت کننده پوست یافت می شود.

آیا آلوئه ورا می تواند پوست را سفت کند؟ در واقع، آلوئه ورا واقعا ارزش تلاش در رابطه با درمان های خانگی موثر برای افتادگی پوست را دارد. ژل استخراج شده از آلوئه ورا برای سفت و محکم شدن پوست شما، مفید است. به خاطر اسید مالیک که در آلوئه ورا وجود دارد، الاستیسیته و انعطاف پذیری پوست شما به طور قابل توجهی بهبود می یابد. علاوه بر این، آلوئه ورا دارای تعدادی از مواد گیاهی شیمیایی است که پوست شما را سالم نگه می دارد. به علاوه، به پوست شما آرامش داده و از آسیب های فیزیکی به پوست، پیشگیری می کند.

از آلوئه ورا، به دو روش برای بهبود پوست خود می توانید استفاده کنید:

روش اول

برگ های آلوئه ورا کاملا بشوئید. از چاقو برای باز کردن آن استفاده کنید و ژل آن را خارج کنید و به طور مستقیم بر روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید تا ۳۰ دقیقه بر روی پوستتان بماند. سپس با آب گرم، صورت و گردن خود را بشوئید. این روش درمانی را چند بار در هفته انجام دهید.

روش دوم

برگ های آلوئه ورا را آماده کرده و تمیز کنید و ژل آن را خارج کنید. یک قاشق غذاخوری از ژل را در یک فنجان بریزید. یک قاشق چایخوری  سس مایونز و به همین اندازه، عسل را نیز به فنجان اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. این مخلوط را به طور مستقیم بر روی صورت خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب ولرم، صورت خود را بشوئید.پس از آن، صورت خود را دوباره با آب سرد شستشو دهید تا باعث سفتی و استحکام پوست شود. این روش را یک بار در هفته انجام دهید.

توجه: اگرچه استفاده موضعی از ژل آلوئه ورا بر روی پوست عوارض جانبی ندارد، اما مصرف خوراکی آن خطرناک است. افراد مبتلا به اسهال، دیابت و گرفتگی عضلانی نباید آلوئه ورا را به صورت خوراکی مصرف کنند، زیرا ممکن است جذب داروهای تجویزی را کاهش دهد یا سطح قند خون را تا سطح خطرناکی کاهش دهد.

گل رختشویی

گل رختشویی که به اسم مولتانی میتی (multani mitti ) نیز نامیده می شود، به گردش خون و انعطاف پذیری پوست شما کمک می کند. مولتانی میتی، در از بین بردن روغن بیش از حد پوست شما موثر است و همچنین گردش خون در پوست را تقویت میکند. این ماده برای افرادی که پوست چربی دارند مناسب است.

پیشنهاد ما برای شما به شرح زیر است:

روش اول

یک قاشق غذاخوری پودر گل رختشویی را با مقدار کافی آب به خوبی مخلوط کنید تا خمیر شده و این خمیر را روی صورت خود بگذارید و اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود و سپس با آب گرم بشوئید. این روش را ۲ بار در هفته انجام دهید.

روش دوم

یک قاشق غذاخوری از پودر گل رختشویی، را به همراه مقداری عسل و گلیسیرین درون کاسه بریزید. سفیده یک تخم مرغ را خوب بزنید و به این ترکیب اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. این مخلوط را روی صورت خود بگذارید و اجازه دهید تا در دمای محیط خشک شود. سپس با آب گرم بشوئید.

سفت شدن پوست با موز

واضح است که موز برای سلامتی ما بسیار خوب است. این میوه سرشار از مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، آهن، همراه با ویتامین C و ویتامین A میباشد. این مواد مغذی به شدت به کاهش پیری پوست شما کمک می کنند. علاوه بر این، باعث نرمی پوست میشوند و رطوبت لازم را به پوست می رسانند.

در زیر، راهنمایی هایی در مورد چگونگی استفاده از این میوه بسیار ساده در درمان پوست شل و افتاده، آورده شده است:

روش اول

یک موز رسیده را پوست گرفته و خرد کنید و در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید تا خمیر شود. این خمیر را درون کاسه ای بریزید و تمام صورت خود را با ان بپوشانید. سپس با آب گرم بشوئید. این روش را ۲ بار در هفته انجام دهید.

روش دوم

یک موز رسیده را پوست گرفته و خرد کنید و در یک کاسه بریزید. سپس آب یک عدد لیموی تازه را گرفته و چند قطره به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس این مخلوط را بر روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشوئید. این روش را ۲ بار در هفته انجام دهید.

انبه هندی ( پاپایا)

با در نظر گرفتن اینکه پاپایا دارای آنزیمی است که خاصیت سفت کنندگی طبیعی پوست را دارد، بنابراین قرار دادن پاپایا در لیست داروهای خانگی برای درمان افتادگی پوست، لازم است. انبه هندی به سبب داشتن آنتی اکسیدان ها و ویتامین A زیاد، می تواند باعث نرمی و انعطاف پذیری پوست شما شود. دلیل دیگری که باید از پاپایا برای سفت کردن پوست خود استفاده کنید، مقدار زیاد ویتامین C است که نقش مهمی در سنتز و حفظ کلاژن دارد.

از میوه پاپایا، ماسک صورت درست کنید و برای داشتن پوستی نرمتر و سالمتر، یکبار در هفته از آن استفاده کنید.

سفت شدن پوست با ماسک لیمو

آیا آب لیمو برای پوست شما مناسب است؟ بله، افراد به دو دلیل، از آبلیمو برای مراقبت از پوست، استفاده می کنند. اول اینکه، باعث روشن شدن پوست می شود و با کوچک کردن منافذ پوستی، باعث سفت شدن پوست و استحکام آن می شود. لیمو به دلیل داشتن ویتامینC ، افتادگی پوست را بهبود می بخشد. همانطور که همه می دانیم، ویتامین C یک راه حل مناسب برای تولید کلاژن است و همچنین توانایی سفید کردن طبیعی پوست را دارد. بنابراین، به پوست شما، می تواند حالت انعطاف پذیری بیشتری بدهد. علاوه بر این، لیمو این قدرت را دارد که به سفت شدن پوست شل، کمک کرده و از بروز چین و چروک پوست پیشگیری کند و روند پیری را به تاخیر بیندازد.

با این حال، اگر پوست حساسی دارید، آب لیمو برای شما مناسب نیست. قبل از استفاده، مقداری از آن را بر روی قسمتی از پوست خود آزمایش کنید تا ببینید که آیا پوست شما واکنش پذیر یا تحریک می شود یا خیر. اگر همه چیز نسبتا خوب باشد، می توانید از لیمو، به یکی از دو روش زیر استفاده کنید:

روش اول

۲ عدد لیموی تازه را خوب بشوئید و آب آنها را بگیرید و بر روی گردن و صورت خود بمالید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس با آب سرد بشوئید و با یک حوله تمیز پوست خود را خشک کنید. بعد از آن از یک مرطوب کننده استفاده کنید. این روش درمانی را سه بار در روز انجام دهید.

روش دوم

یک لیموی تازه را به دو نیم کنید و آب آن را بگیرید و درون یک کاسه بریزید و مقداری آب سرد را به آن اضافه کنید. صورت خود را بشوئید و  با یک حوله تمییز خشک کنید و سپس آبلیمو را روی صورتتان بزنید و اجازه دهید تا خشک شود. این روش را دو بار در روز انجام دهید.

خیار

خیارها از جمله میوه های محبوب است که حاوی مقدار زیادی آب می باشد. آب، ۹۵٪ از مواد مغذی یک خیار را تشکیل می دهد. خیار یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان افتادگی پوست به شمار می رود. آب خیار یک نرم کننده طبیعی و عالی برای پوست شماست. علاوه بر این، خیار نه تنها باعث طراوت و تازگی پوست می شود بلکه قابلیت جوان سازی پوست را نیز دارد. در نتیجه، باعث محکم شدن و سفت شدن پوست می شود.

علاوه بر این، خیار غنی از ویتامین های A ، B1 ،C، بیوتین، منیزیم و پتاسیم  است که برای داشتن پوستی سالم، ضروری هستند. با توجه به اینکه خیار، ویژگی های احیا کنندگی و روشن کنندگی دارد، می تواند پوست را تمیز کرده و به کاهش بروز آکنه نیز کمک کند.

استفاده از برش های خیار تازه، ساده ترین راه برای کاهش پف و حلقه های سیاه زیر چشم می باشد.

چندین روش ساده برای استفاده از خیار برای مبارزه با افتادگی پوست را در زیر، عنوان می کنیم:

روش اول

یک خیار تازه را بردارید و به دقت بشوئید. آن را نصف کرده و به برش های نازکی ریز کنید. آنها را در یک مخلوط کن بریزید. سپس آب آن را بگیرید و بر روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید تا به طور طبیعی خشک شود و سپس با آب سرد بشوئید. این روش را یک بار در روز انجام دهید.

روش دوم

یک خیار تازه را بردارید و به دقت بشوئید و  به قطعات کوچکی، خرد کنید و یک قاشق غذاخوری از آنها را در یک کاسه بریزید و یک قاشق غذاخوری ماست ساده را به آن بیفزائید و خوب مخلوط کنید و به طور مستقیم بر روی صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه، با آب گرم بشوئید. این روش را چند بار در هفته انجام دهید.

روش سوم

۲ عددخیار تازه را کاملا بشوئید و به برش های نازکی، ریز کنید و آب آنها را بگیرید و ۲ قاشق غذا خوری از آب خیار را در یک کاسه بریزید. اکنون یک تخم مرغ را بردارید و سفیده آن را در یک کاسه بریزید و یک عدد کپسول ویتامین E را نیز به آن اضافه کنید. همه مواد را خوب مخلوط کنید و مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید. سپس با آب سرد بشوئید. این روش را یکبار در هفته انجام دهید.