به گزارش پارس ، علی اکبر اشعری - رییس باغ کتاب تهران - در گفت وگو با ایسنا، درباره نتیجه مذاکره ها با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتقال نمایشگاه کتاب تهران به باغ کتاب گفت: این پیشنهاد از سوی دوستان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد. قرار بود روی این بحث کار کارشناسی انجام و زیرساخت ها مشخص شود. روز شنبه (۲۵ خرداد) این نامه که نیازهای نمایشگاه کتاب را شرح داده است، از سوی وزارت ارشاد به دست ما رسید که باید بررسی شود.

او افزود: این زیرساخت ها شامل امکانات بهداشتی، رفاهی، سالن ها و مساحتی می شود که نمایشگاه کتاب به آن نیاز دارد که باید رونوشتی از این نامه تهیه شود و من منتظرم کمی تب و تاب انتخابات کم شود و این نامه را برای تصمیم گیری به آقای قالیباف (شهردار تهران) ارائه دهم.

اشعری در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به امکانات باغ کتاب تهران از پس برگزاری نمایشگاه کتاب برخواهد آمد؟ گفت: تجربه ی ساخت و ساز در کشور نشان داده که هر چیزی ممکن است و به نظرم امکان برگزاری نمایشگاه در باغ کتاب هست.

مدیر باغ کتاب تهران همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا تصمیم به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در باغ کتاب با تغییر دولت عوض می شود یا نه؟ گفت: این بحث، بحث فرهنگی و از نظر منطقی، برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در باغ کتاب گزینه ی خوبی است که از سوی گروه های مختلف بررسی می شود.

« باغ کتاب تهران» طرحی است که از سال ۱۳۸۳ از سوی شهرداری تهران در حال اجراست. باغ کتاب در تپه های عباس آباد قرار دارد و از شرق با کتابخانه ی ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان علوم و فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ - موزه ی دفاع مقدس همسایه است. این باغ ۱۱۰هزار مترمربع وسعت دارد که ۶۵هزار مترمربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارهای همایش و فضای اداری است و بقیه ی این مساحت را فضای سبز و یک دریاچه ی مصنوعی تشکیل می دهد.

به گفته ی مسؤولان باغ کتاب، ایده ی اصلی شکل گیری باغ کتاب تهران، ایجاد فضایی برای عرضه ی کتاب بود تا بتواند از ازدحام در زمان برپایی نمایشگاه کتاب تهران بکاهد. در نتیجه « باغ کتاب تهران» با هدف ایجاد یک نمایشگاه کتاب دائمی که در چهار فصل سال به نمایش و ارائه ی کتاب بپردازد، شکل گرفت و تلاش می‎ کند رویداد نمایشگاه کتاب را به فضایی شبیه آن چه در یک نمایشگاه بین المللی معتبر، مانند نمایشگاه کتاب فرانکفورت جریان دارد، نزدیک کند.

اسفندماه سال گذشته باغ کتاب تهران میزبان نخستین نمایشگاه کتاب بود و نمایشگاه « یاد یار مهربان» (ویژه ی کتاب های اهدایی به مدارس) در این مکان برپا شد.