به گزارش پارس به نقل از ایسنا، بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه اول، با معرفی رییس جمهور منتخب ایران، در گزارشی که کمتر نمونه اش را در تلویزیون دیده ایم، به سراغ اقشار مختلف مردم رفت و از آنان پرسید که به چه کاندیدایی رأی داده اند.

این بخش خبری سپس با به تصویر کشیدن پاسخ هر کدام از مصاحبه شوندگان درباره ی اینکه به چه کاندیدایی رأی داده اند، پیام های تبریک این افراد را به رییس جمهور منتخب ایران پخش کرد.

در این بین افرادی بودند که اعلام می کردند به حسن روحانی رأی داده اند و برخی دیگر هم با نام بردن از کاندیدایی دیگر در ادامه به هموطنانشان پیروزی رییس جمهور منتخب مردم را تبریک می گفتند.

هر چند تلویزیون با پخش این گزارش به حریم خصوصی افراد که بارها حفظ آن مورد تاکید کارشناسان و خود مردم بوده است وارد شد، اما به نظر می رسد هدف اصلی این گزارش القای فرهنگ احترام به رأی جمعی بوده است.

به گزارش ایسنا، نور این گزارش، از تهیه ی آن در ساعات روز و پیش از معرفی رییس جمهور منتخب حکایت داشت که به نظر می رسد یا صداوسیما برای هر کدام از نامزدهای ریاست جمهوری چنین گزارشی را تهیه کرده است و یا با تکیه بر آمار نسبی که در دست داشت، چنین گفت وگوهایی را ترتیب داده است.

بخش خبری ساعت ۲۱ در ادامه پیام های تبریک مقام معظم رهبری و سایر نامزدها را پخش کرد و پیشیه ای از رییس جمهور منتخب ملت ایران بر اساس برنامه های تبلیغاتی اش در رادیو و تلویزیون ارائه داد.

شبکه اول همچنین در ارتباطی تلفنی با رییس جمهور منتخب ایران، پیام سید حسن روحانی را پس از پیروزی در انتخابات از زبان خود وی پخش کرد.