به گزارش پارس نیوز، 

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته نیمسال دوم ۹۸-۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی از امروز آغاز شد. داوطلبان می‌توانند از امروز یکشنبه ۳۰ دی ماه تا روز چهارشنبه ۱۰ بهمن ماه با مراجعه به سامانه  www.azmoon.org ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی‌های کامل در خصوص انتخاب رشته، در صورت تمایل و داشتن شرایط بعد از تهیه کارت اعتباری، نسبت به ثبت نام در ۲۰ رشته/ محل از یک مجموعه و یک نظام آموزشی از میان رشته/شهرهای ارائه شده در سامانه اقدام کنند.

اما اگر از شرایط عمومی این پذیرش گذر کنیم، شاید نحوه پذیرش در واحدهای دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی جای سوال برای داوطلبان باشد.

** ضوابط پذیرش

طبق آنچه که در دفرچه راهنمای پذیرش در دوره کارشناسی پیوسته آمده است، از آنجا که پذیرش داوطلبان صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت میپذیرد و نظر به این که دروس امتحانی داوطلبان دیپلمه با توجه به نوع دیپلم آنان (ریاضی، تجربی، انسانی و ...) متفاوت است لذا چنانچه نوع دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی که متقاضی آن میشود متفاوت باشد، درصد اعمال معدل کتبی متفاوت خواهد بود که در این خصوص در جدول ذیل جزئیات آمده است: