به گزارش پارس نیوز، گاهی زندگی گیج کننده است و مشکلات مالی ،بیماری ، مخارج سنگین و خرج منزل همه این ها باعث استرس در افراد می شود و همانطور که می دانید همیشه نمی توانیم موقعیت های استرسی را مدیریت کنیم اما می توانیم با آن بهتر مقابله کنیم. زندگی بدون استرس
 

6 راز ساده برای داشت زندگی بدون استرس

 

چیزی که میخواهیم چیزی نیست که نیازداریم
تعریف زندگی ساده روشن است یعنی استفاده ازوسایل کهنه و نخریدن وسیله ی جدید  ؛ما همیشه درتشخیص اینکه چه میخواهیم و چه نیازداریم مشکل داریم به همین دلیل استرس ناخواسته در ما بوجود می آید.
نیازمندی های انسان مثل حمل و نقل خوراک پوشاک بیمه است و اختصاص دادن مبلغی به سرگرمی خرید و اگر بخواهیم خریدی خارج از نیاز انجام دهیم بایدفکر کنیم.

 

کم کردن بدهی و کاهش فشار بدهکار بودن
یکی از استرس هایی که به سراغ انسان می آید بدهکاری مالی است مثلا وقتی درمحیط کار هستیم تلفن زنگ میخورد و مبلغی را باید به فردی بدهیم این باعث افزایش عصبانیت و کاهش بازدهی می شود ،گاهی اوقات چیزهایی که نیاز دارید را تعیین و برنامه ریزی کنید و بعد شروع کنید.

زندگی بدون استرس

راز و رمز داشتن زندگی بدون استرس

پس انداز برای روز مبادا
زندگی پر از فراز و فرود است ،گاهی اوقات به نظر می رسد پول بآسانی به دست می آید و چیزهای دیگر کمیاب است .همه در زندگی شان چنین روزی که به پول نیاز داشته باشند را تجربه میکنند مثلا ممکن است وسیله های منزل لباسشویی ،ماشین ظرفشویی خراب شود همه ی اینهااسترسهارا بالا می برند.

 

تمیز کردن منزل
به هم ریختگی منزل استرس ایجاد می کند و در چنین شرایطی دوست نداریم مهمان دعوت کنیم ، مشکل کثیفی منزلمان نیست بلکه شلوغی آن است بنابراین شروع به تمیز کردن منزل کنید تا حالتان بهتر شود و یکی از استرس های هرچند ساده ولی متداول در زندگی های امروزی را رفع کنید.

 

روی یک چیز تمرکز کنید
چند کاره بودن دشمن آرامش است ،ممکن خوب به نظر آید اما ایجاد تعادل در مسئولیت ها در این زمان کار دشواری است و باعث استرس می شود ؛مثلا وقتی مشغول آشپزی هستید فقط روی مواد اولیه دستور پخت و چیزهای مربوط به غذا تمرکز کنید.

زندگی بدون استرس

روش های ساده برای داشتن زندگی بدون استرس 

 

پذیرفتن جهان واقعی
با پیشرفت تکنولوژی زندگی آسان تر شده اما توجه داشته باشید که این وسایل ارتباطی باعث نشود که ازارتباط بااقوام خانواده بازبمانید ؛ از آنجایی که شبکه های مجازی تاثیر منفی روی ذهن می گذارد و باعث از دست دادن تمرکز میشود پس سعی کنید به دید و بازدید اقوام بروید و اوقاتی را با یکدیگر به صرف حتی یک فنجان قهوه داشته باشید.
تمام این نکات به نظر ساده به گفته ی روانشناسان و افرادی که انها را در زندگی خود تجربه کرده اند برای رسیدن و داشتن زندگی بدون استرس موثر است.