به گزارش پارس نیوز، نسل جدیدی از سیستم تشخیص چهره در سال ۲۰۱۹ مورد استفاده قرار می‌گیرد و سونی می‌خواهد شرکت پیشگام در این نوع فناوری باشد. رئیس بخش سنسور‌های سونی "Satoshi Yoshihara" اعلام کرده که این شرکت برنامه دارد تا تولید فناوری سه‌بعدی در تشخیص چهره در دو دوربین اصلی و سلفی را آغاز کند تا در تولید فناوری‌های جدید از رقبا عقب نماند.

او بیان کرد: " دوربین‌ها انقلابی در کاربرد تلفن‌های هوشمند ایجاد کردند و بر اساس چیزی که ما می‌بینیم، انتظار فناوری سه بعدی در دوربین‌ها، کاملا به جا است. زمان آن هنوز مشخص نیست، ولی قطعا فناوری سه‌بعدی را در دوربین‌ها خواهیم دید. "

این ویژگی در دوربین تلفن‌های هوشمند به طور قطع کاربرد‌های فراوانی خواهد داشت، اما اولین نکته‌ای که به ذهن می‌رسد استفاده از آن در قفل تشخیص چهره است که حتی می‌تواند در کیفیت و دقت، فناوری Face ID شرکت اپل را پشت سر بگذارد. روش کار Face ID در اپل و تشخیص چهره در شرکت‌هایی مانند هوآوی و شیائومی به این صورت است با استفاده از نقطه گذاری در صورت کاربر و تجزیه مناطق برجسته و حالت صورت در یک جدول‌بندی خاص به فرم چهره می‌رسد. (تصویر پایین)

سونی در پی تولید دوربین‌های سه‌بعدی برای پرچم‌دار‌های خود در سال ۲۰۱۹ است

این در حالی است که فناوری سه‌بعدی با استفاده از پالس‌ها در سیگنال لیزری چهره را تشخیص می‌دهد و سرعت آن به رفت و برگشت پالس تا صورت کاربر بستگی دارد. این روش شباهت زیادی به پژواک‌یابی (روشی که حیوانات با تولید پژواک و تجزیه بازخورد آن به شناسایی اشیاء در محیط می‌پردازند مانند خفاش و وال‌ها) در طبیعت دارد.

سونی اعلام کرده در این روش برداشت دقیق‌تری از چهره انسان انجام می‌شود و تا ۵ متر هم کار می‌کند. به نظر می‌رسد شرکت سونی برنامه جدی برای استفاده از این فناوری دارد. این شرکت یک وب‌سایت اختصاصی دارد که در مطالبی در آن به کاربرد این فناوری در اتومبیل‌های خودران، پهباد‌ها و ربات‌ها پرداخته است. همانطور که می‌دانید به تازگی شرکت‌های مختلف به استفاده از فناوری اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش روی آوردند، اما کم و بیش این فناوری با نقص‌هایی همراه است که طی زمان بیشتر به چشم می‌آیند به همین دلیل شاید این فناوری زیاد دوام نیاورد و جای خود را به یک سیستم ایمن‌تر مانند دوربین سه‌بعدی دهد.

با تولید انبوه این دوربین‌های سه‌بعدی در تابستان ۲۰۱۹، احتمال استفاده از این فناوری در پرچم‌دار‌های سونی در سال جاری وجود دارد.