به گزارش پارس نیوز،  نماینده دادستان تهران در جریان قرائت کیفرخواست صادره برای متهمان پرونده دومان توکان گفت: در ادامه فعالیت‌های تبلیغاتی شرکت دومان توکان در فضای مجازی آمده است: این شرکت در حوزه گردشگری و آژانس‌های چارتر داخلی و خارجی، تورهای ایرانگردی و جهانگردی، خدمات خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند و همچنین مجوز سرمایه‌گذاری در خطوط نفت و گاز را دریافت کرده است. در این تبلیغات اینترنتی قید شده که شرکت توکان در حوزه بورس و فرابورس نیز فعالیت‌هایی دارد.

وی ادامه داد: این شرکت توانسته سرمایه‌گذاران زیادی را در حوزه سینما و فعالیت‌های فرهنگی جذب کند و در همین راستا قرارداد چند پروژه مهم را به امضا رسانده. فعالیت‌های دارویی  و بازگشایی چند صرافی نیز از اقدامات آتی این شرکت خواهد بود.

نماینده دادستان تهران گفت: در آگهی ثبت شرکت قید شده به موجب مجوز سازمان بورس این فعالیت‌ها صورت گرفته است اما سازمان بورس هیچ مجوزی به شرکت مذکور نداده است و تمام فعالیت‌ها بدون اخذ هیچ مجوزی از سازمان بورس صورت گرفته است.

همچنین در گزارش سازمان اطلاعات تهران درباره فعالیت‌های این شرکت آمده است: «این مجموعه اقدام به دریافت وجه نقد با سود ماهیانه ۳ تا ۱۵ درصد از طریق پیامک کرده است».

در صفحه ۳۶ پرونده در تبلیغی آمده است: از مجموع ۱۶۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ۳ ماه ابتدایی سال، یک چهارم سرمایه‌گذاری در غذا و آشامیدنی بوده است.

در آگهی‌های تبلیغاتی این شرکت قید شده که دومان توکان قصد دارد در حوزه شکلات‌سازی، اپلیکیشن‌های موبایلی، سینما سرمایه‌گذاری انجام دهد و فیلم مرمت به کارگردانی یکی از دستیاران اصغر فرهادی محصول این شرکت است.

این موارد تنها قسمتی از صدها تبلیغات اینترنتی شرکت دومان توکان می‌باشد. این شرکت همچنین از طریق پیامک نیز تبلیغات گسترده‌ای صورت داده است و با عباراتی مانند سود بی‌نظیر ماهیانه ۷ درصد، سود ویژه رمضان ۱۵ درصد، به اغوای مخاطبین خود کرده است.