به گزارش پارس نیوز، سردار احمد طاهری در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد:با دریافت گزارشی مبنی بر وقوع چند فقره سرقت مسلحانه از آرایشگاه های زنانه در دیماه جاری در خیابان های دانشجو، کوثر و مدنی شهر زاهدان در مدت کمتر از یک هفته، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت. باند سرقت مسلحانه

 

وی افزود:در تحقیقات اولیه مشخص شد که این سرقت ها با شگردی یکسان توسط یک باند منسجم انجام شده اند. 

سردار طاهری بیان کرد:مأموران پلیس با استفاده از اقدامات فنی و اطلاعاتی و بهره گیری از فناوری ها و شیوه های نوین پلیسی موفق شدند اعضای این باند 5 نفره را که 3 مرد و 2 زن بودند در کمتر از یک هفته شناسایی کنند. 

این مقام ارشد انتظامی ابراز داشت:مأموران پلیس با کنترل نامحسوس پس از شناسایی مخفیگاه این باند در یک عملیات غافلگیرانه همه آنها را دستگیر کردند. 

وی ادامه داد:در بازرسی از مخفیگاه این متهمان یک قبضه تپانچه دولول و مقدار 2 کیلو و 300 گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد. 

سردار طاهری ابراز داشت:سارقان در ابتدا منکر هرگونه جرم ارتکابی شدند اما با ارائه اسناد و ادله به ناچار لب به اعتراف گشودند. 

وی درباره نحوه سرقت این باند توضیح داد:سارقان که اعضای یک خانواده بودند با استفاده از یک دستگاه خودروی پژوپارس، آرایشگاه های مورد نظر را شناسایی می کردند و پس از آن 2 خانم از اعضای این باند که مادر و دختر بودند به بهانه گرفتن نوبت وارد آرایشگاه ها شده و در موقعیتی مناسب به سایر اعضای باند که فرزندان و داماد خانواده بودند اعلام تا آنها نیز وارد شوند و سپس همگی اقدام به سرقت طلاجات، وجوه نقد واموال باارزش داخل آرایشگاه می کردند. 

جانشین فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت:با توجه به اینکه وجوه حاصل از فروش اموال مسروقه به حساب یکی ازخانم های اعضای باند(مادر خانواده) واریز می شد حساب نامبرده مسدود و مالخری هم که اقدام به خرید طلاهای سرقتی کرده بود شناسایی و دستگیر شد.