به گزارش پارس نیوز، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری امروز خود درباره پایین نیامدن قیمت های بازار با وجود پایین آمدن نرخ دلار اظهار کرد: خیلی از کالاها داخلی است و ربطی به دلار ندارد ، برخی هم گران‌فروشی و کم فروشی می کنند که با آنها برخورد خواهد شد البته گران‌فروشی و کم فروشی مربوط به دولت و تعزیرات است که دادستان کل به تمام دادستان‌ها نامه زدند که اگر تعزیرات نیاز به حکم قضایی یا دستگیری داشتند همکاری شود.

محسنی‌اژه‌ای درباره آخرین وضعیت پرونده‌های حقوق‌های نجومی گفت: کسانی که درباره دریافتی‌هایشان مصوبه داشتند، مجرم تلقی نشدند و قرار شد وجوه اضافه را برگردانند اما کسانی با صحنه‌سازی وانمود کردند که شرکت‌های زیان‌ده بوده‌اند و پاداش برداشتند، مرتکب جرم شدند و به دادگاه رفتند و باید پولها را برگردانند. کسانی هم که برنگردانند تحت تعقیب قرار گرفتند. دولت برای مقامات حداکثر 10 میلیون و غیر مقامات زیر 20 میلیون را به عنوان حداکثر حقوق ابلاغ کرده که سازمان بازرسی تا کنون گزارشی بر خلاف آن نداشته است.

معاون اول قوه‌قضاییه درباره پرونده بازداشتی‌های محیط زیستی اظهار کرد: پرونده به دادگاه رفته اما وکیل باید پرونده را بخواند و اعلام آمادگی کند تا تعیین وقت شود. مگر اینکه بگویند ما وکیل نمی خواهیم، البته برخی از آنها به علت اینکه کیفرخواستشان موجب سلب حیات است خواه ناخواه باید حتما وکیل داشته باشند.

سخنگوی قوه‌قضاییه درباره پرونده حسین فریدون نیز گفت: این پرونده همچنان در مرحله دادسراست و تغییر خاصی نکرده و ادعای تبرئه او کذب است.

وی همچنین، از رسیدگی مقدماتی به پرونده برخی مقامات استانی از جمله شهردار سابق استان البرز که در مرحله مقدماتی هستند خبر داد و گفت: برخی از افراد وزارتخانه‌ها هم همراه آنها هستند.