به گزارش پارس نیوز، افشین اصلیان، مدیرعامل شرکت تولیدکننده دستگاه مدیریت هوشمند انرژی با بیان اینکه دستگاهی برای مدیریت انرژی تولید کرده‌ایم، گفت: این دستگاه انواع انرژی خورشیدی، ژنراتور و شبکه برق را مدیریت می‌کند؛ این اتفاق کاهش هزینه برق برای خانوار و مراکز تولیدی می‌شود و از طرفی هزینه‌های برق را با مدیریت تولید و توزیع انرژی در کشور کاهش می‌دهد.

این فعال فناور توضیح داد: خانوار، مراکز تجاری و صنعتی برای تهیه، حفظ و نگهداری هر کدام از منابع برقی، باید هزینه‌های زیادی را پرداخت کنند؛ به‌طور مثال اگر خانواده‌ای دارای ژنراتور باشد و مدام از این دستگاه استفاده کند، این دستگاه خیلی زود مستهلک و همچنین هزینه زیادی برای تهیه سوخت دستگاه پرداخت می‌شود.

وی افزود: سیستم خورشیدی نیز به همین صورت است و این دستگاه نیز سرمایه اولیه زیادی نیاز دارد؛ برق شبکه‌ای هم با وجود ارزان بودن، ظرفیت محدود و کمی دارد و استفاده از باطری برای تأمین برق نیز به‌صرفه نیست.

او خاطر نشان کرد: از همین رو به مراکزی که دارای این چهار منبع تولید برق هستند، می‌توانند از دستگاه مدیریت هوشمند انرژی استفاده کنند؛ این دستگاه زمانی که برق شبکه وجود داشته باشد، به سایر منابع دستور می‌دهد که از آنها استفاده نشود و هم‌زمان به سیستم خورشیدی این فرمان را می‌دهد که برق را به شبکه بفروشد، این فروش برق درآمد خوبی را نصیب افراد می‌کند.

مدیرعامل شرکت تولیدکننده دستگاه مدیریت هوشمند انرژی با اشاره به اینکه دستگاه مدیریت هوشمند انرژی هیچ نمونه داخلی یا خارجی با چنین شیوه عملکردی ندارد، گفت: در کشورهای دیگر (آلمان و آمریکا) سیستم‌هایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن برق تولید شده توسط منابع دیگر را بفروشید اما در هیچ کجای دنیا دستگاهی برای مدیریت هوشمند انرژی وجود ندارد.

وی از جمله مزایای این دستگاه را علاوه بر کاهش میزان قطعی برق و استفاده بهینه از منابع برقی، جلوگیری از نوسانات برقی عنوان کرد و افزود: کاهش میزان مصرف باطری نسبت به یک سیستم معمولی یکی از خصوصیات ویژه این دستگاه است.

به گفته او، مشتریان بالقوه این دستگاه در مرحله اول کسانی هستند که در زمان قطع برق حتی اگر به اندازه یک‌لحظه باشد برای آنها خطرساز می‌شود؛ به‌طور مثال مراکز پزشکی، تصویربرداری، آزمایشگاه‌ها، کلینیک‌های دندانپزشکی و غیره که به برق نیاز اساسی دارند همچنین این دستگاه برای آسانسورهای ساختمان‌های بلند و مجتمع‌ها نیز اساسی و ضروری است، این دستگاه می‌تواند با استفاده از برق خورشیدی و مدیریت انرژی، جلوی توقف آسانسور را بگیرد.

اصلیان تصریح کرد: از این دستگاه تاکنون دو نمونه تولید شده که یکی را برای چند ماه در یک کلینیک دندانپزشکی مورد استفاده قرار دادیم و از دیگری برای تأمین برق مصرفی یک خانواده استفاده کردیم.

به گفته او مقدمات تولید انبوه این دستگاه تدارک دیده شده و همچنین این دستگاه از قابلیت صادراتی خوبی برخوردار است؛ زیرا کشورهای همسایه ما نیز همانند ایران مشکل نوسانات و قطعی برق را دارند؛ در کشورهای آسیای میانه معضل قطعی برق، یک معضل اصلی به‌حساب می‌آید.