به گزارش پارس نیوز، سید علیرضا حسینی با اعلام این خبر و با بیان اینکه یکی از مشکلات شهرک امید بلاتکلیفی 40 ساله اهالی این شهرک در دریافت پایانکار ساختمانی بود گفت: متاسفانه در مدت 40 سال از سکونت مردم در این شهرک با توجه به بدهی های موجود اقدامی جهت پرداخت این مبالغ صورت نگرفت و با سیر صعودی و جرایم مواجه بود.
وی همت مدیریت شهری تهران در این دوره را یکی از مهمترین عوامل تعیین تکلیف پایانکار این شهرک عنوان کرد و گفت: با تعامل اهالی شهرک، اعضای هیئت مدیره و مدیریت شهری تهران مراحل صدور پایانکار در دستور کار قرار گرفت.
حسینی تصریح کرد: این اقدام که رضایتمندی اهالی این شهرک 40 ساله را به همراه داشته است، 12میلیارد ریال درآمد پایدار حاصل از عوارض شهرک مسکونی امید را برای شهر تهران محقق کرده است.
شهردار منطقه چهار خاطر نشان کرد: با پرداخت عوارض و جرایم این شهرک ناشی از نوسازی و پسماند ، اهالی می توانند با مراجعه به شهرداری و دریافت مفاصا حساب اقدامات لازم را از طریق ادارت ثبت اسناد جهت دریافت اسناد مالکیت و خروج از بلاتکلیفی 40 سال انجام دهند.
شهرک امید یکی از شهرک‌های مسکونی تهران است که در شمال شرقی منطقه 4 در مجاورت پارک جنگلی لویزان و بوستان یاس قرار گرفته‌است. این شهرک شامل واحد های مسکونی در قالب ۱۸ برج و ۵۴ خانه ویلایی است و جمعیت ساکن در آن حدوداً ۸۰۰۰ نفر برآورد می‌شود. 
شهرک امید به عنوان اولین شهرک مسکونی در خاورمیانه است که موفق به دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی ایزو ۹۰۰۱ در مدیریت کیفیت و ایزو ۱۴۰۰۱ در سلامت محیط زیست و تندیس طلایی GIC شد.