به گزارش پارس نیوز، جهانبخش مرادی، مدیر تأمین مسکن و امور ساختمان کمیته امداد استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره «اقدامات این معاونت در کمک به خرید و تأمین مسکن مددجویان»، اظهار داشت: امسال باید در مجموع  ۳۵۵ مورد کمک به خرید و احداث مسکن برای مددجویان شهری داشته باشیم،۵۰ مورد کمک خرید و احداث مسکن روستایی و ۱۷۹۰ مورد تعمیر و بازسازی مسکن مددجویان انجام شود. 

وی درباره اینکه «مددجویانی که فاقد مسکن هستند باید چه روندی را طی کنند؟»، گفت: کسانی که می‌خواهند خرید مسکن در روستا یا شهر داشته باشند، خانواده‌های دونفر به بالا هستند. خانواد‌ه‌های یک نفره ما در صورتی که نیاز به نوسازی و تخریب مسکن داشته باشند، مشمول احداث ما می‌شوند و می‌توانیم سهمیه‌ای برای آنها در نظر بگیریم.

معاون تأمین مسکن و امور ساختمان کمیته امداد استان تهران اضافه کرد: شرایط این افراد به این شکل است که باید معیشت بگیر کمیته امداد باشند،حداقل  یکسال مددجو بوده، خانواده‌های زندانیان، از کار افتاده و سالمند باشند؛ضمن اینکه سایر خانواده‌های بیش از دو نفر را شامل می‌شوند؛ مشروط بر اینکه معشیت بگیر کمیته امداد باشند.

 

مرادی با بیان اینکه  تعمیرات مسکن برای همه خانواده‌ها انجام می‌شود و هیچ محدودیتی ندارد، افزود: تعمیرات مشمول خانواده‌هایی است که منزل شخصی داشته باشند؛ البته استثنا هم دارد؛ مثل اینکه خیّری منزلی  را در اختیار فردی قرار داده اما اعلام کرده باشد تعمیرات آن بر عهده فرد است.

وی متذکر شد: برای کمک به خرید مسکن در مناطق شهری برای خانواد‌های دو نفره ۱۵ میلیون تومان بلاعوض و ۱۵ میلیون تومان وام بدون سود می‌دهیم و برای خانواده‌های سه نفره به بالا  نیز ۳۰ میلیون تومان بلاعوض و ۱۵ میلیون تومان وام می‌دهیم؛ وام‌ها ۳۶ ماهه و حدود ۴۵۰ هزار تومان اقساط دارد

مدیر تأمین مسکن و امور ساختمان کمیته امداد استان تهران یادآور شد: در مجموع خرید مسکن شهری، در سال جاری تاکنون  ۱۸۱ مورد خرید کرده‌ و ۴ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان نیز هزینه کردیم.

مرادی متذکر شد: سال گذشته کمک هزینه خرید مسکن به مددجویان ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان بود و امسال به ۳۰ میلیون تومان رسیده است؛ ضمن اینکه ۱۵ میلیون تومان وام تخصیص داده شده است. 

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ میلیارد تومان سهمیه وام امسال است که ۷ میلیارد تومان آن را تا آذرماه به مناطق واریز کردیم، بیان داشت:  در بخش تعمیر، تکمیل و بازسازی مسکن مددجویان  ۳.۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۲.۵ میلیون تومان وام می‌دهیم. در بخش کمک به احداث و خرید مسکن روستایی نیز ۲۵ میلیون تومان بلاعوض و ۵ میلیون تومان وام می‌دهیم.

مدیر تأمین مسکن و امور ساختمان کمیته امداد استان تهران درباره «میزان نظارت بر مبالغ اعطایی به مددجویان»، تصریح کرد: نظارت مداوم انجام می‌شود و به مواردی مثل ایمنی محل ساخت منازل توجه می‌شود و در تعمیر، تکمیل و بازسازی نیز سه مرحله بازید در قبل، حین و پایان کار داریم.