به گزارش پارس نیوز، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران صبح امروز (پنجشنبه سیزدهم دی ماه) با حضور در مرکز تصفیه فاضلاب کارخانجات شهرستان اسلامشهر ضمن بازدید از این مراکز، در جریان علل انتشار بوی نامطبوع در حدفاصل مسیر فرودگاه امام (ره) تا پایتخت و راهکار‌های رفع آن قرار گرفت.

محسنی بندپی گفت: آنچه دیروز عصر در تهران شاهد بودیم منبع مشخصی برای شناسایی نداشت و تاکنون علت آن پیدا نشده است؛ ضمن اینکه ستاد مدیریت بحران نیز تشکیل شده و چیزی را که به عنوان ترکیدگی لوله گاز، فاضلاب یا از تصفیه‌خانه بوده مشخص نشده است.

وی ادامه داد: احتمال دارد یک ماده شیمیایی که بوی تندی دارد مانند مرکاپتان در جایی ریخته شده آن هم به صورت عمد یا سهو و این در قسمتی از فضای تهران منتشر شده بود که ظرف ۲-۳ ساعت برطرف شده است.

 

استاندار تهران با اشاره به بازدید خود از محل انتشار بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام (ره) افزود: ۲-۳ سال است که بویی در مسیر فرودگاه امام(ره) به مشام می‌رسد. کانون‌هایی که می‌تواند منشأ تولید این بو باشد مشخص است؛ مانند فاضلاب خانگی و صنعتی و سوزاندن پسماندها که می‌تواند منشأ این بو باشد و ما به اتفاق فرمانداران اسلامشهر و ری و مسئولان محیط زیست در اینجا حضور پیدا کردیم تا این کانون‌ها را بررسی کنیم.