به گزارش پارس نیوز، توزیع سبد کالا به بخشی از جامعه در روزهای اخیر حاشیه ساز شده است و بسیاری از مشمولان این طرح انتفاداتی را نسبت به عدم دریافت این بسته‌ها داشته‌اند.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز در خصوص آخرین وضعیت سبد کالا به افراد مشمول، اظهار کرد: بین 100 تا 300 هزار تومان سبد کالایی از خانواده یک نفره و 4 نفره به افراد تحت پوشش قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: کسانی که تا حالا سبد کالا را دریافت نکرده‌اند با مراجعه به سازمان بهزیستی مشکلات آنها برطرف خواهد شد.

وزیر رفاه گفت: در مرحله بعدی برنامه‌ریزی دولت سبد کالا در اختیار کارمندان قرار خواهد گرفت که تا به امروز کارمندان آموزش و پرورش، سبدهای کالای خود را دریافت کرده‌اند که متوسط آن 200 هزار تومان است. همچنین اکثر اقشار کارمندان دولت کشوری و لشکری و بعد بازنشستگان کشوری و لشکری سبد کالا دریافت خواهند کرد.

شریعتمداری ادامه داد: در مرحله سوم بازنشستگان تامین اجتماعی بودند که سبد کالای خود را دریافت کردند که منابع آن در دو نوبت تامین شد و هم اینک در مرحله اقدام و واریز است.

وی تصریح کرد: بعد از این مسئله نسبت به بخشی از جامعه برنامه‌ریزی خواهد شد که تحت پوشش یک نهاد و دستگاه مشخص نیستند و درآمد آنها ماهیانه کمتر از 3 میلیون تومان است.

شریعتمداری تصریح کرد: از طریق بانک‌ها اطلاعاتی که در اختیار ما قرار گرفته است و همچنین سامانه تامین اجتماعی این افراد شناسایی و سبد کالایی خود را دریافت خواهند کرد.

محمدحسن زدا سرپرست تامین اجتماعی نیز در این باره گفت: تلاش کردیم که بسته حمایتی مستمری‌بگیران تحقق پیدا کند. در نهایت شنبه هفته جاری تأمین اعتبار شد به‌طوری که 2 میلیون و 600 هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش که حقوق زیر 3 میلیون می‌گیرند بسته حمایتی را دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: تا پایان سال دو مرحله دیگر نیز سبد حمایتی به بازنشستگان ارائه خواهد شد که در مرحله اول، به‌صورت نقدی خواهد بود و به هر بازنشسته 200 هزار تومان تعلق می‌گیرد.

به‌گفته زدا، بسته حمایتی به مستمری‌بگیرانی که تا کنون این بسته را از سایر نهادها دریافت نکرده‌اند، تعلق می‌گیرد و بازنشستگان مشمول بعد از همپوشانی بسته را دریافت می‌کنند. افرادی که از نهادهای دیگر بسته حمایتی گرفته‌اند اسمشان در لیست سازمان تأمین اجتماعی نخواهد بود.

علی رغم اینکه مسئولان در حوزه رفاهی اعلام کرده‌اند که بازنشستگان تامین اجتماعی بسته حمایتی خود را شنبه دریافت کرده‌اند اما بخش قابل توجهی از خانواده‌ها هنوز این بسته‌ها را دریافت نکرده اند.

 
کارگران فصلی و روزمزد و افرادی که هیچ پوشش بیمه ای هم ندارند هنوز نتواسته‌اند بسته حمایتی خود را دریافت کنند علاوه بر اینکه پرنسل بخش‌های خصوصی دارنده بیمه تامین اجتماعی هم حقوقشان کمتر از 3 میلیون تومان است همچنان از دریافت بسته حمایتی محروم هستند.

در همین زمینه نیز سربازان متاهل نیز جای برای دریافت بسته حمایتی از سوی دولت ندارند و این در حالی است که دریافت ماهیانه این افراد کمتر از یک میلیون تومان است  حال اینکه چرا دولت در این زمینه تمهیداتی ندارد مایه تعجب است.