به گزارش پارس نیوز، اولیاء علی‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره انتخاب مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت:در حال حاضر این سازمان 3 میلیون و 800 هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر دارد که باید به موقع حقوق آنها پرداخت شود و در غیر این صورت این بازنشستگان و مستمری‌بگیران با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند؛ بنابراین سازمان تامین اجتماعی در این خصوص باید اقدامات لازم را انجام دهد. 

وی افزود: در حال حاضر 42 میلیون نفر از جمعیت کشور از خدمات سازمان تامین اجتماعی استفاده می‌کند و این سازمان کاملا به شکل درآمد هزینه‌ای اداره می‌شود و تا زمانی که درآمد نداشته باشد نمی‌تواند هزینه‌ای داشته باشد. 

عضو هیات امنای تامین اجتماعی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی یک سازمان دولتی نیست‌،گفت: نباید اجازه داد افرادی به این سازمان ورود پیدا کنند که هیچ شناختی نسبت به آن و وظایف آن ندارند. 

علی‌بیگی درباره انتخاب مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: بنده خواهش می‌کنم افرادی که با سازوکار تامین اجتماعی آشنا نیستند وارد این سازمان نشوند حتی اگر جریان‌های سیاسی به آنها اصرار کردند نه اینکه برای ورود به این سازمان لابی‌گری انجام دهند. 

وی خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی در حال حاضر حال و روز خوبی ندارد و تبدیل به یک سازمان سالخورده شده است و این سازمان در حکم پیرمردی سالخورده‌ای است که نیاز به مراقبت و محافظت دارد. 

عضو هیات امنای تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر منابع و مصارف سازمان فربه‌تر شده است گفت: متاسفانه بعد از 40 روز از درگذشت دکتر نوربخش هنوز نتوانسته‌ایم مدیرعاملی برای تامین اجتماعی معرفی کنیم و نشان می‌دهد ضعف‌های اساسی در تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد.