به گزارش پارس نیوز، 

جعفر پورفرجودی درباره جزئیات سرقت از خط لوله انتقال فرآوره در استان بوشهر اظهار داشت: یک خط لوله 16 اینچی که فرآورده را به انبار شهید غیبی منتقل می‌کرد، دچار نشتی می‌شود، مامورین اعزام شده به محل برای ترمیم متوجه می‌شوند که یک خط لوله یک اینچی از این خط منشعب و به یکی از منازل مخروبه ختم می‌شود که چند مخزن 1000 لیتری در آن تعبیه شده بود و سوخت به آن منتقل می‌شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از این موضوع با همکاری نهادهای قضایی و انتظامی متخلفان دستگیر شدند افزود: در حال حاضر مسیر خط لوله یک اینچی مسدود و خط اصلی درحال تعمیر است.

سخنگوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: اکنون انتقال فرآورده از طریق خط اضطراری انجام می‌شود و بررسی برای نحوه سوء استفاده ادامه دارد تا میزان و نحوه سرقت مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: مبنای محاسبه فرآورده ورودی انبار است و با توجه به اینکه هم حجم مخزن متخلفان کم بوده و همیشه مقداری فرآورده داخل لوله باقی می‌ماند اگر خط دچار حادثه نمی‌شد امکان مطلع شدن از این سرقت کم بود.

پورفرجودی با بیان اینکه متخلفان از چندماه پیش خانه محل تخلف را اجاره کرده‌اند، افزود: بررسی اولیه حاکی است عمده برداشت متخلفان نفت گاز بوده و از آنجا که انتقال بنزین از طریق این خط محدود بوده امکان زیادی برای سوء استفاده از این فرآورده وجود نداشته است.

وی یادآور شد: هم اکنون با همکاری نهادهای نظارتی و قضایی پیگیری این تخلف با جدیت در حال انجام است.